תומר אבטליון (35) מחנך כיתה נערץ בבית הספר רימון בקיבוץ מסילות אשר מוביל את תלמידיו למצוינות מקצועית וחברתית. לא הרבה יודעים כי בימי נערותו היה אבטליון תלמיד נכשל עם קשיי מסוגלות רבים והוא הועף מבית הספר בעל כורחו.
2 צפייה בגלריה
תומר אבטליון
תומר אבטליון
תומר אבטליון
(צילום: פרטי)
למרות כל האתגרים איתם נאלץ להתמודד ולמרות שלא הייתה בידיו תעודת בגרות, הוא הפך למש"ק חינוך מצליח בצה"ל ואחרי השחרור למדריך קלט בפנימייה לילדים בסיכון שהוצאו מבתיהם, שם הוא גם הכיר את אשתו. נוסחת "הקסם" לשיטתו היא החינוך שקיבל מהבית, שם לימדו אותו אהבת אדם וערכים של מצוינות חברתית.
כיום אבטליון הוא מחנך כיתה, שמלמד חשבון, הוראת שפה, רובוטיקה ושפות תכנות. כל זה תוך שהוא מתמודד בעצמו עם דיסלקציה קשה.
אבטליון הוא בוגר תכנית "ראשית" שתוצג בכנס החינוך הגדול 'מחנכות לשם שינוי' שיתקיים ב- 21 במאי, ובו יחשפו מגוון פעילויות, מחקרים, תובנות ומודלים לעבודה עם מחנכות כיתה כסוכנות שינוי משמעותיות לשוויון הזדמנויות. הכנס אורגן על ידי קרן משפחת ליאון, הפועלת לקידום שוויון הזדמנויות באמצעות ביסוס תפקיד מחנכות הכיתה בישראל.

2 צפייה בגלריה
מיכל ליאון, מנכ"לית קרן משפחת ליאון
מיכל ליאון, מנכ"לית קרן משפחת ליאון
מיכל ליאון, מנכ"לית קרן משפחת ליאון
(צילום: קרן משפחת ליאון)
קראו גם:

מיכל ליאון , מנכ"לית קרן משפחת ליאון: "תומר הוא מחנך מצטיין ובוגר תכנית "ראשית" שדוגלת בכך שמחנכי/ות כיתה הם סוכני השינוי לקידום שוויון הזדמנויות במערכת החינוך. מטרת העשייה של הקרן היא להציב את 'מחנך/ת הכיתה' בקדמת הבמה כפרופסיה. תומר הוא הדוגמא לכך שעם מוטיבציה נכונה כל אחד יכול לשנות את עתידו לטובה ולכן תפקיד המחנך/ת הוא תפקיד קריטי בהתפתחותו ועיצוב זהותו של כל ילד וילד. קרן משפחת ליאון פועלת על מנת לסייע למחנכות במתן כלים, בחקר ויישום של שיטות עבודה ייעודיות למען יצירת חברה שוויונית יותר".
"קרן משפחת ליאון" הנה קרן הפועלת לקידום שוויון הזדמנויות באמצעות ביסוס תפקיד מחנכות הכיתה בישראל