סערת דגל פלסטין: יו"ר קיבוץ ראש הנקרה נורית ברקאי, הוסיפה לתמונת פרופיל הפייסבוק שלה את דגל פלסטין. תושב עירני העלה את התמונה לקבוצת הווטסאפ של הקיבוץ, והתמונה עוררה זעם עצום וגל תגובות שכמותו לא זוכרים בקיבוץ.
1 צפייה בגלריה
נורית ברקאי ודגל פלסטין בתמונת הפרופיל
נורית ברקאי ודגל פלסטין בתמונת הפרופיל
נורית ברקאי ודגל פלסטין בתמונת הפרופיל
(צילום: עמוד הפייסבוק)
"עשרות מבני הקיבוץ משרתים בכוחות הביטחון, במשטרה וביחידות קרביות מובחרות, ונתקלים יום יום ושעה שעה בדגלי האויב שנתלים בהתרסה מול עיניהם", אומר תושב הקיבוץ, "ללכת ולהדביק דגל כזה בתמונת הפרופיל שלה וגם בתוך דף הפייסבוק, זו ממש התרסה ויריקה בפרצוף עבורם, וגם עבור האזרחים. כשרואים את התמונה הזאת רואים מול העיניים את גוב האריות, זו הזדהות עם הפלסטינים ועם כל מה שהם עושים".
ולמה זה בעייתי במיוחד בעיניך?
"כשנורית פורצת מד' אמותיה זה עניין ציבורי כי היא יו"ר הקיבוץ, ואפשר לחשוב בטעות שהדגל הפלסטיני שהיא שמה בפייסבוק מייצג את הדעה של כל תושבי הקיבוץ וההרחבה, וזו טעות גדולה. זה מקומם. הסלוגן של הקיבוץ הוא 'ראש הנקרה הבית שלך', ולקבל דבר כזה בתוך הבית, זו ממש התרסה".
בקיבוץ סיפרו השבוע כי היו"ר היא פעילה ודעתנית, וכבר היתה מעורבת בעבר בפרויקטים גדולים שעוררו ביקורת.
גם בווטסאפ היה מי שכתב לנורית ברקאי: "את לא רק אדם פרטי, את יו"ר הקיבוץ, את מייצגת את השם של הישוב ומכתימה אותו". בתשובה לאחד מהם היא ענתה: "אני שמחה שאתה צופה בדף הפייסבוק שלי".
"לא רציתי להגיב, אבל קשה לי שלא", כתבה תושבת אחרת, "אחרי שבכינו אתמול ששמענו על הבשורה הנוראית, לפתוח את היום והשבוע עם הידיעה שיו"ר הקיבוץ שלי מניפה את ה'דגל' של אותו רוצח נתעב.. (ואני לא מדברת באופן פרטי, כי בפרטי ובאנושי אני אוהבת ומכבדת ובעלי התפקידים כאן יודעים את זה, אני מדברת על התפקיד, שכביכול מייצג אותי ואת כולנו).
"אני מכירה באופן אישי כל כך הרבה אנשים שהקריבו את חייהם בשביל ארץ ישראל... הארץ שלנו. זאת פגיעה ברגשות שלי ובשל הרבה אחרים בישוב. תפסיקו לקרוא לזה פוליטיקה. חושבת שעברו פה גבול אדום ואפשר להמשיך לכבס את המילים ב'דמוקרטיה' ו'פוליטיקה'. עד הארץ שלנו. ועד החיילים שלנו. ועד השוטרים שמגינים עלינו. ועד כל נפגעי הטרור וחללי צהל... כואב לי הלב".

קראו גם:

תושבים אחרים כתבו "לפחות לא היו מרימים דגל של רוצחים בני מוות... הזיה בלתי מוסברת של ישראלים שמניפים את דגלי האויב. צריך להוקיע מתוכנו את אותם אנשים".
הסערה מסרבת לדעוך גם ביום שאחרי פרסום הדברים, וגוררת מאות תגובות ברשת החברתית.
ברקאי, שהסירה בינתיים את דגל פלסטין מתמונת הפרופיל, השיבה לפניית mynet: "אני לא מתראיינת".