אבל כבד ירד בסוף השבוע האחרון על קיבוץ ניר עוז שבמועצה האזורית אשכול עם היוודע הבשורה המרה על פטירתה של בת הקיבוץ, סגן משנה שילי ווסטלנד (21) ז"ל, שהתמוטטה ביום שלישי שעבר במהלך קורס הקצינים בבה"ד 1 ומותה נקבע יומיים לאחר מכן בבית החולים "סורוקה". שילי ווסטלנד היתה חללת צה"ל הראשונה של הקיבוץ.
1 צפייה בגלריה
שילי ווסטלנד ז"ל. "נפער לנו חור בלב"
שילי ווסטלנד ז"ל. "נפער לנו חור בלב"
שילי ווסטלנד ז"ל. "נפער לנו חור בלב"
(פרטי)
ביום שלישי שעבר, במהלך קורס קציני מטה בבית הספר לקצינים, חשה שילי ווסטלנד, ששירתה בחיל האוויר, ברע והתמוטטה. היא הובהלה במצב אנוש לבית החולים "סורוקה", שם נלחמו הרופאים על חייה, אך ביום חמישי נקבע מותה.
שילי ווסטלנד ז"ל, שהותירה אחריה את הוריה יפעת ואנדרו ג'ימס ואחות גדולה ממנה, למדה בבית הספר הטכני של חיל האוויר בבאר־שבע, התגייסה לצה"ל כהנדסאית חשמל, ושירתה בגף הטכני של חיל האוויר בבסיס חצרים.
"נפער לנו בור גדול בחיים", ספדה לה יפעת, אמה של שילי, "אנחנו יודעים שמהיום החיים שלנו ישתנו לגמרי. אני רק רוצה להגיד ששילי היתה בחורה מדהימה, שכל אהבתה לסוסים ניכר בה מכל עבר. היא בחורה שהצליחה למגנט אחריה כל כך הרבה חברים מכל קצוות הארץ, ולא ידענו עד כמה יש לה כל כך הרבה חברים.
"גם המפקדים שלה כל כך העריכו אותה בבסיס חצרים. היא למדה בטכני של חיל האוויר לפני השירות במגמת חשמל ואחר כך המשיכה להנדסת חשמל בבאר־שבע, ולמעשה איחרה את השירות שלה בשנתיים. אחרי סיום הלימודים היא התגייסה, עשתה טירונות והתקבלה לאגף הטכני בבסיס חצרים. היא מאוד מאוד אהבה את השירות שלה באגף הטכני".
על קורס הקצינים סיפרה אמה של שילי: "היא היתה אמורה לקבל את סיכת המ"מ ב־20 ביולי ואחר כך לצאת להשלמה חיילית לעוד שלושה חודשים. היא מאוד התרגשה ואנחנו היינו גאים בה שבחרה את הדרך הזו לעשות את הקורס, כי למעשה היא היתה כמעט חודשיים לפני שחרור. היא החליטה שהיא רוצה להיות קצינה".
האם השכולה שיחזרה גם את הפעם האחרונה שבה שוחחה עם בתה. "באותו יום לקחתי אותה לבסיס בבה"ד 1 והיא היתה מאוד שמחה ומבסוטית", סיפרה יפעת ווסטלנד, "זו היתה הפעם האחרונה שדיברנו ושהיינו ביחד. החברים פשוט המומים. הם לא מבינים שלא יראו יותר את שילי. היא היתה מגנט אנושי, באמת, אין מילה יותר נכונה להגיד על שילי".

