טקס מצטייני נשיא המדינה ליום העצמאות ה-74 למדינת ישראל התקיים ביום חמישי האחרון בבית הנשיא. במהלך הטקס העניק נשיא המדינה תעודות הצטיינות וסיכות ל-120 קצינים, נגדים וחיילים מצטיינים מכלל יחידות צה"ל. המצטיינים זכו בתואר מצטייני הנשיא בזכות חתירה למצוינות, הפגנת מסירות, מקצועיות ואחריות המאפיינת אותם וכן בזכות עשייתם הענפה המהווה דוגמה ומופת לצה"ל כולו.
8 צפייה בגלריה
טקס קבלת אות מצטייני הנשיא 2022
טקס קבלת אות מצטייני הנשיא 2022
טקס קבלת אות מצטייני הנשיא 2022
(צילום: דובר צה"ל)
מבין 120 מצטייני הנשיא, 69 גברים ו-51 נשים, מתוכם 19 קצינים. בנוסף, 68 מכלל המצטיינים הם לוחמים, 25 משרתים כתומכי לחימה ו-27 בתפקידים עורפיים. עבור הקיבוצים מדובר בגאווה אמתית: שמונה מבין החיילים והחיילות הנבחרים הגיעו מקיבוצים מכל הארץ, ואלה המצטיינים שלנו:
סג"מ שגב ירדן - עין השופט, קמב"ץ קש"ח באוגדת עזה
8 צפייה בגלריה
סג"מ שגב ירדן
סג"מ שגב ירדן
סג"מ שגב ירדן
(צילום: דובר צה"ל)
בן 26, מרבית חייו גדל בארה״ב בבית שעוסק בחינוך וציונות. החיידק הציוני דבק בו ואת הערכים שספג ממשפחתו, ובתנועת הבונים דרור כרכז מחנה, החליט להגשים בעלייתו ארצה לאחר לימודיו באוניברסיטה וקבלת תואר ביחסים בינלאומיים.
שגב מאמין שיחסים בין העמים במזרח התיכון הם הכרח, ולאור שאיפתו להקדיש מאמצים רבים למשימה זו התנדב לשרת בצבא כחייל בודד ביחידת קשרי חוץ. במסגרת שירותו יצא לקורס קצינים אותו סיים בהצטיינות, וכעת זכה להגיע למקום המכובד של מצטיין הנשיא. כיום משרת כקצין ביחידה לקשרי חוץ באוגדת עזה. שגב חדור באהבת הארץ והאדם, תמיד משקיע בחברה, רואה לפניו את היחיד והכלל ולא חוסך במאמצים לשיפור הקיים.
סמל עדן פריג' לוינסון – גזית, לוחמת ומפקדת בגדוד 611 של חיל התותחנים
8 צפייה בגלריה
סמל עדן פריג לוינסון
סמל עדן פריג לוינסון
סמל עדן פריג לוינסון
(צילום: דובר צה"ל)
עדן עלתה לארץ מארה"ב באוגוסט 2020 והגיעה לקיבוץ גזית במסגרת גרעין צופים צבר. לאחר שלושה חודשי קליטה ואולפן ללימוד עברית היא התגייסה בתור לוחמת תותחנים ושובצה בגדוד עיטם (611), גדוד מעורב שמתפעל מערכות מכ"מים ומטאורולוגיה מתקדמות ופועל במבצעים רבים - גלויים ונסתרים.
הוריה של עדן הם ישראלים לשעבר המתגוררים בלוס אנג'לס, שם היא נולדה וגדלה. סבתא של עדן מצד אמא גרה באריזונה וסבא וסבתא של עדן מצד אבא גרים בישראל.
בזמן שביצעה את מסלול ההכשרה ועוד מחזור כלוחמת בגדוד, היא יצאה לניו-יורק במסגרת משלחת של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), שוחחה עם תורמים על שירותה הצבאי ועזרה בגיוס תרומות. לאחר מכן היא יצאה לקורס מפקדים בשבטה, וכיום היא מפקדת בגדוד ומתעתדת לצאת לקצונה. עדן מספרת כי רצתה לעלות לישראל מתוך תחושת גאווה במדינה, לאור כך שגדלה על ערכי הציונות. תחביביה הם בישול, כושר, קריאה, לטייל ולבלות עם חברים. המקום האהוב עליה בארץ הוא קיבוץ גזית, שלדבריה, הפך לבית שלה.
