שרת הפנים איילת שקד הכריזה על שמורת טבע חדשה במועצה האזורית מגידו וזאת לאחר תהליך תכנון משותף למועצה האזורית מגידו, רשות הטבע והגנים וקרן קימת לישראל.
2 צפייה בגלריה
מרחבי השמורה החדשה
מרחבי השמורה החדשה
מרחבי השמורה החדשה
(צילום: רועי רבין, רט"ג)
'בתות תנינים רז' זה שמה של השמורה החדשה במועצה האזורית מגידו, שמשתרעת בין קיבוץ עין השופט לקיבוץ גלעד בשטחים פתוחים המשמשים למרעה וטיולים שהם חלק מהליבה של המרחב הביוספרי. הכרזת השמורה מגיעה אחרי תהליך ארוך של שיתוף ציבור, כתיבת תקנון משותף למועצה ולרשות הטבע והגנים הקובע מעורבות של החקלאים באזור בקבלת החלטות על ניהול השמורה.
ממועצת מגידו נמסר כי השמורה מהווה בית גידול עשיר ומגוון. יש בה נחלים, מעיינות ובעלי חיים מסוגים שונים ובתוכם דורבנים, גיריות, חזירי בר, זאבים, צבי ארץ ישראלי ועוד. השמורה מהווה את מרכזו של צומת מסדרונות אקולוגיים המבחרים בין הרי אמיר, הרי השומרון, הכרמל ועד הים.

2 צפייה בגלריה
מפת השמורה
מפת השמורה
מפת השמורה
(צילום: מ.א מגידו)

המועצה האזורית מגידו בשמירה על שטחים הפתוחים באמצעים שונים וההכרזה על השמורה מהווה נדבך נוסף ומכפיל כח באכיפה על ידי רשות הטבע והגנים.
ראש המועצה האזורית איציק חולבסקי: "ההכרזה על השמורה החדשה תאפשר לנו לאכוף ביתר שאת את הנעשה בשטחים הפתוחים וזאת בהמשך למבצעי האכיפה הממוקדים שלנו. ברכות לעוסקים במלאכה, אין כמו חנוכה לחנוך שמורה חדשה במועצה היפה ביותר בישראל".
מנהלת המרחב הביוספרי במועצה האזורית מגידו, הגר ראובני: "ההכרזה על השמורה, מהווה נדבך משמעותי בהתנהלות המועצה כמרחב ביוספרי, מחזקת את ההגנה על השטחים הפתוחים ומשלבת את הציבור כשותף במלא בתהליך התכנון וכתיבת התקנון".

קראו גם >>>

מנהל האגף להגנה על החי והצומח ברט"ג בן רוזנברג: "השמורה משמרת שטח של צמחייה עשבונית ושיחים ללא עצים המאפיין את הנוף הטבעי של רמת מנשה. כאן קיים מגוון מרשים של חיות בר: כצבאים, בזים אדומים - מין בסכנת הכחדה שאלו שטחי הציד העיקריים שלו, טריטון הפסים, גם הוא מין של דו-חיים בסכנה, השוכן לאורך נחל רז ונחל תנינים. קידום השמורה מהווה אבן דרך חשובה ביישום המרחב הביוספרי והכרה בחשיבות ההגנה הסטטוטורית של שטחי הליבה שלו".