קמפיין לגיוס המוני תחת הכותרת "כוח עומר" יצא השבוע לדרך כאשר המטרה היא לגייס סכום של כ-2.75 מיליון שקל הזקוקים למימון טיפול ניסיוני לנער בן 17 מהגליל המערבי שחלה בסרטן אלים.
3 צפייה בגלריה
המחלה חזרה. עומר אלקבץ
המחלה חזרה. עומר אלקבץ
המחלה חזרה. עומר אלקבץ
( צילום: פרטי)
לפני כשנה וחצי, כשעומר היה בן 16 הוא התלונן על שריר תפוס בגב. הרופא שלח אותו לצילום ומאותו הרגע, תוך 4 שעות הוא כבר היה במחלקה ההמטואונקולוגית ברמב"ם.
"הגענו עם שריר תפוס בגב ופתאום מדברים איתנו על סרטן. אי אפשר לתאר במילים את ההלם שהיינו בו. זה הרגיש כמו בסרט, כמו טעות אחת גדולה, אבל הרופאים חזרו על "הטעות" הזו שוב ושוב. ואז גם הגיעו תוצאות הבדיקות. והבנו שאין טעות ואין סרט - זו המציאות. אלה שאנחנו שפשוט מסרבים להאמין", מספר אסי, אביו של עומר.

3 צפייה בגלריה
מלי ובנה עומר
מלי ובנה עומר
"אנחנו חייבים לו ולנו את הסיכוי הזה". מלי ובנה עומר
( צילום: מתוך הפייסבוק)

עומר אובחן עם סרטן מסוג לימפומה, הוא עבר 9 חודשים קשים של טיפולי כימותרפיה וניתוחים וכאבים וסיבוכים אבל עומר סיים את כל הטיפולים והמשפחה קיבלה את הבשורה שלה קיוו: עומר נקי! עומר ניצח את הסרטן!
עומר ובני משפחתו התחילו לחזור לחיים שפויים ורגילים, מתכננים טיולים, חולמים שגרה, אבל אחרי 4 חודשים, ביולי האחרון, בלי שום הכנה מוקדמת, הסרטן חזר.
מלי, אמו של עומר: "אם חשבנו שאת המכה הגדולה כבר קיבלנו לפני שנה, אז הגיעה המכה הזאת והיא לא דומה בעוצמות שלה לשום דבר אחר. הסרטן חזר, והוא חזר בגדול. אף אחד לא האמין שאנחנו במקום הזה, לא עומר ולא אנחנו ולא הרופאים. סרטן ב' (ככה אנחנו קוראים לו) הוא עקשן ואלים. עומר עבר חודשיים של טיפול כימותרפי שלאחריו הוא צריך היה לעבור השתלת מח עצם. אבל תוצאות הבדיקה, רגע לפני ההשתלה, הראו שכל מה שהכניע את סרטן א', לא באמת עושה רושם על סרטן ב' ואפשרויות הטיפול לאט לאט נגמרו".

3 צפייה בגלריה
המחלה חזרה. עומר אלקבץ
המחלה חזרה. עומר אלקבץ
המחלה חזרה. עומר אלקבץ
( צילום: פרטי)

המשפחה כולה עסקה במשך שבועות במחקר ובחיפושים עד שנמצא הטיפול שיכול לתת לעומר את הסיכוי לנצח. מדובר בטיפול, CarT ניסיוני שאינו קיים בארץ, והמקום היחיד בעולם שהניסוי כבר ממש מתקדם ויש לו תוצאות טובות, הוא סינגפור.

קראו עוד:

אסי: "אנחנו במרוץ נגד הזמן אז אנחנו מחליטים לטוס, ככה כמו שאנחנו עם עומר ועם שחף, הבן הצעיר שלנו. פשוט עזבנו הכל, ארזנו את עצמנו וטסנו. זה מה שיכול להציל את עומר ואנחנו חייבים לו ולנו את הסיכוי הזה - אין אפשרות אחרת".
עלויות הטיפול הגבוהות מאוד וגם עלויות האשפוז והמחיה בסינגפור. אילצו את המשפחה לצאת בקמפיין גיוס המונים ולגייס 2.75 מיליון שקל.
מלי: "אנחנו מתרגשים מהחיבוק ומההירתמות של כולם לעזור לנו להציל את עומר. ואני בטוחה שנצליח לגייס את הכסף הנדרש. אלו ימים של מלחמה. מלחמה על הבית שלנו ועל החטופים שלנו, והכל מתערבב עם המלחמה הפרטית שלנו על החיים של עומר. אבל אני יודעת שגם במלחמה הזאת אנחנו ננצח".
ניתן לתרום כאן:
https://yanshufim.giveback.co.il/OmerForce_he
או בביט בטלפון: 0526689287
פורסם לראשונה: 08:16, 29.11.23