משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, משקיע מאות מיליוני שקלים בהסדרת התנועה בכבישים שבאזור שדרות ועוטף עזה. הפרויקט הגדול ביותר מתוכנן בכביש עוטף שדרות (כביש 333) במטרה להקל על עומסי התנועה בכניסה לעיר וביציאה ממנה.
קראו גם >>
כביש 333 אמור לחבר בין צומת איבים (כביש 232) לצומת ארז (כביש 34) ולשמש ככביש עוטף שדרות. לצורכי הפרויקט חולק הכביש לחמישה מקטעים. בצומת איבים ובצומת אור הנר-ארז יתבצעו עבודות להסדרת הבטיחות של הנהגים.
שלושה מקטעים נוספים יחולקו למקטע מזרחי, מרכזי ומערבי. המקטע המזרחי יאפשר כניסה ויציאה משדרות דרך שכונת בן גוריון (כביש 232). המקטע המרכזי יאפשר מעבר בין כביש 232 (שמתחיל במעבר כרם שלום ומסתיים בניצנים) לכביש 34 (כביש יד מרדכי-נתיבות) ללא צורך להיכנס לשדרות. המקטע המערבי יאפשר יציאה מהעיר צפונה לכיוון אשקלון.
עלותן המשוערת של העבודות על כביש 333 עומדת על כ־263 מיליון שקלים. נכון להיום מתבצעות העבודות בצומת אור הנר-ארז ובקטע המזרחי בשכונת בן גוריון בשדרות. "כיום מרבית התנועה בכביש 333 מתנקזת לכביש 34 ולכביש שבצומת איבים", מסביר אבי שגב, מנהל אגף פרויקטים דרום בנתיבי ישראל ותושב הנגב. "מדובר בכבישים שאינם בטיחותיים ושאינם מותאמים לנפח התנועה הנוכחי. שדרוג הכביש ייתן מענה להתפתחות העירונית של שדרות ויספק מענה בטיחותי למשתמשי הדרך הרבים".
עבודות נוספות מתוכננות ומבוצעות באמצעות חטיבת ההנדסה והפיתוח של חברת נתיבי ישראל לצורך הגברת הבטיחות של הנהגים. בצומת ניר עם-שדרות על כביש 34 הסתיים לאחרונה פרויקט המוערך בסכום של 8.5 מיליון שקלים. בצומת הוצב רמזור, נוסף נתיב נסיעה אל שדרות והוארכו נתיבי האטה.
בשבועות הקרובים צפויות להסתיים העבודות בכביש 232 בסמוך למכללת ספיר. בקטע הכביש נסללים שני מעגלי תנועה, בצומת הכניסה למכללה ובכניסה לאזור התעשייה שער הנגב. ההשקעה בפרויקט נאמדת בסכום של 10.5 מיליון שקלים. שני פרויקטים שנמצאים לקראת ביצוע כוללים הקמת רמזור בצומת גבים והסדרת הצומת בשדרות מנחם בגין בשדרות, בהשקעה מוערכת של כ־11 מיליון שקלים.
לכל העדכונים - מיינט קיבוץ