קיבוץ אלונים בעמק יזרעאל פתח את שעריו ואת ליבו לקליטת המפונים תושבי העוטף והצפון. הקיבוץ שמונה בסך הכל כ-500 תושבים קלט עד כה כ-140 מהמפונים מקיבוצי ויישובי עוטף עזה ויישובי גבול הצפון.
2 צפייה בגלריה
קיבוץ אלונים
קיבוץ אלונים
קיבוץ אלונים
(צילום: פרטי)
כבר ביום שבת ה-7 באוקטובר יו"ר צח"י בקיבוץ לוטם בן שאול זימנה פגישה בזום והוחלט להתחיל בקליטת מפונים מהדרום ומהצפון. כל חברי הקיבוץ התגייסו והקימו מערך משוכלל לקליטת המתארחים על מנת להנעים את שהותם ולספק להם הפוגה ולו לרגע מהמלחמה בגבולות.
"הקיבוץ כבר הפך להיות מפעל של דירות שמארחות תושבים מהצפון ומהדרום", אומר אסף נידם רכז אוכלוסייה ומשפחות מתארחות ואיש הקשר מול המועצה. נידם מקבל את הפניות, משבץ את הדירות ומקבל את פני המשפחות. "אנחנו עושים את הכל בהתנדבות עם חברים מהקיבוץ. יש לנו מערך שלם של סידור ואבזור דירות שמתבצע על ידי שני סעדה ומערך של תרומות וארוחות חמות למתארחים שמנוהל על ידי רותם נידם וחופית פרץ. אני מאמין שנגיע בסך הכל לכמות של 180 מתארחים לפי המקומות שאפשר לשכן אותם".
בנוסף לדירות המסופקות למפונים, מפעיל הקיבוץ מחסן לוגיסטי של ציוד שמנוהל בחדר האוכל על ידי אורלי גבאי ועדה בוכובזה וכן מערך תרבות שדואג להופעות של אמנים וזמרים. "אנחנו דואגים לכל צרכי המתארחים עד הפרט האחרון", אומר נידם, "יש לנו מערך תרבות שמופעל על ידי צור ורדי ויחד אתו עובדות הילה שרון ומירב בארי, שמארגנות כל היום פעילויות לילדים והופעות. דיוויד ברוזה הופיע אצלנו והשבוע הגיעו חמי רודנר ו'איפה הילד'".

2 צפייה בגלריה
קיבוץ אלונים
קיבוץ אלונים
קיבוץ אלונים
(צילום: פרטי)
קראו גם:

המשפחות המתארחות מודים על קבלת הפנים החמה והאירוח המיוחד באלונים. "הם חבר'ה מקסימים וכל הזמן מודים לנו וממש מתפעלים מכל האירוח. לעזוב את הבית יחד עם הילדים זה לא דבר פשוט. אנחנו עובדים צוות שלם 24/7 כדי לגרום להם לשהות נינוחה כמה שאפשר. יש הרבה חברות קייטרינג מסביב שתורמות לנו אוכל וארוחות חמות וחברת 'אורמת טכנולוגיות' שתורמת ומסייעת לנו. נוער הקיבוץ גם נרתם לזה ומנהל את מערך ההפצה של האוכל. גם כל שאר חברי הקיבוץ מתנדבים ועוזרים.
"אנחנו עסוקים בעשייה מבורכת. זו התרומה הקטנה שלנו למדינה אחרי הפוגרום שהמחבלים עשו בנו בדרום", מסכם נידם, "זה עם ישראל היפה. אנחנו צריכים לשמור עלינו מאוחדים ואני מקווה שמזה נתעורר לזמנים טובים יותר".