כל ויכוח אפשר לסיים בפשרה. כך הוכיחו שני ראשי הרשויות (בית שאן ועמק המעיינות) בהודעה המשותפת שהוציאו עם הנהלת קיבוץ ניר דוד. הצדדים הגיעו להסכמה לסיים את "הקרב על האסי" ולהרגיע את הרוחות כך ששני הצדדים יוכלו ליהנות מפיסת הטבע המרהיבה הזו.
1 צפייה בגלריה
 ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי וראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין
 ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי וראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין
ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי וראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין
(צילום: המועצה האזורית עמק המעיינות.)
"אנחנו פועלים לקידום וביצוע תכנית אזורית כוללת של הזרמת "מי האסי" לבית שאן, תוכנית  אשר תצמיח כאן את הדור הבא לערכים של שותפות, וסולידריות אזורית. לא ניתן יד למאבקים ואלימות באזור. אנחנו מובילים שותפות ודרך, וכך אנו רוצים לראות גם את ילדינו, חיים בשכנות טובה ובשיתוף מלא. יחד אנחנו מביאים תקווה ובשורה שיתנו מענה אזורי ואפשרויות לפיתוח התיירות לטובת כל תושבי האזור ועם ישראל כולו. אנו מקווים כי הפיתרון שהושג יביא להרגעת הרוחות והפסקת האלימות", הודיעו הצדדים.
כזכור, בלב הוויכוח עמד נחל האסי הזורם בשטחי קיבוץ ניר דוד. הנקודה היוותה מוקד עימות בין חברי הקיבוץ שטענו כי מדובר בשטח פרטי צמוד לבתי תושבים ובית אבות, לבין תושבי האזור ומטיילים שביקשו ליהנות ממנו. כעת נראה שנמצאה הפשרה שמוסכמת על שני שני הצדדים.
לצד קידום תכנית להזרמת מי האסי לעיר בית שאן ופיתוח נחל חרוד עם משרדי הממשלה, נפגשו אתמול (שני) ראשי הרשויות עם שלמה גלזר – יו"ר קיבוץ ניר דוד לפגישה שבה סוכם כי רצועה מנחל האסי, בסמוך למרכז הספורט ע"ש הולצר בישוב, תיפתח לציבור כבר בימים הקרובים.
הכניסה לרצועת הנחל תהיה ללא תשלום, באחריות תיירות ניר דוד,  תחת מגבלות הקורונה (מרחק פיזי, כמות אנשים, שעות פעילות) בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ובהרשמה מראש באתר.