תושבי עמק יזרעאל, נצרת, נוף הגליל והסביבה המשתמשים דרך קבע בכביש 79, במקטע בין מחלף המוביל לצומת כיכר ריינה, דורשים מהמשטרה להגביר את האכיפה בו בגלל נהיגה במהירות מופרזת של נהגים שמסכנת אותם. הדרישה עלתה לאחרונה גם בגלל שלאורך הכביש החלו לאחרונה עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה.
1 צפייה בגלריה
כביש 79. אין מצלמות מהירות בין כיכר ריינה למחלף המוביל
כביש 79. אין מצלמות מהירות בין כיכר ריינה למחלף המוביל
כביש 79. אין מצלמות מהירות בין כיכר ריינה למחלף המוביל
(צילום: יוסי וקנין)

עוד טענו הנהגים כי לא יכול להיות שבכביש הזה לא הוצבו מצלמות מהירות שירתיעו את אלה שנוהגים בו במהירות שמעל המותר. לדבריהם שדרוג הכביש והפיכתו לדו מסלולי לכל כיוון מנוצל לרעה על ידי חלק מהנהגים.
כביש 79 הוא ציר משמעותי באזור שמחבר את נוף הגליל, נצרת והסביבה לחיפה, לקריות ולגליל המערבי. מדובר בכביש עם נפח תנועה גבוה ברוב שעות היום. לפני מספר שנים הקטע בין מחלף המוביל לכיכר ריינה שודרג.
"הכביש הפך בטיחותי ונוח לנסיעה אבל מצד שני יש נהגים שנוסעים בו במהירות מפחידה", סיפרה תושבת האזור, "אני נוסעת בכביש הזה בפחד. לעיתים אני מרגישה שאני בתוך מסלול של מרוץ מכוניות. קטע הכביש מישורי ברובו וזה כנראה גורם לנהגים מסוימים ללחוץ על דוושת הגז. מאחר ואין שם מצלמות מהירות אני מצפה שהיו שם יותר ניידות אכיפה. המשטרה חייבת להגביר בו את האכיפה".

קראו גם:

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה נגד עבירות התנועה המהוות גורם לתאונות דרכים ונמצאת בקטעי הכביש בהן מתרחשות יותר עבירות תנועה במטרה לצמצם את מספרן. אשר לקטע הציר נשוא הפנייה, מתחילת השנה ניתנו 1,158 דו"חות מכלל עבירות התנועה, שהם כ-10% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד ובכוונת משטרת התנועה הארצית להמשיך ולהגביר אכיפה בציר זה ובצירים הסמוכים, בדגש על עבירות מהירות. עוד נציין כי מתחילת השנה לא התרחשו במקום תאונות לעומת שתי תאונות (1 קלה, 1 קשה) בתקופה מקבילה אשתקד".