תושבת קיבוץ כפר גלעדי ליזה קרצ'ו חגגה השבוע יום הולדת 100 והדגימה בעצם היותה את ניצחון החיים על המוות.
1 צפייה בגלריה
ליזה קרצ'ו חוגגת יום הולדת 100 עם משפחתה
ליזה קרצ'ו חוגגת יום הולדת 100 עם משפחתה
ליזה קרצ'ו חוגגת יום הולדת 100 עם משפחתה
(צילום: עמל ומעבר)
לאירוע, שנערך בבית האבות 'עמל טבריה' של רשת 'עמל ומעבר' לשם פונתה בעקבות המלחמה, הגיעו כל בני משפחתה - הילדים, הנכדים והנינים. הם חגגו לה את יום ההולדת המרגש בלובי של בית האבות עם מוזיקה והרבה שמחה ואהבה.
קרצ'ו עלתה לארץ מרומניה בשנת 1948 ולפני כחמש שנים עברה לגור בקיבוץ כפר גלעדי. היא ניצולת שואה שהקימה משפחה לתפארת - שני ילדים, שמונה נכדים ועוד שמונה נינים, שניים מהם היום משרתים בכיתות כוננות בישובים בצפון.
"אמנם היא בת 100, אבל היא נשארה איתנה. ליזה היא אישה חזקה, שלא מרגישה כבת מאה. בלתי אפשרי לפספס את ההשפעה שלה על משפחתה רואים את החוסן שהיא העבירה להם. יש לה בת, נכדה ונינה - 4 דורות של נשים חזקות", סיפרו ב'עמל טבריה'.
כששאלו אותה מה העצה שלה לחיים ארוכים ומאושרים היא ענתה בהתרגשות: "תמיד להמשיך קדימה, אין לאן לחזור ואין על מה לבכות".

קראו גם:

בתוך כך יש לציין כי המעבר לעיר טבריה מהווה סגירת מעגל למשפחתה של קרצ'ו. בתה, רות ירדן, התחתנה עם בן למשפחה ידועה בטבריה, אשר ניהלה חנות יין בעיר. בנוסף, בעיר קיים בית כנסת אשר קרוי על שם הסבא, 'בית מנחם', כך שלקרצ'ו ולמשפחתה יש קשר אישי אל העיר ותחושה ביתית.
דיירים נוספים הצטרפו לחגיגות יום ההולדת, בעיקר מפונים אחרים מכפר גלעדי ומפונים ממנרה, אשר התחברו אחד לשני מאז הפינוי לבית האבות בטבריה. "החגיגות היו מרגשות מאוד והעניקו הרבה חוזק ותקווה לדיירים ולצוות בימים אלה", ציינו ב'עמל טבריה'.