תחרות ה'ישראמן' היא תחרות טריאתלון איש ברזל הכוללת ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים שמתקיימת אחת לשנה באילת. התחרות באילת נחשבת לאחת מהקשות והמפרכות בעולם.
אחד מהמקצים בתחרות הוא מקצה שליחים של שלשות שבו כל משתתף בשלשה משלים מקטע שלם בתחרות של שחייה, אופניים וריצה. למקטע השלשות נרשמו 33 תושבי הקיבוץ ותושבים נוספים מיישובי וקיבוצי העמק. 8 נוספים השלימו את מקצה חצי איש הברזל כולו, ביניהם שלושה נערים.
2 צפייה בגלריה
חברי הנבחרת
חברי הנבחרת
חברי הנבחרת
(צילום: פרטי)
דני יניב תושב קיבוץ רמת דוד שהשתתף עם בנו בתחרות מספר כי תחרות הישראמן הפכה למסורת בקיבוץ: "ליאת אטקינס תושבת הקיבוץ השתתפה בשנת 2009 במקצה המלא של איש הברזל באילת והתלוו אליה כמה אנשים מהקיבוץ שעודדו אותה בתחרות.
"היא החלוצה שהדביקה את כולם בחיידק. שנה אחרי זה הצטרף אליה עוד מישהו שעשה את התחרות ובאו עוד קצת מעודדים. מאז מספר המשתתפים גדל מדי שנה וזה כבר נהפך מסורת בקיבוץ. אנחנו מחכים לזה בציפייה ומתאמנים כבר מחודש אוגוסט".
בכל שנה וגם השנה הגיעה המשלחת מהקיבוץ שכללה קרוב ל-300 איש לסוף השבוע של התחרות באילת ושכרו כ-100 חדרים במלון הקבוע שמארח אותם מדי שנה.
"אנחנו עושים הפנינג מאוד גדול באילת בכל סוף השבוע של התחרות" אומר יניב ומוסיף: "זה מייצר וייב מדהים בקיבוץ וחיבור בין האנשים. אנחנו שמים את טרדות היומיום בצד ואת הקונפליקטים ופשוט יורדים ליהנות".
2 צפייה בגלריה
חברי הנבחרת
חברי הנבחרת
חברי הנבחרת
(צילום: פרטי)
מה זה אומר על הקיבוץ?
"היום זה הספורט המוביל ברמת דוד. זה התחיל מליאת אקטינס שגם השנה השתתפה ועלתה על הפודיום ואבא שלה מרטין שהוא האב הרוחני של האירוע הזה והמגייס הראשי של המתחרים בקיבוץ. הישראמן מאפשר גם לאנשים שמעולם לא עשו ספורט לבוא ולנסות ויש כאן את הסביבה והאווירה שמאפשרת להם את זה. יש לא מעט דוגמאות של חבר'ה בקיבוץ שמעולם לא עשו ספורט והחליטו שהם נכנסים ובאים והם גם הגיעו להישגים יפים".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