לאחר שנים של תכנון, אושרה במליאת המועצה האזורית עמק יזרעאל התב"ע (תוכנית בניין עיר) החדשה של קיבוץ חנתון. התוכנית מציעה תוספת של 159 יחידות דיור אשר יביאו את סך יח"ד בקיבוץ ל-350 (לעומת 190 כיום).
2 צפייה בגלריה
קיבוץ חנתון. ההרחבה תוקם במספר אזורים
קיבוץ חנתון. ההרחבה תוקם במספר אזורים
קיבוץ חנתון. ההרחבה תוקם במספר אזורים
(צילום: לימור חלפון)

בנוסף, מציעה התוכנית גם שטחים לבית סיעודי, מסחר, תיירות ו-50 יחידות קטנות למגורים שאינן לשיווק ואינן נספרות במסגרת קיבולת יח"ד המותרת בתמ"א 35 לוח 2. ב-17 באפריל יתקיים דיון בוועדה המרחבית לתכנון ובנייה היזרעאלים ולאחר מכן תוגש התוכנית לאישורה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.
התוכנית להרחבת היישוב שסובל כיום ממצוקת מקום החלה כבר לפני כ-12 שנים. לפני כשלוש שנים הגיש היישוב תוכנית שהגיעה לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שנפסלה, מכיוון שלא עמדה בתקנות החדשות לתכנון המרחב הכפרי. עכשיו הגיש היישוב תוכנית נוספת שמקודמת על ידי המועצה, משרד הבינוי והשיכון והקיבוץ, ובעריכת משרד 'גורדון אדריכלים', כאשר הפעם התוכנית נצמדה להנחיות הוועדה המחוזית וביישוב מקווים שבתוך כשנה וחצי התוכנית תאושר ויהיה ניתן לצאת לשיווק המגרשים.

2 צפייה בגלריה
שלומית שיחור רייכמן
שלומית שיחור רייכמן
ראשת המועצה שלומית שיחור רייכמן
(צילום: דוברות המוא"ז עמק יזרעאל)

"אנחנו רוצים להודות למתכננות בגורדון אדריכלים ולמועצה שעזרו לנו לקדם את התוכנית, היום כבר בקושי ישנם מגרשים פרטיים בחנתון, עבדנו קשה כדי לעמוד בהגדרות הצפיפות שהוועדה המחוזית הגדירה לנו", אמר ניר טיסר יו"ר ועד היישוב, "בחנתון כרגע יש כ-190 מגרשים ואנחנו צריכים לגדול. כמו ביישובים אחרים בעמק התחלנו לצערי לצמצם מספר גני ילדים ויש שנתון אחד שלגמרי חסר. אנחנו משוועים להרחבה חדשה ולהצטרפות משפחות חדשות לחנתון".
ההרחבה החדשה תוקם במספר אזורים בחנתון: חלקה העיקרי יוקם בין אזור התעשייה לבין הבתים הקיימים של הקיבוץ, אזור נוסף יוקם על הגבעה בכניסה ליישוב ועוד מספר מגרשים יוקמו בתחום היישוב עצמו. "אנחנו מקווים שתוך שנה וחצי התוכנית תאושר על ידי הוועדה המחוזית ונוכל לצאת לשיווק של המגרשים שישווקו במספר פעימות", פירט טיסר, "בעוד שנתיים אם הכל ילך כשורה נשווק את הפעימה הראשונה".

קראו גם:

השיווק יהיה לבנים ממשיכים או לכלל הציבור?
"124 מגרשים יהיו של הקיבוץ ועוד 35 מגרשים שמיועדים להרחבה הקהילתית. בנוגע למגרשים החדשים בקיבוץ, אספת הקיבוץ מקבלת את החברים החדשים בקיבוץ ובנוגע להרחבה הקהילתית אני מקווה שנוכל לשווק את המגרשים מטעם היישוב".
ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל שלומית שיחור רייכמן: "ההרחבה בחנתון היא אבן דרך נוספת ליצירת יישובים רב-דוריים וחיזוק הקהילה המקומית, תוך שמירה על זהותה הייחודית. החזון שלנו הוא שהמועצה תמשיך להוות אבן שואבת לתושבות ולתושבים, תוך שמירה על איכות חיים וקהילות חזקות. יחד - נמשיך לקדם ולפתח את יישובי העמק".