ביום חמישי (28.5), כאשר חג שבועות כבר מאחורינו, יתקיים בקיבוץ רמות מנשה אירוע מיוחד, שכבר הופך למסורת: "כוכבים בחוץ - תיקון לאחר שבועות בקיבוץ". אנשי הקיבוץ, חברים מהתנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית ומיישובי הסביבה, ואורחים מרחוק, יתכנסו לערב של סדנאות שיחה ולימוד, שבכולן השפעה או ניחוח של מסורת יהודית, בעיקר בהקשר של חג השבועות.
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet
אז מה לרמות-מנשה - קיבוץ "השומר הצעיר", עם נוכחות דרום-אמריקנית ניכרת ועם "נטייה שמאלנית" חזקה, שבמשך שנים, אם נקלעת אליו בשבת ראית הרבה עשן של מנגלים - ולתיקון שבועות בניחוח יהודי מסורתי?
לפני עשרים שנים ספק רב אם היה יכול אירוע כזה להתרחש שם. המארגנים מספרים שבשנים האחרונות נפתחו חברי הקיבוץ לכיוונים חדשים, ושגם חלק מתושבי שכונת ההרחבה שנבנתה בסמוך אליו מגלים עניין באירוע, ומשתתפים גם בחגים ובהפקות התרבות של הקיבוץ לאורך כל השנה.
כמו כן, אין זה האירוע הראשון באזור שיש בו צביון יהודי-מסורתי. סנונית מוקדמת אחת היתה החוג האזורי שהוקם ללימוד בנושאים יהודיים ונקרא "קהילה לומדת", המתקיים בעין-השופט זה עשרים שנה, וממשיך להיפגש אחת לשבוע. בשנים האחרונות יש עדנה לפעילויות כאלה - ביישובים ובקיבוצים באזור מתקיימות גם קבלות שבת ונערכים אירועים נוספים עם גוון מסורתי.
כך גם החלה לעבוד באזור מיכל קן תור, רבה-סטודנטית בתנועה הרפורמית, המתגוררת בפרדס חנה. בתחום המועצה האזורית מגידו קשורה קן תור בכמה פרויקטים, שכולם נעשים בהזמנת קהילות מקומיות ובשיתופן. בין היתר מדובר בקבלות שבת בקיבוץ מגידו, בבית מדרש אזורי ובקבוצת "מדרש מחול" לנשים.
"לא הכרתי את העניין הזה, עד שחבריי דורון ארז ויהל לינטרנרי צירפו אותי אליו בשנה שעברה", מספר זיו עופר (רמות-מנשה), מפיק האירוע. "זה היה עבורי ערב מיוחד, ששילב לימוד וחוויה. זה לא מובן מאליו לקיבוץ של השומר-הצעיר ומפ"ם, לקבל אירוע מרכזי ש'מריח מיהדות', עם שותפים כמו התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית, והיו גם קולות שהתבטאו ברוח הזאת".
נטע שפירא (עין-השופט), אחראי הפרסום ויחסי הציבור של האירוע: "אני שמח שנוצר ברמות-מנשה מין חג אזורי, שבו הם מזמינים ומארחים תושבים מרחבי המועצה. לדעתי זה דגם שצריך לפתח. אני בעד שכל יישוב יקיים פרויקט כזה פעם בשנה, בתחום שמתאים לו".
ומה צפוי בתיקון? מיכל קן תור מספרת שרוח השנה שעברה תימשך - אמירה חברתית ברורה, סדנאות שונות בהנחיית תושבים מהאזור שיעסקו בתוכני החג, הופעות של אמנים מפורסמים - להקת "החצר האחורית" עם יענק'לה רוטבליט ותומר יוסף - והרצאת פתיחה עם דני קרמן ואפרים סידון. יהיו גם מתחמי בילוי, כמו זה שזכה לשם "זוליקה", ובו תהיה מדורה עד לשעות הקטנות של הלילה, עם מעגל שירה ומוזיקאים. מחיר הכניסה: 25 ש"ח.