יורם טהרלב, משורר, פזמונאי וסופר שכתב כאלף יצירות, הלך לעולמו בגיל 83 לאחר התמודדות עם מחלה קשה. ארונו יוצב מחר (שישי) בתיאטרון הלאומי הבימה. טהרלב הותיר אחריו ארבעה ילדים, תשעה נכדים ושני נינים.
טהרלב שנחשב לאחד היוצרים החשובים בישראל נולד וגדל בקיבוץ יגור, שם גם הותיר חותם משמעותי. המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין, חברת קיבוץ יגור, ספדה לו: "רק לפני שבועיים שוחחתי עם יורם ז"ל בטלפון, ביקשתי את רשותו להשתמש בקטע משירו על קיר בית התנועה הקיבוצית החדש. יורם התרגש מאד, וביקש שנזמין אותו לבית החדש. בדיוק אתמול נכתב בית משירו 'החולמים אחר השמש' על אחד הקירות בבניין.
2 צפייה בגלריה
יורם טהרלב
יורם טהרלב
יורם טהרלב
(צילום: דנה קופל)
"גם על גבי בית המזוזה שתקבע בבית התנועה, מתנת הקיבוץ הדתי, יש קטע משירו הנפלא 'צל ומי באר' שנכתב על קיבוצו, קיבוצי, יגור. תכננתי להזמין אותו לחנוכת הבית ומותו הפתאומי השאיר אותי חסרת מילים. הכאב הוא רב, אישיותו הכובשת ושיריו המופלאים, המזקקים את הווית הקיבוץ יחסרו לנו בנוף הקיבוצי והישראלי".
אביו, חיים טהרלב, שהיה משורר בעצמו, זיהה את הכישרון של בנו וקנה לו מחברת מקושטת שבה כתב את שיריו הראשונים. השירים אבדו עם אירועי השבת השחורה בקיבוץ יגור. בעת שירותו הצבאי שימש כתב בעיתון "במחנה גדנ"ע" ולאחר מכן שימש כעורך עיתון זה ו"במחנה נח"ל". במשך שנים רבות עבד כעורך בהוצאה לאור של משרד הביטחון.
בעשורים האחרונים הרבה להופיע בפני קהל בסיפורים ובשירים מפרי עטו בלוויית זמרת, בתוכניות כמו "וטהר ליבנו" ו"קום והתהלך בארץ". בין היצירות המפורסמות ביותר שלו: "גבעת התחמושת", "ישנן בנות", "אינך יכולה", "יעלה ויבוא" ועוד רבים וטובים.
2 צפייה בגלריה
מזוזה בעיצוב סטודיו נגיעה, עם שירו של טהרלב
מזוזה בעיצוב סטודיו נגיעה, עם שירו של טהרלב
מזוזה בעיצוב סטודיו נגיעה, עם שירו של טהרלב
(צילום: יסכה הטב, באדיבות התנועה הקיבוצית)
כל העדכונים - חדשות קיבוץ