אברהם (אביש) שלמה, תושב מושב תלמי אלעזר ובעברו חבר קיבוץ משמרות במשך כ-20 שנה, יתמודד לראשות המועצה האזורית מנשה, בבחירות שיתקיימו ב-27.2.24. מולו יעמוד ראש המועצה המכהן, אילן שדה מקיבוץ מענית, בן 80, שמכהן בתפקיד שש קדנציות רצופות ובמשך 32 שנה. זהו למעשה המשך המרוץ בין השניים, לאחר דחיית הבחירות מסוף אוקטובר 2023, בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
1 צפייה בגלריה
אברהם (אביש) שלמה
אברהם (אביש) שלמה
אברהם (אביש) שלמה
(צילום: עודד אנגל)

שלמה, בן 62, נשוי ואב לשלושה ילדים, כולם תושבי המועצה האזורית מנשה, מביא איתו ניסיון צבאי עשיר ופיקד כאלוף משנה במילואים בחטיבת הצנחנים. את שירות המילואים הפעיל סיים אך לפני כשנתיים.
בנוסף, כיהן בהתנדבות במשך 10 שנים כיו"ר הוועד המקומי של תלמי אלעזר ובעברו, כחבר קיבוץ משמרות, הוביל את הפעילות הכלכלית של הקיבוץ במשך 5 שנים. במקביל, פעל בהתנדבות בתחומי הנוער והרווחה באזור, כמו גם במוסדות ובוועדות המועצה.
בתחום המקצועי, שלמה הקים וניהל שלוש רשתות שיווק ארציות, בהיקפים של 400 מיליון שקל ו-500 עובדים/ות. בשנים האחרונות, הוא שימש יועץ מיוחד למפעלים האזוריים 'גרנות' בתחום הקמעונאות ונמנה על פורומים צבאיים, כלכליים וחברתיים.
בתוך כך, מאז ה-7.10 יזם שלמה שורה של פעולות התנדבותיות למען חיזוק החוסן הקהילתי ביישובי המועצה וכן תמך בקהילות היישובים בצפון ובדרום. מבין פעולות אלו, הוא הקים צוות חמ"ל כלכלי במועצה, יחד עם נבחרת של יועצים מקצועיים מבין תושבות ותושבי מנשה. הצוות נדד בין בעלי עסקים קטנים ביישובים וסיפק בהתנדבות מלאה וללא עלות שירותי ייעוץ במגוון היבטים, כגון: ניהול פיננסי וחשבונאי, סוגיות משפטיות, מענקי מדינה, שיווק וקידום העסק, יחסי ציבור, מדיה דיגיטלית והקלה בטיפול בתהליכים בירוקרטיים. במסגרת זו, אף התארח רו"ח אמיר איל, יו"ר קבוצת ההשקעות 'אינפיניטי' ומבכירי עולם הפיננסים בישראל, להרצאה מיוחדת בפני 140 תושבות ותושבי המועצה על המצב הכלכלי בימים מורכבים אלו ועל האופקים לחיזוק הביטחון הפיננסי האישי.

קראו גם:

"על אף המציאות הקשה שאנו נמצאים בה, קיום הבחירות במהלך ימים אלו מסמל את החוסן הלאומי והאזרחי שלנו, את מחויבותנו לשמור על הדמוקרטיה בכל עת ותנאי", אמר שלמה, "התמודדותי לתפקיד נעה בין כאב גדול לתקווה גדולה - ומתוך בחירה בתקווה הגדולה. אירועי התקופה האחרונה חידדו בי את תחושת השליחות במתן גב חזק ליישובים ולתושביהם, כחלק מכוחות חדשים, רעננים ויצירתיים אשר יובילו את ההנהגה הציבורית ביום שאחרי. דרך חדשה וחשיבה חדשה, בעיצוב מחדש של המציאות".
שלמה הוסיף: "לאחר למעלה משלושה עשורים ללא התחדשות בראשות המועצה ואל מול אתגרי המציאות, זו ההזדמנות והצורך ליצור אופק חדש ליישובים, לתושבים ולתושבות. אופק ממשי על כל רבדיו – ביטחוני, קהילתי וכלכלי. מנהיגות חדשה עם כוחות חדשים, אשר מחוברת לכל הרקמה האנושית במועצה ואף מחויבת למדיניות של 'מועצה שווה' בין כל המגדרים והמגזרים ובכל עמדות המפתח במועצה. כל זאת, תחת קו מנחה אחד וברור: יותר יוזמה ועשייה, פחות דיבורים".