הודעה חשובה לציבור העצמאים בקיבוצים: נקבע יישום הסדר שייאפשר לכם ולכן לקבל פיצוי שני מהמדינה בגין נזקי הקורונה. המימון ייעשה באמצעות תקציב ייעודי שהועבר למשרד החקלאות ופיתוח הכפר.
ההסדר הושג לאחר מאמצים רבים מצד צוות מיוחד שהוקם לנושא, וכלל את מזכירי התנועות הקיבוציות, רו"ח דגן לוין, ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית, עו"ד מיכי דרורי מנהל המחלקה המשפטית בתנועה, עו"ד דוד ויינשטיין ממשרד ליפא-מאיר ורו"ח ירון רייכמן, מנכ"ל ברית פיקוח, ובעזרתם הרבה של שר הביטחון בני גנץ, שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר, מנכ"ל משרדו, ד"ר נחום איצקוביץ', וסמנכ"ל המשרד, צביקה כהן.
1 צפייה בגלריה
מענק לעצמאים
מענק לעצמאים
מענק לעצמאים
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
השבוע פורסם על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נוהל הסיוע עבור החודשים ספטמבר-אוקטובר 2020. נוהל זה מיועד למתן סיוע לעצמאיים חברי קיבוץ מתחדש, אשר נפגעו כלכלית ממשבר הקורונה, בהתאמה לסיוע שניתן ליתר העצמאים לפי תכנית הסיוע הממשלתית לעצמאים.
קראו גם >>>
הקצאת הסיוע לפי נוהל זה אינה מתבצעת מכוח חוק, בדומה לתכנית הסיוע הממשלתית, אלא מכוח סמכותה השיורית של הממשלה. הזכאים הם "עצמאים חיצוניים" (פועלים במסגרת עוסק מורשה נפרד מקיבוצים אך מדווחים כדין באמצעות הקיבוץ) ובעלי שליטה (בעלים של חברה שיש לה עד 5 בעלים).
את בקשות הסיוע יש להגיש עד ליום 23/05/2021 באמצעות מערכת ההשקעות המרכזית של משרד החקלאות באמצעות אתר האינטרנט.
בקשה שתוגש באיחור תדחה ללא דיון, אלא אם הוחלט על ידי ועדת התמיכות כי קיימות נסיבות חריגות המצדיקות דיון בבקשה שהוגשה באיחור ואין מניעה תקציבית לכך.
פניות בנושאים הנוגעים לאופן השימוש במערכת ההשקעות המרכזית, יופנו למוקד הסיוע בדוא"ל Support-tm@moag.gov.il או בטל' 03-9485666.

דגשים חשובים

  • בנוהל זה קיימת חובה לחתום על ייפוי כוח לתשלום סכום הסיוע בחשבון הקיבוץ בו חבר העצמאי.
  • מאוד רצוי ואף מומלץ (אם כי לא חובה) כי העצמאיים יגישו את הבקשה בצורה מרוכזת באמצעות רואי החשבון . זה יקל על תהליך העבודה ויזרז את תשלום הסיוע.
  • יש לשים לב לאישורים והתצהירים החדשים שצורפו לנוהל. אישורים אלו נוסחו בתיאום עם לשכת רואי החשבון בישראל. חשוב להדגיש כי אפשרנו בנוהל גמישות בחירה במסגרתה רואה החשבון/ יועץ המס יכול לבחור באם לחתום על התצהיר הקודם שהוצע על ידי משרד החקלאות או על התצהירים שנוסחו על ידי לשכת רואי החשבון.
להורדת נוהל סיוע לעצמאיים החברים בקיבוץ מתחדש: לחצו כאן.
דגן לוין, ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית: "אנו מודים לשר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אלון שוסטר, למנכ"ל המשרד, ד"ר נחום איצקוביץ, לצביקה כהן, סמנכ"ל בכיר להשקעות ומימון ולמועמר חאג' יחיא, מנהל תחום ביטוח ביחידה להשקעות ולמימון, על עבודתם המסורה אשר בזכותה יתאפשר לעצמאים חברי הקיבוץ לממש את זכותם הבסיסית, שכה מצער ומאכזב שיש צורך להיאבק על מימושה. נמשיך לטפל ולדאוג למימוש זכויותיהם של העצמאים בקיבוצים, ולא נסכים להפלייתם המקוממת".