לפני שבע שנים חן חלפון (38) מראשון לציון העלתה פוסט ששינה את חייה. מאז היא הפכה לאייקון רווקות עם עשרות אלפי עוקבים, שת"פים ואירועים שגרמו לה להקים את המותג 'יומנה של רווקה'.
5 צפייה בגלריה
חן חלפון
חן חלפון
חן חלפון. "זוגיות רק תוסיף לאושר שלי"
(צילום: שאול גולן)

שוק הבשר של טינדר


הכל התחיל, כמו שנהוג בימינו לטוב ובעיקר לרע, באפליקציית ההיכרויות הידועה לשמצה - טינדר. "בזמנו הייתי מאמנת ומדריכת כושר וישבתי בבוקר עם קולגה, שנינו בטינדר, וקלטתי איך הוא עושה סוויפט מהיר ימינה ושמאלה, ואני ממש מתעכבת. דיברנו על איך האפליקציות האלו הפכו לשוק בשר, איך גברים ונשים מסתכלים על זה אחרת ובכלל הרגשתי שכבר נמאס לי מכל הדייטים", מספרת חלפון.
כאן הכל התחיל?
"כן. באותו בוקר העלתי פוסט לפייסבוק שלי עם הכותרת 'יומנה של רווקה', בסך הכל כתבתי את דעתי על המצב הזה וכבר באותו יום הוא קיבל מלא חשיפה, תגובות ושיתופים. זה הלהיב אותי והרגשתי שיש לי הרבה מה לומר אז פתחתי קבוצת פייסבוק ותוך יממה הצטרפו מאות גולשים, תוך שבועיים כבר היו אלפיים ופתאום התחילו להזמין אותי לראיונות בטלוויזיה וברדיו".
מאז השבעה באוקטובר הקבוצה שוקקת יותר חיים. אנשים צמאים למצוא אהבה וחלפון שזיהתה את המגמה החליטה לקחת את התפקיד צעד קדימה ופתחה בחודשים האחרונים משרד שידוכים - דרכו היא מייחלת לשדך כמה שיותר זוגות וגם למצוא את האחד שלה. ואגב, גם מילואימניקים רווקים כבר עברו אצלה. "אנשים חיפשו מאוד את הפינה שלהם. המלחמה 'ניערה' אותם והם התחילו להשקיע בחיפוש אחרי זוגיות".

5 צפייה בגלריה
חן חלפון באחד מאירועי הקהילה
חן חלפון באחד מאירועי הקהילה
חן חלפון באחד מאירועי הקהילה
(צילום: פייסבוק)

הדייטים בימינו - "יותר קשה ומאתגר"


חלפון עלתה על הגל ומינפה את הקונספט לעסק פרטי עבור רווקים ורווקות. "זה ממש תפס תאוצה, הייתה לי שנה מטורפת עם מלא חשיפה. זו לא קבוצת הכרות, זו קבוצה שאנשים מגיעים אליה כדי לשתף, להתייעץ ולפרוק. להרבה אנשים בשלב הזה יש פחות חברים, כי כולם סביבם מתחתנים, או שיש כאלו שממילא קשה להם ליצור חברויות, בקבוצה יש להם מרחב בטוח ומוגן והם לא לבד. התחלנו להרים הפקות, מסיבות, מפגשים, היה ממש כיף אבל כמו כולם גם אנחנו חטפנו מכה חזקה מהקורונה".

קראו גם:

למרות הבידוד החברתי שנכפה על חלפון וחברי הקבוצה, הם מצאו דרך לשמר את הביחד. "היינו עושים זום ענק כל ערב, ערבי דייט קורונה פתחנו קבוצות וואטסאפ ושמרנו על קשר, ממש השתדלנו לשמור על הגחלת. דווקא בקורונה אנשים רווקים הכי התקשו, הם מצאו את עצמם לבד וחיפשו את הביחד. במקביל גם הייתי צריכה להמשיך להתפרנס אז עשיתי שיתופי פעולה, ברטרים, וכל מיני חיבורים עסקיים".

