מחר, רביעי 26.4.23, במשכן נשיא המדינה יצחק הרצוג יתקיים הטקס המסורתי של מצטייני הנשיא, לציון יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. בין המצטיינים השנה נבחרו סמ״ר ע׳, סמל נ׳, וסמ״ר עומר מהמועצה האזורית הגליל העליון.
1 צפייה בגלריה
מימין: סמ"ר עומר שלומות, סמל נ' וסמ״ר ע'
מימין: סמ"ר עומר שלומות, סמל נ' וסמ״ר ע'
מימין: סמ"ר עומר שלומות, סמל נ' וסמ״ר ע'
(צילומים: דובר צה"ל)
סמ״ר ע', בן 20 מקיבוץ מעיין ברוך התגייס בינואר 2021 לקורס טיס. לאחר כמה חודשים נפל מהקורס, שובץ באגוז ועשה מסלול של שנה וארבעה חודשים. בחודשיים האחרונים הוא סמל צוות ביחידה.
אמא שלו שירתה בחיל המודיעין, ואביו שירת בחיל השריון. יש לו אחות קטנה בת 17 לפני גיוס. לשאלה מה הדבר הכי ישראלי בעיניו השיב: "לעקוף בתור"
לסמל נ' בן ה-20 יש אח ואחות קטנים ולפני הצבא היה בתנועת נוער ועשה שנת שירות במסגרת התנועה. הוא התגייס לאגוז באוגוסט 2021 למסלול ועבר הכשרה - בה עבר הרבה תכנים מורכבים בתחום הלוחמה. בסיום ההכשרה יצא לקורס מ"כים, ובחמישה החודשים האחרונים הוא לוחם ומפקד.
דמות שמהווה עבורו מודל לחיקוי זו סבתא שלו, שלאורך השנים היא אימצה המון ילדים עם צרכים מיוחדים, מעין משפחת אומנה גדולה. נ' מספר כי גדל איתם והם כולם בקשר עד היום.
מה הדבר הכי ישראלי בעיניו? נ': "האכפתיות בעם והערבות ההדדית".

קראו גם:

סמ״ר עומר שלומות בן 22 מקיבוץ ברעם, התגייס בנובמבר 2020 לחטיבת הנח"ל. במהלך ההכשרה נפצע בברך ובסיומה עבר ניתוח שאחריו ירד מלוחמה לתקופה. בתקופה זו היה עשרה חודשים במפקדת החטיבה וביוני 2022 חזר לבא״ח בתור משה״ד (משייק הדרכה). במסגרת התפקיד עובד צמוד למ״פ ולמ״מ.
יש לו ארבעה אחים, אחות אחת מורה חיילת והשאר תלמידים. אביו, גזבר הקיבוץ, שירת גם הוא בגדוד 50 (הנח״ל המוצנח) ואימו, רכזת בגן, הייתה מורה חיילת.
מה הדבר הכי ישראלי בעיניו? שלומות במילה אחת: "צה"ל".