סיומו של החופש הגדול מסמן לנו שמתחילה שנה חינוכית חדשה. בכל שנה שגרתית ורגילה, תחילתה של שנה נתפסת כהמשך טבעי ומובן של השנה שקדמה לה. צומת דרכים שזימנה טקסים קהילתיים, טקסי מעברים מסורתיים בין היחידות החינוכיות, בניית צוותים, ימי היערכות וזמן איכות למשפחות, הכשרות מקצועיות והתרגשות לקראת הקבוצה החדשה .... ואז לוקחים נשימה עמוקה ויאללה מתחילים שנה וחווים אותה על מעגל השנה של חיי הקהילה, החיבור לטבע, לחקלאות ולמעגל השנה היהודית הקיבוצית.
3 צפייה בגלריה
דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית
דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית
דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
אך הזמנים הם אחרים. אנו בזמני קורונה. כל סדר הפעולות ה"טבעי" והמוכר קורה באופן שונה.
שגרת החינוך נתונה לשינויים והתאמות, יצירת יציבות ושגרה באי ודאות מתמשכת הם מצרך נדרש ולא תמיד בר השגה. הכניסה והיציאה מבידודים, בדיקות וחיסונים פוגשים את כולנו: ילדים, נוער, משפחות וצוותי חינוך. אתגרים רבים משותפים לכל מערכות החינוך ולכל קהילות, ואתגרים אחרים המשקפים את מאפייני המקום, התהליכים הקהילתיים ומידת חוסנו של מעגל השותפות הקהילתי.
קראו גם:
ואותם זמנים אחרים מציידים את כולנו בברכות אמתיות לתחילת שנת הלימודים של שנה שמתחילה אחרת ומאפשרות לכולנו להמשיך ולקיים חינוך קיבוצי בכל "מזג אויר".
התברכנו בקהילות קיבוציות הרואות בחינוך ערך ודרך.
התברכנו בערבות הדדית – שביטויה בא לידי ביטוי בהקשבה, בקבלה, סובלנות, חמלה ואכפתיות , נתינה ויצירתיות.
התברכנו בהנהלות קיבוצים המבינות את מקומה ותפקידה של מערכת חינוך מקצועית ורואות בצוות החינוכי משימה ואתגר קהילתי.
3 צפייה בגלריה
ילדי הגן בכרם שלום
ילדי הגן בכרם שלום
ילדי הגן החדש בכרם שלום
(צילום: דוברות אשכול)
התברכנו במנהלי.ות חינוך הרואים במשימתם שליחות אמיתית, מחויבים ליצירת מענה חינוכי מיקצועי ופועלים יום ולילה להגשימו יחד עם מעגל שותפים קהילתי ואזורי, מנהלים שכל אתגר ושינוי הוא הזדמנות ללמידה והתמקצעות – והקורונה הדגימה עד כמה תפקידם חיוני לקהילה כולה.
התברכנו בהנהלות חינוך המקדמות את עבודת השותפים בקהילה, מחברות, מתווכות ותומכות בעבודת מנהלי.ות החינוך בשגרה ובשגרה האחרת.
התברכנו בצוותי חינוך הרואים וחווים את ההשתייכות למערכת חינוך בקיבוץ כחלק ממשפחה מחבקת ודואגת, מחויבים לשליחותם וראויים לכל מחווה של תודה והוקרה.
התברכנו בהורים שרואים בחינוך הקיבוצי ערך ודרך – ונכונים לשיח חינוכי, ערכי וקהילתי מתמשך ואמיתי – שותפי דרך של אמת.
התברכנו בהרבה פעוטות, ילדים ונוער שאוהבים להשתייך לקבוצתם, שמחים על כל עשייה קהילתית המחזקת את זהותם הקיבוצית וגאים בקיבוצם ביתם.
התברכנו ברשת שותפים ארצית של כל מנהלי החינוך מדן ועד אילות, מלידה ועד יב' – רשת לומדת, משתפת, מפרגנת ונכונה לכל תמיכה שתידרש מצפון או מדרום – כולנו יחד – ערבות הדדית הלכה למעשה.
התברכנו בזכות לעסוק במה שיוצר עתיד, במה שמנחיל ערכים ודרך לבית הקיבוצי ולחברה הישראלית – ברכה הכורכת בתוכה בירור ערכי ושיח זהותי מתמשך, רתימת שותפים קהילתיים ומחויבות אמת לחינוך הקיבוצי.
3 צפייה בגלריה
איגרת ברכה מאגף החינוך בתנועה הקיבוצית
איגרת ברכה מאגף החינוך בתנועה הקיבוצית
איגרת ברכה מאגף החינוך בתנועה הקיבוצית
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
ובנימה אישית, התברכתי בצוות, צוות אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, שקם כל בוקר לשליחות אמיתית, כזו היוצרת משמעות וערך עבור הפועל ועבור המערכות איתן הוא פועל – מערכות הגיל הרך, מערכות החינוך החברתי, מסגרות שנת השירות, המועצות האזוריות, המסגרות הפורמליות ותנועות הנוער.
התברכתי באפשרות לפעול בתנועה הקיבוצית, ארגון שחבריו ומנהליו מכירים ומוקירים את מקומו של החינוך הקיבוצי במטה התנועה הקיבוצית ועבור הקיבוצים כולם , מדן ועד אילות – ודואגים לגבות, לחזק, לאפשר עבודה במעגל שותפים שהולך ומתרחב.
נאחל לכולנו שנחבק קרוב את הברכות, נרתום אותם לחיזוק השותפים ונוכל לאתגרים שתביא אלינו תשפ"ב. שנה טובה!