האם שבירת צום היא עילה לגירושין? במקרה הזה, שהתרחש באחד הקיבוצים בארץ, התשובה ככל הנראה חיובית. המפנה בחייהם של בני הזוג החל כאשר אבי המשפחה, נווט קרב בעברו, החל להתקרב לדת.
1 צפייה בגלריה
שברה את הצום
שברה את הצום
שברה את הצום
(צילום: shutterstock )
הדרמה המשפחתית החלה בחגי תשרי אשתקד, כאשר הבעל שהחל בהתחזקות, בילה כל חג מבוקר עד ערב בבית הכנסת.
"מצאתי את עצמי בחגים נגררת עם הילדים לבית הכנסת כי בעלי ביקש", סיפרה האישה לעורכת דינה. "ומה לא עושים כדי שנהיה משפחה מאושרת בכל מהלך חודש החגים בילינו בבית הכנסת, קידושים ברכות בקיצור משפחה דתית לגמרי".
עם הזמן התקרב הבעל לדת יותר ויותר, "הוא החל לגדל זקן, ללבוש ציציות מתחת לבגדים. מסרב לנעול נעלי עור", סיפרה האישה שחששה שהדרך הזו תשפיע גם על הילדים, "הוא טוען כי אין שום בעיה שהילדים יתחזקו וילמדו במסגרות דתיות מכובדות".
בעקבות כך, ולאחר אירועי יום כיפור, שבהם ביקשה שלא לצום בניגוד לרצון בעלה, החליטה האישה כי ברצונה להתגרש.
"אני מעדיפה לעשות זה עכשיו לפני שהוא יגרום לילדים לשנוא אותי כי אני ודת זה שני דברים שלא יתחברו לעולם. אני מוכנה לכבד, אבל לא מוכנה להשתעבד. זו הסיבה ששברתי את הצום לנגד עיניו של בעלי כדי להבהיר לו שאצלנו בבית זה לא בני ברק ולא ישיבה של חרדים".
מנגד, הבעל דרש שלום בית וטען: "אשתי הענישה אותי כי אני מתחזק ומנסה לחזק את שלושת ילדינו. לא יקרה שום אסון אם היא תשים פאה ותנהג בצניעות. אני לא חוזר יותר לחיים שהיו לי בקיבוץ".
בני הזוג נשלחו לגישור. לדברי עו"ד סולן הליך הגישור במקרה הזה הוא חסר סיכוי אבל הוא מחייב על פי חוק ולכן בסיומו הם יפגשו בבית המשפט למשפחה ובבית הדין הרבני. האישה דורשת כתובה, את הדירה, משמורת מלאה על שלושת הילדים וצו הרחקה נגד הבעל עד לסיום ההליך.