בחירות 2024: ממשלת ישראל אישרה הבוקר (ראשון) את דחיית הבחירות לרשויות המקומיות ליום שלישי ה-27 בפברואר 2024. ההחלטה התקבלה פה אחד ובזאת מסיימת עימות פוליטי מתמשך, לאחר שהמועד המקורי של הבחירות (31 באוקטובר 2023) בוטל עקב פרוץ המלחמה.
1 צפייה בגלריה
בחירות 2024
בחירות 2024
בחירות 2024
(צילום: אבי רוקח)
הבחירות נדחו בתחילה למועד ה-30 בינואר, אלא שבשל התארכות המלחמה התברר כי גם זה כבר לא יהיה ריאלי. ביום רביעי האחרון התקיים דיון מחודש בנושא שבו ביקשה הממשלה מצה"ל את השלמת הנתונים החסרים בעניין מספר הלוחמים שאותם לא ניתן לשחרר, ואת מספר הרשויות שבהן הם מתמודדים.
מתוך נתוני צה"ל נלמד כי ישנם 688 משרתים שאותם לא ניתן לשחרר, המתמודדים ב-144 רשויות. החלטת הממשלה צריכה עדיין לעבור את אישורן של ועדת הפנים ושל מליאת הכנסת.
עוד בחדשות:

העותר המרכזי בבגצ לדחיית הבחירות המוניציפליות והמועמד לראשות עיריית ירושלים, עו"ד יוסי חביליו אמר בעקבות ההחלטה כי ״הודעת הממשלה על הדחייה מהווה ניצחון חשוב עבור משרתי ומשרתות המילואים, בני משפחותיהם, הקהילות שלהם, ועבור יתר אזרחי המדינה שמתמודדים כעת עם המלחמה ולא עם הבחירות המקומיות. בזכות עתירת האיחוד הירושלמי - הציבור החילוני, הציבור המסורתי והציבור הדתי יוכלו להתמודד באופן שווה בבחירות המקומיות".
חביליו הדגיש בדבריו כי ״לא יינתן פרס למי שבחרו מדעת לא לשרת, לא לסכן את חייהם ולא להתגייס לשירות סדיר או מילואים. הציבור הממלכתי ניצח״.