שי (שמאי) גליק, איש ימין העומד בראש ארגון בשם "בצלמו", פועל כנגד אירועים פומביים של "השמאל הקיצוני" לדבריו בארץ ובעולם, ובהם גם אלו של "שוברים שתיקה".
1 צפייה בגלריה
אני אוהב אדם. גליק, צילום: עופר חן
אני אוהב אדם. גליק, צילום: עופר חן
אני אוהב אדם. גליק, צילום: עופר חן
גליק (29) ממקד את פעילותו בפנייה אישית לראשי רשויות, ח"כים, מוסדות ציבור וגם קיבוצים המתירים לעדים שמציג הארגון לספר על שעברו במהלך שירותם בשטחים. לאחרונה אף הגיש תביעת דיבה כנגד ראשי שוברים שתיקה, לאחר שאלה כינו אותו "טרול" ו"שקרן". בשוברים שתיקה טענו מנגד, כי גליק מכפיש את חברי הארגון ברשתות החברתיות.
בימים האחרונים מנסה גליק למנוע את ההופעות של שוברים שתיקה בנוה אור ובמזרע דרך הפייסבוק, שם הוא פונה לגולשים ומבקש מהם "להפציץ" את הקיבוצים במסרים כנגד ראשי ארגון השמאל שהוזמנו להופיע במועדונים ביישובים.
את הפניות לקיבוצים הוא מציע למוחים לנסח בצורה הבאה: "מדובר בארגון שהשתתף באירועי שבוע האפרטהייד - אירוע אנטישמי שקרא להחרמת וביטול מדינת ישראל.
"רוצים לדבר על הכיבוש? יש את שלום עכשיו נושאי הדגל, ועוד ארגונים יהודים ציוניים. ומה עם חופש הביטוי תשאלו? האם תארחו את ארגון להב"ה או אולי את הרב לוינשטיין שיוצא כנגד הקהילה הגאה? בוודאי שלא. גם לחופש הביטוי יש גבול. הם חצו את הגבול!"
גליק טוען שאת המפגש בנוה אור, שהיה מיועד להתקיים בשבוע הבא, הצליח בינתיים למנוע לאחר שלדבריו הגיע לחברי קיבוץ שמחו על הזמנת נציגי הארגון למועדון. במזרע המפגש אמור להיערך היום, וכאן הוא נתקל בהתנגדות קשה יותר.
"אם היה מדובר בבית פרטי ובהזמנת שוברים שתיקה למקום שאינו מצוי במרחב הציבורי לא הייתי יוצא כנגד זה, אבל שם הוחלט דוקא להקצות את המועדון לשם כך ולכן דיברתי עם מנהלת הקהילה ניבה אגוזי, וניסיתי לשכנע אותה לפעול לביטול העניין או להעבירו לבית החבר שהזמין את האנשים האלה", מבהיר גליק, "אני אוהב אדם ואוהב ישראל ובעזרת השם גם זה יתבטל".
אגוזי מודה שדיברה עם גליק ואף קיבלה מייל בנושא. היא מבהירה שהיה חבר קיבוץ אחד שמחה על הזמנת שוברים שתיקה, והיא הסבירה לו את שאמרה לשי גליק.
"טענתי בפני שמאי, שקורא לעצמו שי, שהחברה שלנו היא דמוקרטית, פלורליסטית, ויש בה מקום לריבוי קולות ודעות. כל אחד יכול לארגן מפגש עם מי שהוא רוצה וגם לשלם סכום סמלי עבור שימוש במועדון. הוא כנראה לא השתכנע וביקש שנערוך הצבעה האם להתיר שימוש במועדון לצורך זה או לא.
"השבתי שזה לא נושא להצבעה, ואולי בכלל יגיעו רק חמישה עד עשרה חברים למפגש כך שהמהומה מיותרת. ואז הוא ביקש לבוא ולדבר כאן ואני אמרתי שהוא לא יכול מכיוון שלא הוזמן להתארח בקיבוץ, ואולי זה יתאפשר בערב נוסף בעתיד. נכון לעכשיו זה מתקיים, ואני מקווה ומאמינה שגם יעבור בשלום", דברי אגוזי.