5 צפייה בגלריה
בואו להיפרד באהבה
בואו להיפרד באהבה
אנשים עדיין מחפשים אהבה
(צילום המחשה: canva)

ובין כל הרווקים לא מצאת את האחד שלך?
"להיפך, עבורי זה הפך את החיפוש אחרי זוגיות ליותר מאתגר. פתאום כל גבר שאני פוגשת כבר מכיר אותי, יודע מה הדעות שלי, שמע אתי מתראיינת וכבר מסוגל לקרוא אותי בקלות ומה לומר לי. כל מי שמכיר אותי מהרשת מגיע לדייט עם דעה מגובשת עליי ופתאום הוא פוגש מולו את חן וזה שונה. גם הרבה אנשים פונים להתייעץ איתי בפרטי, אנשים שאני לא מכירה ומשתפים אותי ומשתפים אותי במה שקורה בחיים שלהם, מבקשים עצה לגבי מצבים מסוימים.


5 צפייה בגלריה
חן חלפון
חן חלפון
חן חלפון. "הקבוצה שלנו משמשת כמקום מקלט"
(צילום: שאול גולן)

"אני לא ממהרת לשפוט, כל מקרה לגופו, מקשיבה ומנסה לעזור. עולם הרווקות היום שונה לחלוטין, הקדמה והמדיה שינו הכל, יש שפע, אפליקציות, הצעות בכל מקום, כולם עושים סוויפט ימינה ושמאלה בלי עומק, בלי רומנטיקה. אין טעם להתמקד או להשקיע כשיש כזה מבחר. גם אין טיפת ריגוש, כי ראית הכל בסטורי, אתה יודע הכל על הבן אדם לפני שאתה בכלל פוגש אותו. הכל הפך ליותר קשה ומאתגר עבור מי שרוצה זוגיות, לכן הקבוצה שלנו משמשת כמקום מקלט".

אפקט המלחמה - "אנשים רוצים אהבה"


לא רק הקורונה, גם ה-7 באוקטובר טלטל את הקהילה שחלפון בנתה, אבל דווקא מלחמת 'חרבות ברזל' גרמה לה לשנות כיוון. "כשפרצה המלחמה הקבוצה פרחה, כולם חיפשו להיות יחד, לדאוג אחד לשני. זה גרם להרבה אנשים להבין מה הם רוצים, כמה חשוב להם למצוא אהבה וחיבור. גם אני תמיד כתבתי לאנשים שלא ירגישו לבד, שידעו שכולנו יחד בזה. אנשים מאוד חיפשו את הפינה שלהם. המלחמה 'ניערה' אותם והם התחילו להשקיע בחיפוש אחרי זוגיות".
המהפך הזה הוביל גם את חלפון לבצע שינוי בקריירה שלה. "תמיד אהבתי לחבר בין אנשים, זו מהות הקבוצה. באופן טבע גם הכרתי בין בני זוג, חיתנתי יותר מ-300 זוגות ולראות אותם הופכים למשפחה מילא אותי כל כך. שנים חלמתי להיות שדכנית, אבל לא העזתי, כשפרצה המלחמה הבנתי שזה 'המאני טיים' שלי, כי דווקא בתקופה הכי מפחידה אנשים הבינו מה הם באמת רוצים, הפנימו כמה חשוב להם למצוא אהבה ולא להיות לבד במצב הזה. זה כמובן לקח זמן, כי בחודשים הראשונים לאף אחד לא היה פנאי או חשק להשיק משהו אבל זה הרגיש לי הכי נכון ולפני כמה חודשים פתחתי משרד שידוכים".
איך רווקה נצחית יכולה לעזור לאחרים למצוא אהבה?
"קודם כל יש לי קבלות, מעל 300 זוגות, אנשים שעזרתי להם למצוא אהבה, וזה מדבר בעד עצמו. לחבר בין אנשים זה הייעוד שלי, זה מה שאני עושה כבר 7 שנים. שנית, אם לא אני אז מי מבין בלמצוא אהבה? דווקא בגלל הניסיון העשיר שלי אני מבינה במה זה כרוך. החוזקה שלי היא שאני רווקה. הניסיון שלי גורם לי להבין מי מתחבר למי. אם הייתי נשואה בת 50 לא הייתי מכירה את עולם הרווקים והרווקות, לא הייתי מבינה בשידוכים.
"היום למצוא זוגיות זה שיווק לכל דבר ובן אדם שלא אוהב את עצמו - לא פנוי לאהבה. אנשים באים אליי לחפש זוגיות וברור לי שהם בכלל לא מוכנים, שיש להם עוד דרך שלמה לעבור לפני הרגע הזה. זה משהו שאני מבינה בו, הליווי, העזרה והתהליך שצריך לעבור. אני גם לא עובדת לבד, אם באה אליי בחורה ששונאת את הגוף שלה אני קודם כל אעזור לה לאהוב את עצמה או להגיע לחלום שלה, אם מגיע בחור עם בעיות מיניות אין טעם מיד לשלוח אותו לדייטים, אני קודם אפנה אותו לסקסולוגית. אני לא רק מכירה בין אנשים, אני קודם כל מביאה אותם לנקודה שהם מוכנים לאהבה".

