הראשון לחיסון

שם: ענר אוטולנגי
גיל: 35
מצב משפחתי: רווק.
עיסוק: חוקר בתחום האימונולגיה (תורת החיסונים), אוניברסיטת בן גוריון.
מגורים: קיבוץ טללים.
3 צפייה בגלריה
ענר אוטולנגי, הראשון לקבל את החיסון
ענר אוטולנגי, הראשון לקבל את החיסון
ענר אוטולנגי, הראשון לקבל את החיסון
(צילום: אבי חיון, דוברות הדסה)
ענר אוטולנגי היה הראשון לקבל את זריקת החיסון הניסיוני הישראלי נגד נגיף הקורונה. בחודש נובמבר האחרון הוא התייצב והפקיד את זרועו כדי לקבל את מנת החיסון הניסיונית שפותחה במכון הביולוגי ועשה בכך היסטוריה.
אוטולנגי פעיל בהנגשת מידע על חיסונים ובתחום בריאות הציבור כחלק מפעילותו בעמותת "מדעת" - העמותה לקידום הנגשת מידע מדעי.
3 צפייה בגלריה
ענר אוטולנגי
ענר אוטולנגי
ענר אוטולנגי
(צילום: פרטי)
"זו היתה שנה משוגעת", הוא מציין, "בגלל הבחירה בי כנסיין הראשון. אני עדיין בהלם, אבל אם הייתי מתבקש לעשות זאת שוב, לא הייתי מהסס והייתי חוזר על כך מבלי לחשוב פעמיים". היותו המחוסן הראשון יצר עניין רב בתחום החיסונים והעלה את חשיבותם במאבק נגד נגיף הקורונה.
אני מאמין: "אני איש מדע ואני מאמין במדע. זו הדרך לקדם את האנושות וכל אחד את עצמו. חשיבה רציונלית יכולה לעזור לכולנו, רק אם נשקיע מחשבה וזמן לכך. אסור לנו לאבד את האנושיות שלנו. עלינו להיות אדיבים ונחמדים איש לרעהו".
שנה טובה: "אני מקווה שנסיים עם הקורונה ושבשנה החדשה הקורונה כבר תהיה מאחורינו. אחת הדרכים שלנו לסיים עם הקורונה, זה שכולם יילכו להתחסן ויקפידו על ההנחיות. אם לי היה אומץ להתחסן בחיסון שבשעתו כלל לא היה מוכר וידוע, אז עכשיו לאיש אין שום סיבה שלא להתחסן בחיסון שכבר ניתן למיליוני אנשים ברחבי העולם".

תנו כתף והעולם ייראה אחרת

שם: יזהר נבון
גיל: 35
מצב משפחתי: נשוי ואב לחמישה ילדים.
עיסוק: מנכ"ל ומייסד עמותת "מאירים".
מגורים: קיבוץ שומריה.
3 צפייה בגלריה
יזהר נבון
יזהר נבון
יזהר נבון
( צילום: הרצל יוסף)
במהלך מבצע "שומר החומות", עת שהו לוחמי צה"ל בשטחי כינוס על גבול רצועת עזה תחת איום רקטות וחדירות לשטח ישראל, נרתמו מתנדבי עמותת "מאירים" להעלות את מורל הלוחמים ולסייע להם. מתנדבי העמותה הצליחו להגיע במהלך ימי הלחימה לשטחי הכינוס ופינקו את חיילי צה"ל במוצרי היגיינה, פחיות שתייה, חטיפים ועוגיות.
מעבר לכך, העמותה בראשותו של יזהר נבון, מסייעת לתושבי האזור במגוון מענים, כמו תוכניות לילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים, ליווי נשים נפגעות אלימות וליווי משפחות המתמודדות עם מחלת הסרטן. העמותה גם סייעה בחודשים האחרונים למשפחות של קורבנות האסון בהר מירון.
אני מאמין: "לכל אדם מגיעה הזדמנות לזכות לאדם אחר שיאמין בו. לצערנו, ישנם רבים שזקוקים למי שיאמין בהם, יתמוך אותם בשגרה ובחירום על אף שמצבם לא פשוט, בדרך כלל שלא באשמתם. אם כל אחד ייתן כתף לסובבים אותו, העולם ייראה אחרת".
שנה טובה: "מאחל לעם ישראל שנה של בריאות ואחדות, שנה שנפתח את הלב ונסיר את המחיצות ביננו, לעתיד טוב יותר לכולנו".