אפרים וולדנר, ממקימי בית הספר עמל רמת דוד (קמפוס למקצועות התעופה) שבו התנדב זה כ־34 שנה עד לאחרונה, חגג ביום בשבוע האחרון 97 חורפים. מדי שנה חוגגים יחד אתו בבית הספר, אך הפעם הגיעו צוות בית הספר, מדריכים וחונכים לשמח אותו בבית האבות 'עין דור', ביחד עם משפחתו.
1 צפייה בגלריה
המפגש בין הצוות לאפרים וולדנר
המפגש בין הצוות לאפרים וולדנר
המפגש בין הצוות לאפרים וולדנר
(צילום: באדיבות עמל רמת דוד)
לוולדנר, ניצול שואה ושורד יחד עם אחיו שנפטר בינתיים, יש שני ילדים, שבעה נכדים ותריסר נינים. אשתו נפטרה לפני 17 שנה. הוא הקים את קיבוץ געתון והיה מראשוני מקימי נצרת עילית (נוף הגליל היום). שירת בקבע בחיל האוויר כנהג וכמתדלק מטוסים. מאז שפרש היה איש אחזקה בבית הספר עמל רמת דוד ולאחר מכן החל בפעילותו ההתנדבותית.
מדי בוקר הגיע וולדנר לבית הספר בחיוך רחב ובאהבה גדולה לפגוש את התלמידים והצוות אשר סיפקו לו אושר ושמחה. בין היתר היה אחראי על ספריית ביה"ס, עזר למורים ודאג להצלחת התלמידים כשהוא מצלם דפים וחוברות, דואג לארוחה חמה לתלמידים ומהווה את עמוד התווך של ביה"ס, מודל לחיקוי בנתינה ואהבת חינם בענווה. הוא שימש כעד במשלחת תלמידים לפולין, ובכל טקס יום זיכרון היה הנואם הראשי בבית הספר.

קראו גם:

מאז ששבר את האגן לפני כשנתיים מצבו הידרדר והוא עבר לבית האבות 'עין דור'. מדי שבוע דואגים המורים והתלמידים לשוחח עמו בטלפון ואפילו פעמיים בשבוע באים לבקר אותו מבית הספר.
אלמוג כהן, תלמיד שכבת י"א, הגיע לבקר אותו השבוע והתרגש מאוד לראות את אחד האנשים שהקימו את המדינה.
יואב ברבי, מנהל בית הספר, אמר: "אפרים אדם טוב לב וירא שמים, אהוב מאוד ואוהב מאוד, ועבורנו הוא סמל למורשת בית הספר. בחודשים האחרונים חלה הידרדרות במצבו הבריאותי וגם הנפשי, אך אנחנו מלווים אותו כל הזמן ורואים בו את גולת הכותרת של בית הספר. אנחנו שמחים שיש לנו את הזכות לחגוג איתו את יום הולדתו".








דניאל דדון