שיקום יישובי עוטף עזה שנפגעו במתקפת הטרור של החמאס בשביעי באוקטובר החל אתמול (שלישי) עם הריסת מבני חדר האוכל הישן של קיבוץ בארי, המתפרה המיתולוגית אותו ניהלה במשך 30 שנה חברת הקיבוץ, תמי סוכמן ז"ל, שנרצחה באותה שבת שחורה, הגלריה והחנות של הקיבוץ.
2 צפייה בגלריה
הריסת המבנים בקיבוץ בארי
הריסת המבנים בקיבוץ בארי
הריסת המבנים בקיבוץ בארי
(צילום: באדיבות קבוצת טלאור כראדי)

מדובר ב-11 מבנים בקיבוץ בארי, שעל הריסתם בפעימה הראשונה הוסכם ביחד עם הנהלת הקיבוץ, כאשר במכרז של חברת עמיגור מטעם משרד הביטחון להריסת מבנים ביישובי העוטף זכתה חברת "טלאור כראדי".
תומר גולן, מרכז המשק של קיבוץ בארי, ציין, כי "לצד המתפרה שפעלה כאן ונוהלה על ידי חברת הקיבוץ, תמי סוכמן, שנרצחה באכזריות, פעלו באזור הזה גם גלריה ומעין קניון ששימש כחנות לחברי הקיבוץ. עתה חייבים להרוס הכל ולחשוב איך משקמים ובונים במקום הזה מבנים חדשים".
בן סוכמן, בנה של תמי סוכמן ז"ל, המנהל את דפוס בארי, אמר, כי "קשה מאוד לראות הריסות כאלה, אבל לצד הצער, הכאב והכעס הגדול יש נחמה בעובדה שהמטרה הסופית היא שנוכל לחזור כאן בבתים שלנו".

2 צפייה בגלריה
הריסת המבנים בקיבוץ בארי
הריסת המבנים בקיבוץ בארי
הריסת המבנים בקיבוץ בארי
(צילום: באדיבות קבוצת טלאור כראדי)

קראו גם:

מנכ"ל קבוצת "טלאור כראדי", ליאור כראדי, ציין, כי "מדובר בפרויקט מורכב שנבצע במספר יישובים בעוטף והאתגר הגדול הוא שההריסות יבוצעו בתיאום עם התושבים וברגישות יתר שנדרשת בסיטואציה כזו. חשוב לנו לאפשר לתושבים להיפרד מבתיהם ומנגד לדאוג לנהל את הפרויקט ברמה ההנדסית המקצועית ביותר. כך נדאג לעשות גם בהמשך. ההריסות יועברו על ידי הקבוצה למפעלי המחזור ומשם לשימוש חוזר בענף הבנייה".
ממנהלת תקומה נמסר, כי הריסות המבנים הבוקר בקיבוץ בארי הם כחלק מהתכנית של מנהלת תקומה לשיקום, חידוש ופיתוח חבל התקומה וכי בהמשך עתידים להיהרס ולהיבנות מחדש עוד כ- 100 מבנים לטובת התחדשות, בניה ושיקום.
עבודות ההריסה בקיבוץ בארי צפויות להימשך כשבועיים ועם סיומן יוחל בהריסת מבנים שנפגעו בקיבוץ רעים.