מערכת הבחירות בגליל העליון מתחילה להתחמם לקראת הבחירות לראשות המועצה באוקטובר הקרוב. חברת מליאת המועצה עו"ד גלית אורי מקיבוץ קדרים היא הראשונה להכריז על התמודדות על ראשות המועצה האזורית הגליל העליון. "אני מביאה איתי יכולת להנהיג, להוביל ולהצמיח. אני רוצה לקחת את הגליל העליון, שהוא מקום מדהים, ולפתח אותו קדימה", הצהירה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד גלית אורי. רוצה להצמיח עוד את המועצה
עו"ד גלית אורי. רוצה להצמיח עוד את המועצה
עו"ד גלית אורי. רוצה להצמיח עוד את המועצה
(צילום: אביהו שפירא)
אורי (50) נשואה ואם לשלושה עבדה ברשות מקרקעי ישראל 10 שנים כיועצת משפטית. בתפקידה האחרון הייתה יועצת משפטית של מרחב חיפה והצפון של חטיבת השמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. לאחר מכן פתחה משרד עצמאי לעריכת דין שמתעסק בעיקר בדיני מקרקעין בקיבוצים ובהתיישבות מול רמ"י. בנוסף, אורי פעילה במרחב הקיבוצי והיא מכהנת כיו"ר הנהגת ההורים בבית הספר רמת כורזים וחברה בהנהלת הקיבוץ.
ההחלטה על ההתמודדות התבשלה אצלה במשך שנים והתחזקה בחמש השנים האחרונות כשהיא חברת מליאת המועצה. "הרצון והצורך בוער בי כבר כמה שנים. עכשיו כשהבנתי שגיורא לא הולך להתמודד החלטתי שזה הזמן שלי לצאת ולבנות פה עוד קומה בגליל העליון ולהצמיח אותנו", אמרה.
במידה ותיבחר לתפקיד הדבר הראשון שחשוב לה לעשות הוא להכיר את הנפשות הפועלות. "הגליל העליון מנוהל באופן נהדר עם מועצה מאוד חזקה. דבר ראשון אכנס להכיר את כל עובדי המועצה ולהבין איך המחלקות עובדות מעבר להיכרות שיש לי היום כחברת מליאה וכתושבת. מיקוד העשייה שלי יהיה ברמת העבודה על קהילה, סביבה ופיתוח כלכלי. אני רוצה לראות את הקהילה – חברי קיבוצים ותיקים ותושבי ההרחבות, משתלבת ומשמיע את קולה. בהיבט הסביבתי, אנחנו יושבים בתוך מרחב שיש בו עוד מועצות והגיע הזמן לעשות שיתופי פעולה של המועצות ולחבר אותן. צריך לנצל את יתרון הגודל והעוצמה שיש פה למרחב הכפרי. כמובן שאפעל גם לפיתוח בכל התחומים: מוקדים עסקיים, תיירות, יצירת מקומות תעסוקה והעצמה של החקלאות".
מה עמדתך בנוגע לסוגיית הגבולות והשטחים מול קרית שמונה?
"הדרישה הזו תמיד הייתה קיימת. אני חושבת שצריך לעשות שיח טוב ובונה עם כל המועצות השכנות ועם קרית שמונה ולנסות להבין מה מקור הבעיה ואיך אפשר לייצר לה פתרון. השטחים שנמצאים היום הם שטחי משבצות של קיבוצים וצריך לעשות שיתופי פעולה והעצמה של כל האזור ופחות להסתכל על קרית שמונה או על מועצה כזו או אחרת".

קראו גם:

שמות נוספים שעולים כרגע שצפויים להתמודד הם: חברת המליאה זוהר ליפקין - מנהלת קיבוץ הגושרים; מנהל האגף המוניציפלי במועצה בשנים האחרונות אסף לנגלבן; חבר המליאה מקיבוץ עמיר איש התקשורת יורם אבן צור; עופר לוסטיג מנכ"ל מחצבות כפר גלעדי. לפי ההערכות לאחר יום העצמאות התמונה תתבהר.