חוויות מוצלחות

שילי גם היתה רוכבת סוסים מקצועית עוד מילדותה ולפני שנתיים היא הוכתרה כסגנית אלופת ישראל. "סוסים היו דבר מרכזי בחיים שלה", ציינה אמה של שילי, "מגיל תשע היא אהבה סוסים ובגיל 12 היא הגיעה לרכיבה אמנותית שנקראת דרסאז'.
"היא התמקצעה ובחמש השנים האחרונות היא השתתפה בתחרויות ולפני שנתיים היא סיימה כסגנית אלופת ישראל בתחרות דרסאז'. פשוט נפער לנו חור בלב ובחיים שלנו. היא תחסר לכולם. זו אבידה גדולה ואסון גדול לקהילה שלנו שבתוך הקיבוץ. כולם פשוט המומים, אין מילים אחרות".
"אני מכירה את שילי כשהיא הגיעה אליי לחווה בגיל 12 יחד עם אמא שלה", סיפרה ל"מיינט באר שבע" יעל ראם־מצפון, הבעלים והמנהלת של חוות ראם, חוות הסוסים שבמושב שדי אברהם שבפתחת שלום, "ומאז, היא רכבה אצלנו בחווה. היא היתה אצלנו בת בית.
יפעת ווסטלנד: "מגיל תשע היא אהבה סוסים ובגיל 12 היא הגיעה לרכיבה אמנותית שנקראת דרסאז'. היא התמקצעה, ובחמש השנים האחרונות היא השתתפה בתחרויות ולפני שנתיים היא סיימה כסגנית אלופת ישראל בתחרות דרסאז'
"היה לנו קשר עמוק. עברתי איתה מסע מרתק להגשמת החלום שלה להגיע כמה שיותר רחוק בתחום הרכיבה האמנותית. היא התחילה ברמה הבסיסית והגיעה עד לרמה הלאומית. שילי היתה בחורה מאוד מיוחדת עם יכולות גבוהות, כריזמה, חוש הומור וציניות. היא היתה בחורה יפהפייה, צנועה ואינטיליגנטית. צעירה חרוצה, ונחושה בצורה מרשימה.
"אחרי יום לימודים מפרך בבאר־שבע היא היתה מגיעה לחווה כדי להתאמן שעות על גבי שעות. צעירה שעוררה השתאות. צברנו יחד המון שעות משותפות של שיחות, טיפול בסוסים, רכיבה, אימונים, התמודדות עם משברים, חוויות של הצלחה. החווה היתה לה כמו בית".

"אסון בלתי נתפס"

בקיבוץ ניר עוז קיבלו את הבשורה על מותה של שילי ווסטלנד, שהועלתה לאחר מותה לדרגת סגן משנה, בהלם ובכאב גדול. "שילי", ציינה רננה גומא יעקב, דוברת הקיבוץ, "היתה ילדה יפיפייה, חכמה, חדה, רגישה ומוכשרת. פרח. אסון. פשוט בלתי נתפס".
סג"מ שילי ווסטלנד ז"ל היתה חתומה על כרטיס "אדי" לתרומת איברים, וטרם הלווייתה הודיעו בני משפחתה שאיבריה של בתם ייתרמו. מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי איבריה של סג"מ שילי ווסטלנד ז"ל הושתלו בחמישה חולים. הכבד הושתל הושתל באישה בת 68, הלב בצעירה בת 20, שתי ריאות בצעיר בן 29, ושתי כליות הושתלו האחת בגבר בן 59 והשנייה בגבר בן 48.
בעקבות פטירתה של סג"מ שילי ווסטלנד ז"ל הוחלט בצה"ל למנות צוות מומחים של חיל הרפואה לבדיקת נסיבות המוות.
מדובר צה"ל נמסר: "מותה של הצוערת שהתמוטטה בבה"ד 1 נקבע כתוצאה מאירוע רפואי. בדומה למקרי עבר, היבטיו הרפואיים של המקרה ייבדקו לעומק על ידי צוות מומחים של חיל הרפואה. מטעמי צנעת הפרט וחיסיון רפואי לא ניתן לפרט על פרטי הנסיבות הרפואיות. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".
סגן משנה שילי ווסטלנד ז"ל הובאה למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין שבקיבוץ ניר עוז.
לעדכונים: חדשות הקיבוץ