"חקלאי גרנות", חברת השיווק של פירות וירקות של ארגון הקיבוצים והמושבים גרנות, עוברת לנהל את החוות מרחוק באמצעות טכנולוגיה חכמה - כך הודיעו היום (שני).
החברה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת FarmManager (פארם מנג'ר), במסגרתו ינהלו חקלאי הארגון את השטחים החקלאיים והגידולים באמצעות הפלטפורמה החדשנית לניהול חווה חכמה. מערכת הניהול החדשה תאסוף מידע באופן אוטומטי ממגוון סנסורים במטע, הכולל את הפעולות המוטוריות, מידע ממערכות ההשקיה, מידע מטאורולוגי ומגוון של דאטה שיוזן מהמטע למערכת.
1 צפייה בגלריה
חקלאות מרחוק
חקלאות מרחוק
חקלאות מרחוק
(צילומים: שחר גולדברג, פארם מנג'ר)
קראו גם:
פארם מנג'ר הנה פלטפורמה לניהול משק חקלאי אשר הוקמה בשנת 2010 על ידי יפעת שדות ותומר פז. התוכנה עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, במטרה לתת לכל חקלאי כלי עבודה לניהול הגידולים השונים שבחווה, בהם איסוף מידע, ניתוח מידע וקבלת החלטות. המידע האגרונומי כולל ניטור פעולות דישון, השקיה, ריסוס, מעקב מזג אויר, בדיקות מעבדה, פעולות אגרוטכניות, ניטור מזיקים ומפגעים, התממשקות ללוויינים ועוד.
גיורא מרום, מנכ"ל חקלאי גרנות: "הטכנולוגיות החדשות המפותחות כיום מאפשרות להפוך כל משק לחווה חכמה ולמעין מפעל תעשייתי משוכלל. יצרנו עבור כל מגדל מרכז שליטה שמספק דאטה שעל פיה מתקבלות החלטות אופרטיביות, כלכליות ואגרונומיות. באמצעות הטכנולוגיה ניתן לעקוב אחרי כל שלבי הגידול החקלאיים בחלקות שמשתרעות על אלפי דונמים. המערכת מודדת את הנתונים, מבצעת ניתוחי בינה מלאכותית ומציגה המלצות לחקלאי איך לייעל את העבודה, להוזיל את העלויות ולהגדיל את התפוקה בעשרות אחוזים".
כל העדכונים - חדשות קיבוץ