תערוכה מיוחדת, ובה 55 דיוקנאות של גולדה מאיר, נפתחה לאחרונה במרכז התרבות בקיבוץ רביבים. את התערוכה יזמה עמותת מרכז גולדה מאיר ברביבים, במלאת 125 שנה להולדתה של ראשת הממשלה היחידה בתולדות ישראל, שבתה, חתנה וילדיהם התגוררו בקיבוץ.
2 צפייה בגלריה
11 אמנים השתתפו
11 אמנים השתתפו
11 אמנים השתתפו
(צילום: מריה מצרפי)
את התערוכה, שרוב היצירות בה הן פרי עבודתם של אמנים תושבי הנגב, אוצרת שרית לייזרוביץ', והיא נערכת בשיתוף המועצה האזורית רמת הנגב, המועצה לשימור אתרים, קיבוץ רביבים וגורמים נוספים.
יגאל צחור יו"ר עמותת מרכז גולדה מאיר ברביבים: "עבורנו, חברי קיבוץ רביבים, שחוגג 80 שנה להיווסדו, גולדה היתה בת בית, אחת משלנו. הקמנו ארכיון על שמה, בו מוצגת פעילותה הציבורית לאורך 60 שנה. החל מתפקידה כיו"ר מועצת הפועלות בירושלים, ועד התמנותה לראש ממשלת ישראל. בציבור הישראלי הוזכרה גולדה בעיקר בשל מחדל מלחמת יום הכיפורים. רבים הטילו עליה את אשמת המחדל בשל היותה ראש הממשלה כשפרצה המלחמה. הציבור לא ידע, ואולי לא רצה לדעת, את העוצמה שגילתה במהלך המלחמה, שהיתה מכרעת להשגת ניצחונה של ישראל בשדה הקרב.
"חמישים שנה מפרוץ המלחמה, הציבור, ובעיקר הדור הצעיר, מדברים על גולדה במונחים שונים מאלה שדיברו עליה אחרי המלחמה", הוסיף צחור, "עתה מגלים את האנושיות שלה, את יכולתה המיוחדת להידבר עם אנשים, מראשי מדינות ועד האזרח הפשוט בלי סיסמאות נבובות, שמנהיגים רבים עושים בהם שימוש".
בין המשתתפים בתערוכה בולטים במיוחד 11 אמנים עולים מרוסיה ומאוקראינה, אותם כינסה האמנית אלה כהן תחת הרעיון של אמנות מאחדת. כולם שמעו על גולדה - שנולדה בקייב - כבר בילדותם. היא היתה עבורם דמות אייקונית, ממייסדות ומנהיגות המדינה אליה בחרו לעלות. בעקבות סדנאות שהתקיימו בארכיון גולדה ברביבים, למדו חברי הקבוצה להכיר את פעילותה הציבורית הענפה של גולדה, וכן שמעו עליה ועל אישיותה מאנשים שהכירו אותה אישית. כל אלה, באו לידי ביטוי בדרך בה בחרו להראות את גולדה ביצירותיהם.

2 צפייה בגלריה
האוצרת היא שרית לייזרוביץ'
האוצרת היא שרית לייזרוביץ'
האוצרת היא שרית לייזרוביץ'
(צילום: אשר אזולאי)
קראו גם:

עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרים: "מבחינתנו, כגוף האמון על הנחלת המורשת והדואג לשימורה הפיזי של מורשת זו, אין כמעט צומת בסיפור הציוני שגולדה לא היתה חלק ממנו. בשנים האחרונות - בהן השכלנו לבחון כל דמות משמעותית דרך סיפורה האישי, הקשיים, ההצלחות, הכישלונות, הגשמת החלומות ושברם - התאפשר לנו ללמוד לעומק ולהבין תהליכים מורכבים שעברו דמויות חשובות ומרכזיות כמו גולדה. זו המחויבות שהמועצה לשימור אתרים לקחה על עצמה, על מנת לשמר ולספר את הסיפור המיוחד במינו, כפי שהתרחש ומתרחש במדינת ישראל מיום הקמתה".
התערוכה תוצג ברביבים עד ערב ראש השנה. הכניסה חופשית אבל בתיאום מראש בלבד עם יגאל צחור, 054-2401555.