דוד התכונן לשרב הגדול עליו התריעו החזאים לפני כשבועיים. הוא הזמין את הנכדים ל"קייטנת סבא", מילא מים בבריכה קטנה, הדליק את המזגן, הכין פסטה וקנה ממתקים.
2 צפייה בגלריה
שני תרחישים אפשריים לפיצוי
שני תרחישים אפשריים לפיצוי
שני תרחישים אפשריים לפיצוי
(צילום: shutterstock)
אלא שבשישי אחר הצהריים, כשהטמפרטורה בחוץ התקרבה ל-40 מעלות, החלה הפסקת חשמל בשכונה כולה, שנמשכה כשעתיים.
כשחזר החשמל המזגן הפסיק לפעול. דוד ניסה להיכנס לאתר חברת חשמל ולהגיש תלונה, אבל יצא מבולבל: האם מגיע לו פיצוי על המזגן המקולקל, שלא לדבר על עוגמת הנפש?
מתי מגיע לנו פיצוי מחברת החשמל?
"החוק מתייחס לשני תרחישים אפשריים", אומר עו"ד ליאור ניסים מהמועצה לצרכנות. "האחד, כשמדובר בהפסקת חשמל ממושכת, והשני, כשנגרם נזק למוצר חשמלי. חברת החשמל מחויבת לפצות על הפסקות חשמל רק במקרים חריגים, בהם ההפסקה נמשכה זמן רב מאוד.
"אם נגרם נזק למכשיר חשמלי כתוצאה מהפסקת החשמל, הצרכן זכאי לפיצוי במידה ויוכיח שזו הסיבה שנגרם נזק למכשיר. לעיתים תידרש חוות דעת של טכנאי מוסמך, ויש לצרף חשבונית של התיקון אם נעשה.
במידה ולא ניתן לתקן את התקלה, והצרכן רכש מכשיר חדש, יש לצרף חשבונית והוכחת קנייה. חברת החשמל מחויבת לענות לצרכן תוך 21 יום. במידה ותלונתו מוצדקת חברת החשמל תספק לו שירות תיקונים (באמצעות מעבדת שירות מטעמה).

2 צפייה בגלריה
שני תרחישים אפשריים לפיצוי
שני תרחישים אפשריים לפיצוי
שני תרחישים אפשריים לפיצוי
(צילום: shutterstock)

הכסף של הפיצוי יועבר עד 60 ימי עבודה מיום מתן המענה הסופי. אם חברת החשמל מסרבת לפצות אתכם, ניתן להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות".

כרטיס בכיוון אחד


אורי, בנה של אביבה, לומד רפואה בהונגריה והיא נמצאת "על הקו", ועל מנת להוזיל את העלות, מזמינה טיסות הלוך וחזור בנפרד, בחברות שונות. כמה ימים אחרי שהזמינה טיסת הלוך, קיבלה מהחברה הודעה על ביטול הטיסה, ואף ראתה זיכוי בחשבונה על הסכום. כיוון שכלל לא טסה, הניחה שגם עבור הטיסה חזור היא זכאית לפיצוי מהחברה שממנה הזמינה.
מה מגיע לנו? עו"ד אמיתי כדר מהמועצה לצרכנות: "אם טיסת ההלוך שלכם בוטלה, אתם זכאים להשבה בגין מלוא הסכום ששילמתם עבורה, לרבות בגין טיסת החזור.

קראו גם:

אם הביטול נעשה על ידי חברת התעופה, עליה לברר אם הצרכן מעדיף החזר כספי או כרטיס טיסה חלופי. אם החברה הודיעה על הביטול 14 יום לפני מועד הטיסה, היא מחויבת לספק כרטיס טיסה חלופי בלבד (או את הסכום ששולם) אך לא פיצוי כספי.
אם הודעת הביטול או העיכוב בהמראה או בנחיתה עולים על 8 שעות, מגיע לכם פיצוי (בהתאם למרחק האווירי של הטיסה).
טיפ: מומלץ תמיד, במיוחד במקרים בהם טיסות ההלוך והחזור לא נעשו באותה עסקה - לעשות ביטוח ביטול טיסה.