מלבד יוסי ורדי מדגניה א', ראש מועצה קיבוצניק נוסף הודיע השבוע על עזיבת התפקיד: אודי גת (57, קטורה), ראש המועצה האזורית חבל-אילות ב-16 השנים האחרונות, החליט לסיים את תפקידו לאור מה שכינה "תחושת מיצוי". גת, נשוי ואב לשלושה, נבחר בסוף שנת 2013 לתקופת כהונה רביעית.
עוד חדשות מהקיבוצים: הבדווים הצטרפו לקיבוצניקים במסע האופניים חולתה: החבר בהאשמות כבדות, הקיבוץ תובע "סמינר הקיבוצים": הסכמה בין המכללה לתנועה
המכתב הרשמי למשרד הפנים טרם הוגש, ולדברי גת ייקבע מועד הפרישה בתיאום עם מנכ"ל המועצה וסגנו שלו, כשההערכה היא שהדבר יקרה בין ינואר למארס 2016. עד אז ימשיך לכהן בתפקיד כרגיל. בתקופת כהונתו הוביל מהלכים ופרויקטים רבים לטובת חבל אילות. האחרון בהם היה המאבק העיקש למען אי-ביטול הטבות המס, מאבק שאכן הוביל לתוצאות טובות מבחינת האזור ותושביו.
"החלטתי לפרוש מהתפקיד מתוך תחושת מיצוי, בעיקר מול משרדי הממשלה השונים", מסביר גת. "כדי לעשות עבודתי נאמנה מול הגורמים הממשלתיים הייתי זקוק לזמן רב, לאנרגיה, לנמרצות, לחדשנות - ולצד העבודה השוטפת זה לא פשוט. עודני חש הנאה מכל רגע בתפקיד, העוסק בקשת הנושאים של המועצה. אני עדיין בריא, וגם לא קשור לפרשה כלשהי שבגינה אני נאלץ להתפטר (בדומה לראשי מועצות אחרים) - אבל אני מתכוון לעזוב בשיא".
ידוע לך כבר מה תעשה ביום שאחרי? אודי גת: "אין לי תוכנית ספציפית נכון לרגע זה, אבל אני רוצה משהו מאתגר ומעניין, ולאו דווקא בתפקיד עם כבוד וכסף. שואף לעיסוק שיהיה לטובת הקיבוץ, האזור, מדינת ישראל. מבטיח לא להשתעמם".
לדברי גורמים באזור, כמו גם גת עצמו, נכון לעכשיו לא הודיע/ה אף אחד על כוונה להתמודד על התפקיד. "כולם עדיין בשלב ההפתעה מהודעה שלי", אומר גת.