בימים אלה נאבק ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום, תוך שיתוף פעולה עם ראשי רשויות שכנות, כדי למנוע פגיעה בשירותי חברת החשמל הניתנים לתושבים בעמק הירדן, בטבריה ובאזור סובב כנרת ונמצא במו"מ מול משרד התקשורת כדי למנוע את סגירתו של סניף הדואר בקיבוץ אפיקים.
1 צפייה בגלריה
עידן גרינבאום ובועז יוסף בפגישה עם איתן שרעבי, מנהל מחוז צפון בחברת החשמל
עידן גרינבאום ובועז יוסף בפגישה עם איתן שרעבי, מנהל מחוז צפון בחברת החשמל
עידן גרינבאום ובועז יוסף בפגישה עם איתן שרעבי, מנהל מחוז צפון בחברת החשמל
(צילום: פרטי)
קראו גם:
כמו כן הבהיר ראש המועצה כי הנושא יובא בפני חברי ועדת הכלכלה של הכנסת לאחר שתסתיים פגרת החגים.
"לצערי", אמר השבוע גרינבאום, "אני מזהה ניצנים ראשונים של מגמה מדאיגה, לאלץ את תושבי עמק הירדן וסובב כנרת להיגרר למקומות מרוחקים כדי לקבל מענה לצרכים היומיומיים והחשובים ביותר. לא משנה מבחינתי מה השיקול – כלכלי או אחר – אני מתכוון להיאבק ביחד עם עמיתי, ראשי הרשויות באזור, להוריד מעל הפרק כל אפשרות כזו. לא ניתן להחזיר את אזרחי ישראל בפריפריה 30 שנה אחורה".
לפני מספר שבועות התפרסמה כוונת דואר ישראל לסגור את הסניף בקיבוץ אפיקים המספק שירותים לישובים רבים בעמק הירדן. בעקבות פנייה דחופה של גרינבאום לשר התקשורת יועז הנדל, הודיעו אנשי משרד התקשורת לראש המועצה האזורית עמק הירדן כי חברת דואר ישראל לא הגישה כל בקשה לסגור את הסניף.
"החברה מחויבת להגיש בקשה אם בכוונתה לסגור סניף דואר ועד כה טרם התקבלה בקשה כזו", נכתב בתשובת המשרד.
בנוסף, נפגשו גרינבאום ויו"ר הוועדה הממונה בטבריה בועז יוסף, עם מנהל מחוז צפון בחברת החשמל. בפגישה הציגו שני ראשי הרשויות תלונות רבות שנמצאות על שולחנם בשל הסגירה של סניף השירות של החברה בטבריה. "בכל אחד מישובי עמק הירדן נבנות בימים אלה הרחבות ואסור שהתושבים ייפגעו בגלל ההיערכות המחודשת בחברת החשמל", אמר גרינבאום.
בסיכום הפגישה הוחלט שתיבחן מחדש הכוונה לצמצם את השירותים באזור ושבכל מקרה, יינתן מענה זמין ונגיש גם לתושבים המתקשים בקבלת שירותים דיגיטאליים.
ראשי שתי הרשויות הבהירו לאנשי חברת החשמל, כי הנושא יובא בפני ועדת הכלכלה של הכנסת על מנת להבטיח מתן מענה לבעיית השירות שנוצרה.
מחברת החשמל נמסר: "החברה הציעה לראש העירייה לאמץ פילוט של מודל חדשני לפיו חברת החשמל מעמידה נציג שירות מטעמה במשרדי העיריה. מדובר ביוזמה חדשנית אשר מקלה על הלקוח לטפל בענייניו תחת קורת גג אחת. לצערנו, ולהפתעתנו היוזמה נדחתה"
ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה עד שעת סגירת הגיליון.