רב"ט מיקה כהן – כברי, אפסנאית במספנת חיפה של חיל הים
8 צפייה בגלריה
רב"ט מיקה כהן
רב"ט מיקה כהן
רב"ט מיקה כהן
(צילום: דובר צה"ל)
מיקה התגייסה בדצמבר 2020 לתפקידה הנוכחי. היא אוהבת בעלי חיים, לעשות ספורט, לצייר ולטייל בטבע. המקום האהוב עליה בארץ הוא הבית שלה והאדם הראשון לו סיפרה על כך שנבחרה למצטיינת נשיא היה אבא שלה.
סמל בנימין אפל – מעגן מיכאל, לוחם בסיירת צנחנים
8 צפייה בגלריה
סמל בנימין אפל
סמל בנימין אפל
סמל בנימין אפל
(צילום: דובר צה"ל)
בנימין בן 22 ועלה מארגנטינה באוגוסט 2019. הוא אומץ במעגן מיכאל בתור חייל בודד ומשרת כבר שנתיים בתור לוחם בפלס"ר צנחנים. לבנימין הורים, אחות ואח הגדולים ממנו שמתגוררים בארגנטינה והקשר איתם טוב מאוד.
הוא מאוד אוהב לטייל בארץ, אוהב את מעגן מיכאל ואף ציין שמדובר בקיבוץ הטוב היותר בישראל. בנימין שואף ללמוד הנדסת מחשבים לאחר שישתחרר מצה"ל.
רב"ט נעמה שרמן – לוחמי הגטאות, מדריכת הנדסה קרבית בביה"ס להנדסה צבאית
8 צפייה בגלריה
רב"ט נעמה שרמן
רב"ט נעמה שרמן
רב"ט נעמה שרמן
(צילום: דובר צה"ל)
נעמה בת 20, עלתה לארץ מאנגליה במסגרת גרעין צבר בקיץ 2020 ונקלטה עם הגרעין בלוחמי הגטאות. היא נולדה בישראל והתגוררה עם משפחתה בכרמיאל, וכשהייתה בת 11 עברה משפחתה ללונדון בעקבות עבודתו של האבא. בלונדון היא למדה בבית ספר יהודי והייתה פעילה בצופים.
בגיל 18 החליטה לוותר זמנית על האוניברסיטה והחיים הנוחים באנגליה ולעשות עליה עם גרעין צבר בעקבות רצון עז להתגייס, לשרת, לחוות ולתרום למדינה.
לאחר קליטה של ארבעה חודשים היא התגייסה לחיל ההנדסה בתור מדריכת לוחמה תת קרקעית של לוחמי החי״ר, לוחמי יחידות יהלו"ם ו"סמור", לוחמים של גדודי הנדסה ומילואים. במסגרת תפקידה היא מעבירה כל שבוע קורס אחר הקשור לתת קרקע, המשלב שיעורים בכיתה, שטח, חבלה ותרגילים מסכמים. לדבריה, התפקיד מגוון ומעניין מכיוון שהמקצוע נמצא כל הזמן בהתפתחות מתמדת.
העליה לארץ לבד הייתה מאתגרת עבורה, היא הייתה צריכה להסתגל לגור רחוק מהמשפחה אבל התרגלה ומקבלת תמיכה מהאנשים שאתה בגרעין. היא אוהבת לאכול, ולהיות עם המשפחה בעיקר, והמקום האהוב עליה בארץ הוא אילת.
סמל ריקרדו רזניק מסינג – רגבה, לוחם בגדוד 605 של חיל ההנדסה
8 צפייה בגלריה
סמל ריקרדו רזניק מסינג
סמל ריקרדו רזניק מסינג
סמל ריקרדו רזניק מסינג
(צילום: דובר צה"ל)
ריקרדו נולד וגדל במקסיקו ועלה ארצה בחודש אוגוסט 2019 במסגרת גרעין צבר שהגיע לרגבה. לריקרדו שתי אחיות גדולות והוריו הם יהודים ילידי מקסיקו. סבו שירת גם הוא בצה"ל. ריקרדו מספר כי מאז שהיה קטן לימדו אותו על ישראל וצה״ל, והוא היה מסתכל על לוחמי צה"ל כגיבורים. הוא תמיד הרגיש חלק מישראל ולא יכול היה שלא להתגייס.
