כמדי שנה, מקבלים 120 חיילים וקצינים מצטיינים בצה"ל את "אות נשיא המדינה" בטקס בירושלים. ביניהם השנה גם תעשה חיילים וחיילות מקיבוצים.
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet
רב"ט ס' - מש"קית מודיעין ביחידת "מגלן", בת 20 מקיבוץ לביא. ס' נולדה בארה"ב, והצטרפה לגרעין "צבר". היא מספרת שעל החלטתה לעלות ארצה ולהתגייס השפיעה עובדת היותה נכדה לניצולי שואה, שלסביה לא היתה האופציה להגן על מדינה משלהם. לס' שישה אחים, שלושה מהם בישראל - אח ששירת ב"עורב" בנח"ל ומנהל כיום את "מרכז מייקל לוין" לחיילים בודדים; אח שהיה קצין ב"גבעתי"; ואח שמשרת בחיל הים. במסגרת תפקידה היא מתכללת מבצעים מיוחדים של יחידתה, אחראית על איסוף המידע המודיעיני, ניתוחו, והעברת המידע הנחוץ ללוחמים.
סמ"ר אפי בן יקר - לוחם ביהל"ם, בן 21, חבר גרעין צבר בקיבוץ עין-השלושה. אפי עלה בשנת 2011 מאוסטרליה עם אחיו התאום חזי, המשרת כלוחם בצנחנים. טרם עלייתו היה חבר בתנועת "בית"ר אוסטרליה", הן כחניך והן כמדריך. אחיותיו של אפי שירתו אף הן בצה"ל, כמדריכות. במהלך מבצע "צוק איתן" לקח צוותו של אפי חלק נרחב בהשמדת אמל"ח, בפיצוץ בתים ממולכדים, ועוד.
סמל ניקיטה סידרצ'וק - צלף ומדריך קרב מגע בחטיבת הצנחנים, בן 23 מקיבוץ מרחביה. עלה לבד מרוסיה בשנת 2012 והתגייס בשנת 2013, בעקבות אחיו, לגדוד "פתן".
סמ"ר י' - לוחם ביחידה 669 של חיל-האוויר, בן 22 מניר-עוז. י' עלה ארצה מצ'ילה בגיל 18, ולאחר שסיים את לימודיו באולפן התגייס ב-2012 ליחידה 669. מבצע צוק-איתן החל כשי' היה בחופשה - בביקור אצל הוריו בצ'ילה. הוא מיהר לשוב, וביום שבו היה בכוננות ביצע שלושה חילוצים. אביו של י' עלה בזמנו ארצה ואף התגייס לסיירת הצנחנים, אך לאחר שירותו שב לצ'ילה.
רב"ט הילה קשאי - משרתת בבסיס "שבטה", אחראית על העברת תכנים בנושא המערך של ה-MLRS לטירונים הנכנסים למערך המשגר, בת 19 מקיבוץ כיסופים. הילה נולדה בקליפורניה ועלתה לארץ באוגוסט 2013 על מנת להתגייס לשירות צבאי משמעותי במסגרת גרעין צבר. טרם גיוסה הייתה פעילה בתנועות נוער יהודיות. אחותה הגדולה עלתה אף היא ארצה לפניה, ושירתה בתפקיד זהה.
סמל מ' - לוחמת ביחידת "עוקץ", בת 22 מקיבוץ מעוז-חיים. במסגרת תפקידה היא אחראית על אימון הכלבים והכשרתם - לאחר שתמיד שאפה להתגייס ליחידה זו. טרם גיוסה הייתה מ' רקדנית, והתנדבה במסגרת שנת שירות בפנימיית "טוקאיר", בה הדריכה נוער בסיכון. במהלך מבצע "שובו אחים"
הוקפצה לסייע לכוחות שהיו אחראים על החיפושים אחר החטופים. במהלך מבצע צוק-איתן פעלה ביהודה ושומרון עם אנשי מילואים.
סג"ם דר רביב - משרתת כמ"מ מפעילות האמרים, בת 20 מקיבוץ מלכיה. דר מבלה את מרבית זמנה בשטח, ולוקחת חלק בתפקידים רבים. טרם מבצע צוק-איתן, הכשירה חיילים שעמדו להיכנס לרצועה. לדבריה, "המבצע המחיש לי את המשמעות והשליחות שבתפקיד שלי בפרט - ובפיקוד בכלל".
סמל אור רבין - משרתת כתצפיתנית בגדוד "נשר" הנמצא בנחל-עוז. בת 19, מקיבוץ ניר-עם. לדבריה, מבצע צוק-איתן היה משמעותי במיוחד עבורה, בהיותה תושבת הגזרה. אביה של אור הוא רבש"ץ של ניר-עם, ושניהם היו בני המשפחה היחידים שלא עברו צפונה במהלך המבצע.
רב"ט צ'לסי גובר - מדריכת חילוץ והצלה בבה"ד 16, בת 23 מקיבוץ מגן. צ'לסי נולדה בפלורידה ועלתה באוגוסט 2013. טרם גיוסה, סיימה תואר ראשון בפסיכולוגיה. במסגרת תפקידה היא מדריכה חיילי סדיר ומילואים בכל הנוגע לטכניקות הצלה, כלים שונים, ועוד.


