לאחר מאבק ארוך ייפתח בשנת הלימודים הקרובה בית הספר האזורי קישון לחינוך מיוחד בקיבוץ רמת דוד, לראשונה גם לתלמידי כיתות י', ויפעל במתכונת של בית ספר צומח בשנים הבאות במטרה להצמיח אותו עד כיתה י"ב. בית הספר קישון המיועד לתלמידים עם לקויות למידה יספק מעתה מענה לתלמידים בגיל תיכון שנאלצו עד היום להתחנך בבתי ספר מרוחקים או ללמוד בבתי-ספר אשר לא תואמים את הצרכים שלהם.
3 צפייה בגלריה
עירית גולן רביב. דוגלת בלמידה עצמאית
עירית גולן רביב. דוגלת בלמידה עצמאית
המנהלת עירית גולן רביב. דוגלת בלמידה עצמאית
(צילום: שרון צור)
מנהלת בית הספר, עירית גולן-רביב ממושב בית שערים, התמנתה לנהל את בית הספר לפני שש שנים ומאז יומה הראשון בתפקיד עסקה בסוגיית הרחבתו של בית הספר כך שיכלול גם תיכון לכיתות י'-י"ב. בשנה האחרונה הצטרפו גם ההורים למאבק שעלה הילוך, ולאחרונה לאחר התייעצות עם כלל הגורמים החליטה המוא"ז עמק יזרעאל לצאת במהלך.
3 צפייה בגלריה
בית ספר קישון בקיבוץ רמת דוד
בית ספר קישון בקיבוץ רמת דוד
בית ספר קישון בקיבוץ רמת דוד
(צילום: שרון צור)
"בשנה האחרונה פנינו בדרישה ושלחנו מכתבים לד"ר אורנה שמחון מנהלת המחוז וגם לראש המועצה אייל בצר על הצורך בהרחבת בית-הספר", משתפת רביב-גולן מאחורי הקלעים של ההחלטה, "בשיחות שנעשו איתי ועם ראש המועצה וההורים וכל בעלי העניין הוחלט בסופו של דבר לפתוח תיכון. אני רוצה להגיד בשבחו של אייל בצר על היכולת שלו לראות את הצרכים של התלמידים בראש ובראשונה ולהבין את הצורך שקיים בעמק יזרעאל בתיכון לילדים עם לקויות למידה".
מה גרם לו להבין שצריך לקבל את ההחלטה הזו?
"אייל כינס אותנו לא מעט פעמים לשיחות כדי להבין מה אחוז הילדים עם לקויות למידה בעמק יזרעאל ובמחוז צפון כולו, וביקש להבין את ההבדל בין בית ספר קישון לבתי ספר אחרים שנותנים מענה לחינוך מיוחד וכשהוא הבין את התמונה הכוללת והוא ראה שקיים צורך במחוז צפון להקים תיכון לילדים עם לקויות למידה, הוא הסכים למהלך הזה. ייאמר לזכותו שהוא פנה אליי ושאל אותי אם מבחינתי זה נכון ואז יצא למהלך".
3 צפייה בגלריה
בית ספר קישון בקיבוץ רמת דוד
בית ספר קישון בקיבוץ רמת דוד
בית ספר קישון בקיבוץ רמת דוד
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
בימים אלו גולן-רביב וצוות בית הספר נמצאים בהכנות האחרונות לקראת פתיחת שנת הלימודים. בית הספר יכלול בשנה הבאה 257 תלמידים, ביניהם שתי כיתות י' שיתחילו כפיילוט ובהן ילמדו 24 תלמידים.
"אולי זה יומרני להגיד את זה, אבל אנחנו שואפים ל־100 אחוז הצלחה בבחינות הבגרות", אומרת גולן-רביב, "תיכון ללקויות למידה שנמצא תחת אותו סמל מוסד של בית ספר לחינוך מיוחד נותן לילדים את כל ההתאמות שהם נדרשים להן בלי צורך להילחם על מה שמגיע להם בגלל הקשיים שלהם - וזה מה שיאפשר להם לעבור את בחינות הבגרות בהצלחה. גם העבודה של הצוות שמתמחה בלקויות למידה, צוות שכבר מכיר את התלמידים ויודע איך לחזק את המקומות שהם טובים בהם, הוא יתרון עצום לתלמידים ולהורים וגם לבית הספר".
מה המשנה החינוכית של בית הספר?
"אנחנו שמים דגש על ערכים, על מיומנויות למידה ועל אסטרטגיות למידה. אנחנו מאפשרים לילדים סביבת לימודים תומכת ומכילה עם המון אהבה, כזו שיכולה להפחית חרדות ולהעלות את הדימוי העצמי גם מבחינה לימודית וגם מבחינה אישית. בשנה האחרונה מצאנו לנכון שזהו צו השעה להצמיח את חטיבת הביניים לתיכון ולאפשר לתלמידים שלנו להתחנך במקום שהם מכירים וחווים בו הצלחות. אנחנו מאפשרים לילדים גם למידה עצמאית וגם פיתוח תחושת מסוגלות. הצוות כולו הוא בעל הכשרה בתחום לקויות הלמידה. זו בעיקר המטרה שלנו ואנחנו מבינים שגם דרך המסלול הרגשי ללב של הילדים, אפשר להגיע ללמידה הטובה ביותר".