לאור מגפת הקורונה, במהלך חגי תשרי אשתקד נולד מיזם "מבשלים באהבה" בהובלת התנועה הקיבוצית ותנועת הקיבוץ הדתי, שמשמעותו בישול לנזקקים בחברה הישראלית.
במסגרת המיזם, בושל מזון בבתיהם של חברי הקיבוצים ובחדרי האוכל, תוך שיתוף כלל הקהילה הקיבוצית, מילדי החינוך הבלתי פורמלי והנוער ועד אחרון החברים שבישל את מטעמי ביתו לאחר. המזון שנתרם, נארז ושונע על ידי הקיבוצים למקלטי נשים מוכות, בתי תמחוי, ניצולי שואה, פנימיות, בודדים, משפחות ומסגרות נוספות אשר זקוקות לסיוע.
2 צפייה בגלריה
האוכל שנתרם מקיבוץ נען בפרויקט לקראת ראש השנה אשתקד
האוכל שנתרם מקיבוץ נען בפרויקט לקראת ראש השנה אשתקד
האוכל שנתרם מקיבוץ נען בפרויקט לקראת ראש השנה אשתקד
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
בין חלק מהקיבוצים התורמים נוצר קשר מתמשך והדוק בעקבות הקשר הראשוני שנרקם במהלך המיזם בחגי תשרי 2020 לאותן מסגרות נזקקות.
בקיבוצים נען, מבוא חמה, מעגן מיכאל וגן שמואל מיזם זה הפך לשגרה של התנדבות ותרומה. "במבוא חמה התחלנו עם המיזם לפני שנה ובכל שבוע מאז אנחנו מבשלים באהבה ומעבירים את מנות המזון לעמותת "מאיר פנים" בטבריה. מומלץ בחום למי שרוצה להרחיב את הלב", אומרת איילת הריס, חברת קיבוץ מבוא חמה.
קראו גם >>>
הקורונה לא חלפה מהעולם כפי שקיווינו, וגם השנה נראה כי פנינו לסגר בחגים ולביטול האירוח הקיבוצי בערבי החג עבור משפחות מעוטות יכולת, שהיה נהוג בשנים קודמות. כתוצאה ממצב זה, שוב חוזר החשש כי אלפי נזקקים יוותרו ללא מזון בערב החג. מתוך החשש, אגף צעירים של התנועה הקיבוצית החליט להמשיך את מסורת הנתינה בשיתוף פעולה עם אגף מעורבות חברתית בתנועת הקיבוץ הדתי ולמנף את מיזם הבישולים גם השנה, כהמשכיות למסורת של התנדבות ותרומה לזולת.
כיום, התנועה הקיבוצית מפעילה רשת חברתית של רכזי מעורבות חברתית ופעילים חברתיים בעשרות קיבוצים בפריסה גאוגרפית רחבה אשר מקדמים מיזמים חברתיים, התנדבויות ועשייה ערכית. אגף צעירים ומעורבות בתנועה הקיבוצית מנגיש לקיבוצים אלו הזדמנויות התנדבות וצרכים חברתיים שונים ומעודד להצטרפות חברי הקיבוץ למיזמים אלו.
"החברה הישראלית מגלה את חוזקותיה בעתות משבר וכוחנו כחברה מצוי בנתינה ובערבות הדדית - זהו החוסן שלנו" אומרת שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים מטעם התנועה הקיבוצית.
2 צפייה בגלריה
פותחים שנה - מבשלים באהבה
פותחים שנה - מבשלים באהבה
פותחים שנה - מבשלים באהבה
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
עפרי רביב, מנהל אגף צעירים ומעורבות בתנועה הקיבוצית מסכם: "המיזם פתוח לכלל הציבור ואנו מזמינים אתכם בכל קצוות הארץ להצטרף אלינו ולבשל באהבה! יחד נוכל להגיע ליותר משפחות ויחידים שבזכות הנתינה המשותפת יזכו לארוחת חג ראויה וחגיגית! אנו קוראים לרכזי הרווחה בקיבוצים, ישובים וערים לקחת חלק במיזם ולסייע בריכוז הפניות באזורם על מנת שנוכל למקסם את הפעילות".
להרשמה למיזם "מבשלים באהבה" ולפרטים נוספים:
שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים - 0534440534 / shir@tkz.co.il