מחזקים את העורף כלקח מאירועי ה־7 באוקטובר 2023: בימים אלה מקים רס"ן במיל' אבי רוק, תושב אחד מיישובי העמק, את פלוגת מרחב עפולה במסגרת אוגדת המילואים החדשה 'דוד'. כידוע, מדובר באוגדה שמורכבת מאנשי מילואים שלא משובצים בפועל או שסיימו את שירות המילואים שלהם זה מכבר.
1 צפייה בגלריה
רס"ן במיל' אבי רוק. לוחמי הפלוגה יצוידו בציוד לחימה אישי
רס"ן במיל' אבי רוק. לוחמי הפלוגה יצוידו בציוד לחימה אישי
רס"ן במיל' אבי רוק. לוחמי הפלוגה יצוידו בציוד לחימה אישי
(צילום: פרטי)

יעדי האוגדה החדשה הם הגנה על הבית בגזרות השונות בקו ההגנה השני והשלישי, הצטרפות ליחידות המילואים הלוחמות ונשיאה משותפת בנטל הפעילות המבצעית בגבולות.
מי שמונה למפקד פלוגת מרחב עפולה באוגדה הוא רסן במיל' אבי רוק בן ה־51, ששירת בסדיר ובקבע כלוחם וכמפקד בחטיבת הצנחנים הסדירה ולאחר מכן כמ"פ במילואים בחטיבת הצנחנים הדרומית. כמו כן עשה תפקידים נוספים ביחידה מובחרת בגזרת הבקעה והעמקים.
"לאחר ה-7 באוקטובר התחדדה אצלי ההבנה שיש צורך אמיתי בהגנה על הבית", הסביר רוק מדוע לקח על עצמו את התפקיד, "בנוסף ראיתי התעוררות רבה של אנשים טובים, ששירתו שנים רבות שירות משמעותי במילואים, שרוצים עכשיו לחזור למעגל העשייה, ליטול חלק, להיות שותפים פעילים בנושא ולתרום מכישוריהם. אלו הדברים שגרמו לי לרצות ליטול חלק בתהליך ההיסטורי והמרגש הזה".
בימים אלה מגייס רוק לוחמים לפלוגת מרחב עפולה. "אנחנו מחפשים לוחמים ומפקדים מחיל היבשה, בעדיפות ללוחמי חי"ר מהיחידות השונות שלא משובצים במילואים וגרים בגזרת הפלוגה במרחב עפולה. הייעוד של הפלוגה הוא להגן בראש ובראשונה על הבית. לוחמי הפלוגה יצוידו בציוד לחימה אישי, הכולל וסט לחימה ונשק שיימצא בביתם, על מנת להיות זמינים בטווח המיידי לתת מענה במרחב עפולה. בנוסף, הפלוגה תיקח חלק בנטל הלחימה של צבא המילואים בגזרות התפר השכנות".

קראו גם:

מבחינת רוק התגייסות ליחידה הזו היא הזדמנות פז ליטול חלק משמעותי במסגרת חדשה שתיתן מענה אמיתי למציאות הקיימת. "אני קורא לכל מי שרוצה לתרום מניסיונו הצבאי להצטרף. ניתן ליצור קשר ישיר איתי בהודעה לטלפון 0523838915. ואצטט את חנה סנש: 'הקול קרא והלכת, הלכתי כי הקול קרא'".