אבל כבד בכדורסל הישראלי וברחוב הספורטיבי, עם היוודע מותו בטרם עת של השחקן והמאמן ליאור ליובין ז"ל, בן 46, לאחר התמודדות עם מחלה קשה.
2 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
ליאור ליובין
(צילום: אביגיל עוזי)

ליובין לבש את מדי נבחרת ישראל והיה בין השחקנים הבולטים בהפועל ומכבי תל אביב. התפנית בחייו הספורטיביים היתה כשהחל בקריירת האימון בשנת 2008 והיה עוזרו של המאמן עודד קטש בהפועל גלבוע/גליל.
ביוני 2022 היתה לליובין ההיכרות הראשונה עם מועדון הכדורסל של הפועל באר שבע, עת אימן אותה והוביל אותה להישגים, כאשר העלה את הקבוצה לפלייאוף אחרי שסיימה עונה סדירה במקום השמיני.
לפני כשלושה חודשים ביקש ליובין להשתחרר מאימון הקבוצה בשל "סיבות אישיות". הידיעה על מותו של ליאור ליובין היכתה בהלם את כל מי שהכיר אותו ונפגש עימו.

"איש שכולם אהבו"


מנכ"ל קבוצת הכדורסל של הפועל באר-שבע, תומר ירון, הביע הבוקר (ב') את צערו: "כל מועדון הפועל באר-שבע משתתף בצער המשפחה".
ירון סיפר: "ליאור עבד שנה ופלוס במועדון. איש באמת משכמו ומעלה, איש מיוחד היה, שונה מאוד בהשקפות העולם שלו והתפיסה שלו על החיים. תמיד רגוע, תמיד שליו, איש שכולם אהבו, לא היה מסוגל לפגוע בזבוב, איש של אנשים, אף פעם לא מתלהם, בנוף של הכדורסל היה שונה בדרך. ידע תמיד להסביר את הדברים, ידע להתחבר לאנשים מסביבו, לשחקנים, לצוות ולמועדון".
ניב אלבז, הכרוז של הקבוצה, כתב הבוקר: "מרגיש עצוב. תמיד אמרת לי שלא אומרים תודה באמצע הדרך רק בסוף. אתה לוחם אמיתי. עכשיו אתה יכול לנוח. נשבע לך שלא בא לי להגיד לך תודה עכשיו. תודה ליאור".

2 צפייה בגלריה
ליאור ליובין במדי נבחרת ישראל
ליאור ליובין במדי נבחרת ישראל
ליאור ליובין במדי נבחרת ישראל
(צילום: ראובן שוורץ)

קראו גם:

מאיר אלפסי, מנהל אגף הספורט העירוני בבאר שבע: "ליאור היה אדם מיוחד באופיו, צנוע ונעים הליכות. במסגרת העבודה המשותפת עמו, תמיד ידע לפרגן, לראות את הטוב, להוקיר תודה והיה אופטימי מטבעו. במהלך עבודתו כמאמן הפועל באר שבע נחשפנו הן באימוני הקבוצה בקונכייה והן במשחקים למקצוען אמיתי. בעל ידע וניסיון רב, איש עבודה ושחקן נשמה.
"ליאור בדרכו המיוחדת זכה לכבוד מיוחד משחקניו, שראו בו מנהיג, אישיות בעלת קומה ובעל ידע רב- ובשל כך סחף את כולם, הצוות, השחקנים וכלל המערכת ללכת אחריו בבטחה, באמונה ובדרגו שלו. ליאור זכה להמון הערכה מכלל צוות אגף הספורט והיה אהוב על כולנו. גם לאחר עזיבתו את המועדון נשארנו בקשר ושמחתי לשמוע ממנו כמה הוא אופטימי באומרו "שההפסקה שלקחתי היא הכרחית והכל כדי לחזור חזק יותר. הערכתי ואהבתי אותו מאוד. יהי זכרו ברוך".