5 צפייה בגלריה
חן חלפון
חן חלפון
חן חלפון. עדיין מחפשת את האחד שלה
(צילום: שאול גולן)

המצב האישי - "לא ויתרתי על זוגיות"


המקצוע "שדכנית" מעורר אסוציאציות עתיקות. חלפון לא מתרגשת. "אני מכירה את הסטיגמה. המחשבה הראשונה של אנשים זה 'מה אני לא מספיק טוב שאני צריך עזרה?'. אנשים מרגישים שמשרד שידוכים זה הישורת האחרונה למי שנואש, אבל כמו שיש לך רואה חשבון ואנשי מקצוע, אז גם יש לך שדכנית שיודעת לדייק עבורך מה נכון לך ולא מבזבזת לך את הזמן. אנשים שואלים את עצמם 'למה אני צריך לשלם על האהבה?' אבל בסוף של דבר, למרות כל השפע, למרות שמתחילים איתך, למרות שיש הצעות בכל פינה כולם רווקים.
"לכן אני גם קובעת פגישת ייעוץ, זה לא מתאים לכל אחד ואם צריך אני מסרבת לא פעם ללקוחות שאני מבינה שהם לא באמת רוצים למצוא אהבה. אדם צריך להיות במקום הנכון, לדעת להסתכל בעיקר ולא בטפל".
למרות שהיא רואה אינסוף רווקים בכל יום, חלפון מעידה כי היא עדיין מחפשת את האחד שלה. "כשמגיע רווק למשרד אני אף פעם לא חושבת שהוא מתאים עבורי. אני כל כך חדורת מטרה למצוא לו אהבה, שזה ממש גובל בניגוד אינטרסים. להפוך להיות שדכנית היה הצעד הכי טבעי עבורי, אני חושבת שאני באמת מבינה את המקום הזה. אבל כמובן לא ויתרתי על אהבה, לכל רווקה יש את החשש אחרי כל כך הרבה שנים לשנות את ההרגלים שלה ולהכניס מישהו לחיים, אבל אני מאמינה שהפרטנר המושלם ישתלב בהם ולא ישנה אותם דרסטית".
על מה תפסלי גבר?
"אני פוסלת גברים בעיקר על משחקי אגו או חוסר אמון, אבל עדיין יוצאת לדייטים. כמובן שאני מאושרת כבר היום וזוגיות רק תוסיף לאושר שלי".
מה היעד הבא?
"להגדיל את המשרד למתחם דייטים עם כל מיני הפתעות וכמובן למצוא את אהבת חיי".