התנועה הקיבוצית הקימה ומובילה פורום גלילי לשמונה הקיבוצים בגליל העליון שלא פונו בתחילת המלחמה.
2 צפייה בגלריה
מפגש פורום השמונה
מפגש פורום השמונה
מפגש פורום השמונה
(צילום: יורם אבן צור)

הפורום, בהובלת מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה ומנהלי שמונת הקיבוצים, קיים את פגישתו הראשונה בגליל. כולם התלכדו בקריאה למשרדי הממשלה להתחיל לפעול למען האזרחים החיים בקיבוצים כבר שנה שלמה בלחימה עצימה בקו העימות ללא סיוע, ללא הקלות וללא מתווה.
מזכ"ל התנועה ליאור שמחה יזם את הלובי לדרישתם של מנהלי הקיבוצים בקו העימות וגייס לשם כך את חברת הלוביסטים 'קבינט'.
הפורם הוקם עקב היעדר אסטרטגיה כלכלית ומתווה מסודר מגובה מהמדינה לקיבוצים שלא פונו בצפון. תושבי הקיבוצים סופגים פגיעה קשה מאז תחילת המלחמה - אמנם עשרות אלפי תושבים פונו, עסקים נפגעו, נזק רב נגרם לישובים המטווחים, אך מאחור נותרו התושבים שחווים את המלחמה ללא הקלות משמעתיות וללא הקלות כלכליות ורובם לא מוגנים ללא ממ"דים תקניים.
הפורום יעבוד מול הגורמים המסייעים בשטח כיום: פרוייקטור הצפון , אופק צפוני והרשויות האזוריות.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה הדגיש בדבריו את הצורך בהקמת הפורום גליל לטובת שמיניית הקיבוצים שחווים את המלחמה כבר שנה שלמה והפכו להיות השכפ"ץ של המדינה. הפורום יהיה מגובה בלגיטימציה לפעול בסביבה רגולטורית, תקשורתית וציבורית בדומה ללובי הגולן ואיו"ש. בדיון נדונו דרכים לשיתוף פעולה הועלו צרכים אזרחיים דחופים להקלות לשיקום היישובים ולתמיכה בתושבים שלא פונו בהחלטת ממשלה אך מתמודדים עם מציאות בלתי נסבלת כבר חודשים ארוכים.

2 צפייה בגלריה
קיבוץ עמיר
קיבוץ עמיר
קיבוץ עמיר
(צילום: אביהו שפירא)
קראו גם:

פנינה בורנשטיין מנהלת קהילת כפר סאלד קיבוץ לא מפונה : "מתחילת המלחמה אנחנו מחזיקים את כל הגבול הזה עם ירי יומיומי, אבל אנחנו שקופים בעיני המדינה, היא לא רואה אותנו. מבחינתה המצב של תושבי כפר סאלד ושאר היישובים הלא מפונים הוא כמו זה של תושבי תל אביב. זה גובה מאיתנו מחירים לא פשוטים, של אנשים שעוזבים ועוד אתגרים רבים שנוצרים כל הזמן ועוד נצטרך להתמודד איתם שנים ארוכות קדימה. את ההשלכות שלהם לא רואים בטווח המידי. זה קריסה כלכלית, אזרחית, בריאותית. אפשר לקרוא לזה מלחמת ההפקרה. אבל לא הכל קודר. אנחנו שמחים על הפעילות המתעצמת של צה"ל בימים האחרונים בלבנון, מאמינים שהיא תקדם אותנו לקראת משהו אחר שאני לא יודעת מהו, אבל לפחות לא נמשיך באותה סטגנציה שאפיינה את המצב במשך כמעט שנה".