אחרי 30 שנה עם שלל תפקידים שביצעה בבית הספר, בהם 7 שנות ניהול חטיבת ביניים ו- 9 שנות ניהול כללי, עדנה בז, מנהלת בית הספר האזורי עמק החולה בקיבוץ כפר-בלום פורשת מתפקידה. היעד הבא שלה: ניהול בית הספר כדורי.
1 צפייה בגלריה
עדנה בז
עדנה בז
עדנה בז
(צילום: אפי שריר)
"יש זמן שצריך להחליט באומץ להניח את הכלים, להעביר את המושכות לאנשים מצוינים אחרים, ולהמשיך הלאה לאתגר הבא שלי. זה קשה לשים לעצמך את הגבול ואני שמחה שהיה בי הכוח". היא אומרת.
התחושות לעזוב את בית הספר שהיה עבורה כבית הן לא קלות אבל בז שלמה עם החלטתה. "התחושות כמובן מעורבות. אני מאוד שמחה כי אני באנרגיות של ללמוד את הדבר הבא וזה מרגש ומחייה אותי, ומצד שני יש בי געגוע גדול לאנשים ולבית הנהדר שאני משאירה מאחור לאחר עשייה כל כך אינטנסיבית ומשמעותית. קשה לי מאוד להיפרד מהאנשים ומצוות יוצא מן הכלל".
מה תיקחי מהתקופה שלך בבית הספר עמק החולה?
"אקח את האחיזה בו זמנית של האנשים ושל המשימות ולא להתבלבל ביניהם. אקח את המחויבות שלי להצמיח אנשים סביבי וכן לדאוג שגם אחרים מצמיחים אנשים על ידם. אקח גם את השאלה שאני תמיד שואלת בכל עשייה: לשם מה?".
מה בית הספר בשבילך?
"בית הספר בשבילי הוא מקום שבו גדלים ומתפתחים אנשים, גם מבוגרים ולא רק תלמידים, כל אחד מהמקום שלו ועד לאן שכל אחד רוצה ויכול בהנחיה ובתמיכת הצוות. בית הספר הוא בית שחולמים בו, לומדים ומגשימים בו, מתנסים, טועים בדרך ומפתחים בו אנשים ערכיים, עצמאיים, בריאים ושמחים. כל זה כרוך גם ב'כאבי גדילה' וזה מה שמעניין ושווה".
עכשיו בז נערכת לקראת המעבר לתפקיד ניהול בית הספר כדורי בשנת הלימודים הקרובה. "המעבר לכדורי מאוד מרגש אותי", הודתה, "ראשית אני משאירה את בית הספר עמק החולה חזק, עם צוות מסור ומצוין, עם הישגים משמעותיים, ובידיים של מנהלת חדשה עירית ארנון שצמחה בבית הספר ודוברת את 'השפה הבית ספרית'. עם המעבר לכדורי אני שמחה כל כך שאני נשארת במינהל לחינוך ההתיישבותי במשרד החינוך, זהו מינהל אדיר שהוא בית חם המאפשר חדשנות פדגוגית, מאפשר 'לעוף' עם חלומות ומעודד אנשים להעז ולצמוח.
"כדורי הוא בית חינוך היסטורי עתיר במורשת ציונית, חקלאית ורב תרבותית", הוסיפה בז, "אני מרגישה שהחברה הישראלית יושבת בכדורי, וזה מרתק אותי להיות שותפה למרקם האמיתי הזה של החברה. זה כמובן מזמן התמודדויות אך זה הדבר האמיתי לעסוק בו. מהצצה ראשונית וקטנה בבית הספר כדורי מצאתי אנשים מאירי פנים, חדורי אהבה ושייכות למקום ועם חום אנושי מרגש. אני יודעת שיהיו לי לא מעט אתגרים, אבל עם אנשים טובים כאלה אני מרגישה שאפשר לנצח הכל".

קראו גם:

בז מחליפה בכדורי את המנהלת דלית אביגד שהחליטה לפרוש: "דלית אחראית לטוב ולאיכות שקיימים בכדורי. אני מברכת את רועי בר אילן מנהל הכפר ולהנהלה של כדורי על קבלת הפנים החמה לה זכיתי מהם עם היבחרי לתפקיד. יש בי הרגשה של התאהבות מחודשת".