הרגעים הכי משמעותיים שלו בשירות הם כשמישהו אומר לו תודה שירותו, כי זה נותן הכי הרבה משמעות לכך. לאחר שעשה טירונות במחו"ה אלון ושיפר את העברית שלו, הוא שובץ במפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). הוא נלחם על מנת לקבל שיבוץ ליחידת לוחמה ולאחר למעלה משנה הוא קיבל את האישור המיוחל, התגייס להנדסה קרבית וסיים טירונות בהצטיינות. התחביבים שלו הם מוזיקה, סקייטבורד, ספורט וים, והמקום האהוב עליו בארץ הם חופי הים בצפון.
סמל ל' - קיבוץ במועצה האזורית עמק חפר, לוחם ביחידת החילוץ 669 של חיל האוויר
ל' הוא חייל בודד שעלה מאלסקה בשנת 2019 במסגרת גרעין צבר. כשהיה בכיתה ח' הוא שהה בישראל במשך שנה ולאחריה התגעגע מאוד לארץ והתחבר לרעיון של הגיוס. "חשבתי שזה לא פייר שהחברים שהיו לי באותה השנה יתגייסו ואני אלך לקולג' יחד עם בני גילי בארה"ב. ידעתי שאני רוצה לבוא חזרה, להיות בקרבי ולעשות הכי הרבה למען מדינת ישראל. ה
מחשבה על גיוס דווקא ל-669 בא מחוויה שהיתה לי באלסקה. יצאתי לטיול עם אבא שלי ועוד קבוצה, נקלענו לסערה, כולם היו במצב של היפותרמיה והזעקנו מסוק חילוץ של צבא ארה"ב. באותו רגע ידעתי שאני רוצה להתגייס ליחידת החילוץ של צה"ל ולתת לאנשים שיהיו במצב דומה את ההרגשה שהם בידיים בטוחות, כמו שאני הרגשתי באותם רגעים לא פשוטים".
בזמנו הפנוי ל' אוהב לגלוש, לתופף, ולטייל בטבע והמקום האהוב עליו בארץ הוא חוף נעורים.
8 צפייה בגלריה
סמ"ר ה'
סמ"ר ה'
סמ"ר ה'
(צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר ה' - קיבוץ במועצה האזורית עמק המעיינות, לוחם ל"א בחיל התקשוב
במהלך לימודיו בתיכון למד סמ"ר ה' פיזיקה וכימיה והתנדב במד"א, ולפני גיוסו לצה"ל יצא לשנת שירות. הוא התגייס ליחידה בה הוא משרת ויצא לקורס מ"כים לאחר 6 חודשים. כאשר סיים את הקורס החל מבצע "שומר החומות" בו לקח חלק, וכחודשים לאחר מכן הוא נכנס לתפקיד מפקד מחלקת אש ומים - שם הוביל פעילות ראשונה של מערכת שעד אז לא הייתה מבצעית, והם פעלו במגוון גזרות.
התחביבים שלו הם לטייל ברגל, לשחק במחשב והכלב שלו, והמקום האהוב עליו בארץ הוא כור מחצבתו - עמק המעיינות. הוריו היו הראשונים לשמוע ממנו על בחירתו למצטיין נשיא.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך את מצטייני הנשיא לשנת תשע"ב, ואמר: "כמו בכל שנה, גם הפעם התברכנו ביום העצמאות בחיילים וחיילות מהקיבוצים שמקבלים את אות ההצטיינות מנשיא המדינה. מצטיינים אלו מצטרפים לחבריהם המקבלים אותות הצטיינות בחטיבות וביחידות השונות, ולעשרות בני וחברי קיבוצים המשתייכים לפיקוד הבכיר ביותר בצה"ל.
"בתנועה הקיבוצית תמיד חינכו, מחנכים ונמשיך לחנך ולטפח לשירות משמעותי ומיטבי בצבא ובמערכת הביטחון למען המדינה וכלל אזרחיה. התנועה לקחה על עצמה להמשיך ולחבר את הדור הצעיר, כמו גם את כלל חברות וחברי הקיבוצים, לתרומה מתמשכת לטובת כלל החברה בישראל בכל דרך אפשרית. פרויקט החיילים הבודדים שפועל בקיבוצים כבר יותר משלושה עשורים סיפק גם הפעם מצטייני נשיא ואנו גאים בו מאוד".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