1 צפייה בגלריה
שמעון (קצ'ה) כהנר
שמעון (קצ'ה) כהנר
ברק בן־חורין. כמוני יש חברים ותושבים אחרים בקיבוץ
(צילום: אלבום פרטי)
אחד מאלה שהצטרפו ל"אני שולמן" (קבוצה שקמה כדי להביע את מחאת העצמאים על היעדר זכויות והפליה מתמשכת) ומקווה שהמאבק הצודק הזה יסייע לו ולאחרים לזכות בתנאים טובים יותר, הוא ברק בן־חורין בן ה־34, תושב קיבוץ מורן זה שנתיים. בן־חורין, נשוי לענת ואב לשני ילדים, הוא בעליה של חברת rnbsolutions. החברה מעניקה שירותי תוכנה, לרבות פיתוח וניהול של מוצרים קיימים וצוותי פיתוח. נוסף על כך הוא נותן שירותים לחברת ניהול חשבונות ושותף במותג 2sign. את שבוע העבודה שלו הוא מחלק בין המשרד הפרטי בקיבוץ לבין משרדי החברה בחיפה.
בזמנו הפנוי הוא גולש על גלגשת (סקייטבורד), וזו לא רק עובדה מגניבה עליו, אלא פרט שיתברר כחשוב לגבי החלטתו להצטרף לשולמנים. "מעולם לא ניסיתי כיוון אחר. אני אוהב את התחום ומרוצה מאוד מהעיסוק שלי", הוא אומר. "הדבר היחיד שהייתי מחליף, מבלי למצמץ, זה את היותי עצמאי. אילו יכולתי לקבל אותם תנאים בתור שכיר, הייתי עושה זאת מייד".
מה גרם לך להצטרף למחאה?
"את העסק העצמאי הקמתי בשנת 2014 אחרי שנים כשכיר בחברה דומה. אבל אז הגיעה נקודת שבר, תרתי משמע. לפני כשנתיים שברתי כמה צלעות בתאונת סקייטבורד. מצאתי את עצמי יושב במשרד כמעט בלי יכולת לעבוד על המחשב. בלית ברירה הנחתי כרית על השולחן והמשכתי לעבוד, אף על פי שסבלתי מכאבי תופת.
"אילו הייתי שכיר במצב זה, הייתי מקבל מהרופא חופשת מחלה ותשלום מהביטוח הלאומי בגין תאונה, אבל כעצמאי אני יכול לדרוש פיצוי של 70 אחוז מסך ההכנסה רק אחרי שבועיים שאני מושבת מעבודה. לצערי הרב, לא חלפה שנה ושוב קרתה לי תאונה דומה. במקרה הזה שברתי את האגן ואת שתי הידיים, ושוב התקשיתי לתפקד.
"ולמרות הכול, בשורה התחתונה, אני צריך להביא כסף בסוף החודש ולפרנס משפחה. לשם כך נעזרתי בכל מיני תמיכות כדי להמשיך לעבוד. להפריש ולשלם מיסים - זו חובה. אבל סיוע מהמדינה - אין. משנת 2018 יש גם חובת הפרשה לעצמאים לטובת היציאה לגמלאות, אבל אין שום חובה של גופי המדינה כלפינו".
אתה מאמין שתנועת המחאה הזאת תעזור לבעל עסק כמוך?
"אני רוצה להאמין שכן, אבל רק בקידום חקיקה בכנסת לטובת העצמאים ובעלי העסקים הקטנים שמכניסים הרבה כסף למדינה. כמוני ישנם עוד חברים ותושבים בקיבוץ מורן שיש להם עסקים קטנים ושחשים ממש כמוני. אין לנו זכויות כמו לעובד שכיר, אבל יש לנו חובות יותר מאשר לו".
למען העסקים הקטנים
הוועידה השנתית לעסקים של "ידיעות תקשורת" תתקיים באילת בסימן 30 שנים לרשת, והשנה תוקדש תשומת לב מיוחדת למאבקם של העצמאים במדינת ישראל – מה אפשר לעשות לשיפור
מצבם ואילו בשורות מביאים איתם הפוליטיקאים בעניינם. הכינוס ייערך בסוף חודש פברואר באילת, ויתקיימו בו פאנלים ודיונים במעמד חברי כנסת מימין ומשמאל, ואלו יעלו על השולחן נקודות בוערות ומורכבות העוסקות בבעלי העסקים בישראל
ובסוגיית התחבורה והעסקים בשבת. את קולם של בעלי העסקים ישמיע נציג השולמנים אביר קארה. הוא יתאר כיצד צברה מחאת
בעלי העסקים הקטנים והבינוניים תאוצה ומהן הדרכים לשינוי מצבם.
● הוועידה השנתית של ידיעות תקשורת, 27 – 29 בפברואר, אילת. לפרטים והרשמה: חיה שלמה 054-3337031 .