תערוכת החקלאות הגדולה בישראל תתקיים בט"ו בשבט, הלא הוא חג האדמה והחקלאות. מה מחכה לכם שם? 20 דונם של ביתני תצוגה וחממות המציגות את את דגל הפיתוח החקלאי המתקדם בישראל. הכניסה ללא עלות.
3 צפייה בגלריה
התערוכה החקלאית. מחכים לכם בט"ו בשבט
התערוכה החקלאית. מחכים לכם בט"ו בשבט
התערוכה החקלאית. מחכים לכם בט"ו בשבט
(צילום: מופ ערבה תיכונה וצפונית)
השנה הבטיחו כבר 150 חברות חקלאות, מים, אנרגיה, טכנולוגיה וביו-טכנולוגיה מהארץ והעולם, את השתתפותן בתערוכה החקלאית השנתית הגדולה בישראל, שתתקיים ב- 1-2 בפברואר 2023, ט"ו בשבט,חג החקלאות, בתחנת "יאיר" בחצבה, במרכז מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית-תמר, אליה צפויים להגיע אלפי מבקרים.
התערוכה המייצגת את חקלאות העתיד בישראל, מתקיימת באזור החקלאי עצמו, משתרעת על פני 20 דונם של ביתני תצוגה וחממות, ומניפה את דגל הפיתוח החקלאי המתקדם בישראל.
החברות, המשתתפות יציגו בתערוכה את הפיתוחים והשכלולים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, בארץ ובעולם, מתחומי תעשיות חקלאות, מים, גינון, מיכון, אנרגיה סולרית, פיתוחים של זנים חדשים בענף הירקות, פירות, עשבי תבלין, מצלמות שטח, כלי רכב חקלאיים ורכבי שטח מדגמי 2023 ועוד.
בין החברות המשתתפות בתערוכה: זרעים גדרה סינג′נטה, חישתיל, אוריג'ין זרעים, א.ב זרעים, אגרולן, ביו-בי שדה אליהו, הזרע סידס, פלסגד, עמיעד מערכות מים, פלסאון ישראל שיווק והפצה בע"מ, נטפים בע"מ, גלקון בקרים, גניגר מפעלי פלסטיקה ועוד.

3 צפייה בגלריה
התערוכה החקלאית ממעוף הרחפן
התערוכה החקלאית ממעוף הרחפן
התערוכה החקלאית ממעוף הרחפן
(צילום: נדב אילון, הערבה התיכונה)

במהלך שני ימי התערוכה יתקיים כנס חדשנות ראשון בערבה 'כנס הערבה לחדשנות בחקלאות', בהשתתפות חברות חדשנות וסטארטאפים וכן יתקיים טקס חלוקת מלגות מ'קרן גוראון' ע"ש יאיר גוראון ז"ל לתלמידים וסטודנטים העוסקים במחקר בתחומי החקלאות. את המלגות יעניק רן גוראון, מנכ"ל חברת בזק.
בתערוכה יתקיימו גם סיורים מודרכים בחממות המו"פ, שוק איכרים מתוצרת חקלאי הערבה למכירת ירקות מובחרים המטופחים בערבה, שוק אמנים, בנוסף לביתני החברות, יתקיימו גם ביתן תיירות, ביתן הסטודנטים הזרים לחקלאות, שיציגו את תחומי הלימוד והתרבות מארצם. התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.

3 צפייה בגלריה
התערוכה החקלאית בערבה התיכונה
התערוכה החקלאית בערבה התיכונה
התערוכה החקלאית בערבה התיכונה
(צילום: נדב אילון, הערבה התיכונה)

קראו גם:

בערבה התיכונה משקים חקלאיים המשתרעים על 32 אלף דונם סמוך לגבול ירדן ונסמכים על יתרונות וייחודיות של היבול המטופח בחממות ושדות הערבה בסיוע מחקר המתבצע בתחנת "יאיר" במו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר, בפיתוח ואקלום זני ירקות חדשים, טעימים ובריאים, מלאי ויטמינים, העומדים בתקני האיחוד האירופי המחמירים ויוצרים יתרון וביקוש גבוה לגידולים החקלאיים מהערבה, דווקא בעונת החורף בה זקוק העולם לירקות הגדלים בדרך כלל ברחבי העולם רק בעונת הקיץ.