בדיונים שהתנהלו לאחרונה בין משרד ראש הממשלה לבין חברי פורום יישובי קו העימות, הועלה בין השאר שמו של ראש עיריית בית שאן לשעבר, ז'קי לוי כמועמד אפשרי לתפקיד הממונה על המנהלת לשיקום הצפון.
2 צפייה בגלריה
ז'קי לוי. תם עידן בחייו
ז'קי לוי. תם עידן בחייו
ז'קי לוי
(צילום: שרון צור)

חלק מחברי הפורום הביעו התנגדות נחרצת להצעה הזו וטענו שלא הגיוני להעמיד בראש מנהלת, שאמורה לשקם את הצפון תוך ניצול תקציבי ענק שהמדינה אמורה להעמיד לרשותה, אדם שנכשל בתפקידו כראש רשות ואף הכניס את העירייה בראשה עמד לגירעון.
אחד מראשי הרשויות בצפון אמר בשיחות סגורות: "קיווינו וציפינו שבראש המנהלת הזו, שסוף סוף מטרתה לטפל בצפון יעמוד איש מקצוע, אחראי, עם ניסיון רב שנים שיוכל לסייע לקו העימות".
ראש רשות אחר ציין: "איך אפשר לשים בראש מנהלת כזו, עם תקציבים הראשונה מאז תחילת המלחמה מועברים לצפון, אדם שנכשל פעמיים בראש ראשות והכניס את הרשות שם לגירעונות".
ז'קי לוי לא מסר תגובה.
בתוך כך, הממשלה אישרה ביום שני השבוע את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתכנית הצפון, אשר נידונה בישיבת הממשלה ברביעי האחרון, ותכלול מענים בטווח המיידי והקרוב, וקידום מתווה רב-שנתי 'שחר לצפון' לשיקום ופיתוח האזור.
ראש הממשלה: "הלכנו כברת דרך ארוכה. יש פה תכנית מיידית בסך 3.5 מיליארד שקלים שתסייע רבות לתושבי הצפון. זו בשורה לתושבי הצפון. אנחנו ניתן פתרון לצפון - גם כלכלי, גם חברתי וגם פתרון ביטחוני רחב".
התכנית גובשה על ידי אגף פנים, תכנון ופיתוח במשרד רה"מ בשיתוף כלל משרדי הממשלה ובשיתוף עם ראשי הרשויות בצפון, ותתוקצב בסכום כולל של 6.5 מיליארד שקלים: 3.5 מיליארד שקל שאושרו לטווח המיידי. 3 מיליארד שקלים למתווה הרב-שנתי.

2 צפייה בגלריה
בית במטולה שניזוק מטיל נ"ט
בית במטולה שניזוק מטיל נ"ט
בית במטולה שניזוק מטיל נ"ט
(צילום: פרטי)

במסגרת ההחלטה, יוקם מטה ייעודי במשרד רה"מ שתפקידו לקדם את יישום ההחלטה ולגבש את המתווה לשיקום ופיתוח הצפון, ויהווה כתובת לפניות הרשויות והקהילות. כמו כן, הוחלט כי תוקם ועדת שרים בראשות ראש הממשלה, אשר תקדם מדיניות כלל ממשלתית ומערכתית בנושא שיקום ופיתוח הצפון.
עוד נקבע בהחלטה כי נוכח השלכות המלחמה יינתן סיוע לצרכים השוטפים של הרשויות בסכום של מעל ל-200 מיליון שקלים.
משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "לאחר קרוב לשמונה חודשים בהם קו העימות מחכה לפתרון מהממשלה, אני שמח כי הממשלה הצביעה בעד התכנית לחיזוק קו העימות ולמענים מיידיים לישובים המפונים".