בהצלחה: נגה בן יעקב (51) מהיישוב שמשית מונתה למנהלת בית הספר 'עמקים תבור' בקיבוץ מזרע. היא מחליפה את דודו גורן, שמונה לפני מספר חודשים למנהל מחלקת החינוך של המועצה האזורית עמק יזרעאל.
1 צפייה בגלריה
נגה בן יעקב
נגה בן יעקב
נגה בן יעקב. נלחמים על כל ילד
(צילום: שרון צור)
לפני 24 שנים החלה בן יעקב את דרכה במערכת החינוך כמורה לאמנות. לפני 14 שנים הצטרפה ל'עמקים תבור' והקימה בו את המגמה לאמנות ולאחר מכן ייסדה את המסעות לפולין. בין היתר הייתה גם מחנכת, רכזת שכבה ובשנים האחרונות הייתה מנהלת חטיבת הביניים של בית הספר.
בעקבות עזיבתו של גורן ניגשה בן יעקב למכרז לניהול בית הספר וזכתה בו. "אני מתרגשת מאוד מהמינוי", אמרה בן יעקב שכבר החלה בעבודתה כמנהלת ובהכנות לשנת הלימודים הבאה, "אני מגיעה לתפקיד עם המון חדוות עשייה ושמחה שנפלה לי הזכות להוביל את צוות אנשי החינוך המעולים של בית הספר".
לדברי בן יעקב יש לא מעט דברים שהיא תרצה לשנות. "אני נמצאת עכשיו במקום שיש לי בו השפעה רחבה ולכן אשנה לא מעט דברים כי יש דברים שזקוקים לשינוי. לפני שלוש שנים ייסדתי בחטיבת הביניים את התוכנית 'אדם ורוח' שמטרתה לייצר קשר משמעותי יותר בין מורה לתלמיד, להקטין את הכיתות ולהגדיל את שעות הלימוד של המורה עם תלמידיו ובכך לשנות את צורת הלמידה. חלק מהמטרות של התוכנית הזו היא גם להוריד את המע"מ – מורה עומד מדבר. זה אחד השינויים המשמעותיים שצריכים להתרחש בלמידה ובהוראה - המורה לוקח צעד אחד אחורה כדי לתת לתלמידים יותר עצמאות ואחריות בלמידה שלהם. אני שמחה שגם משרד החינוך הגיע למסקנה הזו ואחת הרפורמות שלו דומה לתוכנית 'אדם ורוח' ולכן היא תפעל החל מהשנה הבאה גם בחטיבה העליונה".
קראו גם >>>
מערכת החינוך חווה בימים אלה משבר גדול, בעיקר בכל הקשור לכח האדם. לדברי בן יעקב לקראת שנת הלימודים הבאה חסר לה רק מורה אחד כדי להשלים את הצוות. "אחת המשימות העיקריות שלי כמנהלת זה לתת קרקע פוריה לצוות החינוכי לצמוח", הבהירה בן יעקב את אחת המטרות שלה, "אני רוצה שכל איש חינוך יוכל להביא את עצמו, את היוזמות שלו, הרעיונות והחוזקות שיש לו לידי ביטוי. התלמידים תמיד מתחלפים, אך הצוות נשאר. כדי שיישאר צוות חינוכי איכותי חייבים כל הזמן לטפח אותו".
בשנים האחרונות 'עמקים תבור' תוגמל על הישגי התלמידים בבגרויות וכמעט ואין בו נשירת תלמידים. על כך תצטרך בן יעקב לשמור וכמובן לשפר עוד את נתוני הזכאות לבגרות והנתונים של בוגרי בית הספר לגיוס משמעותי בצה"ל. "עמקים תבור הוא בית ספר שמצטיין בהתאמת תוכניות. לאחרונה אמרה לי אמא לתלמיד שזו פעם ראשונה שהיא ראתה שמערכת חינוך מתאימה את עצמה לילד שלה ולא דרשה ממנו להתאים את עצמו אליה. אנחנו נלחמים על כל ילד. אני מאמינה במצוינות, אבל לא הכל מתמטיקה ואנגלית. מעבר לערך של מצוינות חשוב לי שבוגרי עמקים תבור יהיו אנשים אנושיים, אכפתיים, סובלניים אוהבי אדם ותורמים לחברה בה הם חיים"
מנהל מחלקת החינוך במועצה דודו גורן אמר על מינויה של בן יעקב: "אני מברך על בחירתה. אין לי ספק שהיא האדם המתאים ביותר להמשיך ולהוביל את 'עמקים תבור' להצלחות גם בשנים הבאות".