נהג מערבל בטון, תושב הצפון בן 45, שהיה מעורב בתאונת דרכים שבה נהרגו גילה וזאב שפירא, זוג קשישים בשנות ה-70 לחייהם, הגיש, באמצעות עו"ד ראובן מלאך, תביעה נגד חברת הביטוח בגין הנזקים הנפשיים שנגרמו לו.
2 צפייה בגלריה
התאונה ליד קיבוץ אילון
התאונה ליד קיבוץ אילון
התאונה ליד קיבוץ אילון
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
התאונה אירעה ליד קיבוץ אילון, כאשר הזוג התנגש יצא מהקיבוץ והתנגש במערבל הבטון. הנהג נחקר באזהרה, אולם לאחרונה קיבל הודעה מהפרקליטות על כך שאין כוונה להעמידו לדין. בתביעה טוען הנהג כי מאז המקרה הוא במצב נפשי קשה, שמשפיע על יכולת ההשתכרות שלו ועל התפקוד. לדבריו, זה גם משפיע על יחסיו עם הילדים ועם אשתו. הוא מטופל על ידי פסיכיאטר, בשיחות וגם בעזרת כדורים, אבל מצבו בכי רע, לדבריו. "לאור חומרת פגיעותו והטיפולים להם נזקק ויזדקק התובע, אין ספק כי נכותו התפקודית גבוהה בהרבה מנכותו הרפואית".
בתביעה נטען כי מאז המקרה הוא שבר כלי, שמרבה לבכות, לא מצליח לקרוא למרות שמאוד אהב, שוכח דברים ומתייסר על התאונה, למרות שלא הוא היה אשם בה. עוד נטען כי הוא מתקשה להירדם, סובל מסיוטי לילה וגם מבריחת שתן.

2 צפייה בגלריה
מערבל הבטון
מערבל הבטון
מערבל הבטון
(צילום: דוברות כבאות והצלה)

בית המשפט התבקש למנות מומחה שיקבע את אחוזי הפגיעה בנהג, כדי שבהמשך אפשר יהיה לקבוע את גובה הפיצוי והקצבה. עו"ד ראובן מלאך: "בהחלט מקרה טרגי עצוב וכואב. אדם נקלע לאירוע כזה וחווה טראומה שמשאירה בו צלקות נפשיות. חשוב להבהיר כי נהג מערבל הבטון לא הוא אשר גרם לתאונה הקשה".