בחודש יולי 2013 אירע אסון מחריד בבריכת דגים בסמוך ליישוב יסוד המעלה, שהיתה שייכת לקיבוץ אילת השחר והוחכרה למעגן מיכאל. שלושה צעירים משוחררי צבא מהקיבוצים מירב, מעגן מיכאל, ואפיקים מצאו את מותם כתוצאה מתקלה חשמלית של מכשיר המספק חמצן למי בריכת הדגים.
1 צפייה בגלריה
נהרג בשעה שניסה להציל את חבריו. אוריאל בוכריס ז"ל | צילום: פרטי
נהרג בשעה שניסה להציל את חבריו. אוריאל בוכריס ז"ל | צילום: פרטי
נהרג בשעה שניסה להציל את חבריו. אוריאל בוכריס ז"ל | צילום: פרטי
גדעון רז (20) ממעגן מיכאל נכנס לבריכה בכדי להניח רשת ואז התמוטט מאחר שהמכונה חישמלה את מי הבריכה. ניר גלסמן (22) ממעגן מיכאל ואוריאל בוכריס (21) מקיבוץ מירב שבגלבוע ניסו לסייע לו להיחלץ מהבריכה והתחשמלו גם הם למוות. בשלב זה הבין עובד נוסף שהיה מחוץ למים מה קרה לשלושה וניתק את המכשיר מזרם החשמל. עובדים נוספים משו את שלושת הצעירים מהמים, ניסו לבצע בהם החייאה, אך מאמציהם ומאמצי כוחות הרפואה שהגיעו למקום עלו בתוהו.
בימים אלו יוצאת מיכל בוכריס, חברת קיבוץ מירב ואמו של אוריאל ז"ל, בהצגת יחיד בשם 'קולה של אמא'. בהצגה מספרת בוכריס את סיפור הילד שבגר והפך לנער ולוחם ביחידה מובחרת. אוריאל היה הבן הבכור במשפחתו והחל לעבוד במדגה מספר שבועות אחרי שסיים את שירותו הצבאי ביחידת עורב גולני. הוא השאיר אחריו את הוריו מיכל ונחמיה ועוד שישה אחים ואחיות.
"ילד שלא רוצה ללכת עם הזרם"
"אוריאל הוגדר דתל"ש ונער ב'סיכון גבוה'", מספרת אימו מיכל אשר חוותה יחד עימו התמודדויות רבות לאורך השנים. בהצגת היחיד שמעלה היא מתארת את לידתו של אוריאל, ההתרגשות והשמחה, שנות ילדותו, המעבר ממוסד חינוכי אחד למשנהו, הקושי בחברה, הקשיים של המערכות לקבל את אוריאל כמו שהוא, והאתגרים שהציב להן.
בהצגת היחיד היא מגוללת את התקופות שבהן שהה בבית בנערותו, ובית ספר אחד ומיוחד שהצליח להכילו ולתת לו כלים להצלחה. לאחר מכן היא מציגה בדרכה את הגיוס לצבא, השירות הצבאי המשמעותי. חלק ממפקדיו שהבינו את הפוטנציאל הטמון באוריאל, גרמו לו לסיים את שירותו הצבאי בצורה מיטבית.
מיכל חלמה תמיד לשחק, וכעת ,חמש שנים לאחר שנהרג בנה בנסיבות כל כך טרגיות, היא מעלה הצגת יחיד שבה היא מספרת את סיפורו של אוריאל ואת סיפורה של המשפחה מנקודת מבטה. צעד אחר צעד היא חושפת את השיחות המשפחתיות, את התחושות והרגשות, את הציפיות, האכזבות, השמחות הקטנות, ההתרגשויות עד לרגע שבו היא מקבלת את ההודעה הקשה.
היא משחקת את עצמה, את אוריאל ואת הדמויות שפגשו בדרך, מדברת לקהל, לאוריאל, לנחמיה – אביו של אוריאל, ולאורך כל המופע - שוזרת צחוק, כאב ודמעות אלו באלו.
"כאימו, אני מתארת את סיפור חייו מנקודת מבטי, הקשיים שאיתם התמודד כילד שלא רוצה ללכת עם הזרם, והסערות הפנימיות שחווה מול עצמו ומול החברה", אמרה.מיכל.
ביום שבו נהרג אוריאל ספד לו דודו, חיים בוכריס "אוריאל היה ילד מדהים. חייכן, אוהב את המשפחה, את החברים ואת החיים. הוא היה ילד בולט והרפתקן שעשה את שירותו הצבאי בעורב גולני".
בהצגה שביימה אסנת תל דן ומעלה מיכל - אמו – הן מצליחות להביא את דמותו של אוריאל בדיוק כמו שתיאר דודו: ילד מדהים, אוהב והרפתקן.
טלפון ליצירת קשר ולהזמנת ההצגה: 0503309060 או באימייל: michalb073@gmail.com.