דו קיום על הדשא: ביום חמישי האחרון התקיים בבית יגאל אלון שבקיבוץ גינוסר מפגש מרתק. 700 בני נוער יהודים, ערבים, חילונים ודתיים נפגשו לשיחה. האירוע התקיים במסגרת כנס יום אלון, המצוין בכל שנה לזכרו וברוחו של מפקד הפלמ"ח, יגאל אלון. גם סוגיות רגישות של חיים משותפים עלו על הפרק, ונשאלו שאלות קשות.
3 צפייה בגלריה
בני נוער יהודים וערבים. מפגש ראשון מאז שומר החומות
בני נוער יהודים וערבים. מפגש ראשון מאז שומר החומות
בני נוער יהודים וערבים. מפגש ראשון מאז שומר החומות
(צילום: אדר ענקי)
יום אלון מצוין מדי שנה במרכז בית יגאל אלון, מרכז חינוכי וחברתי הפועל לקידום חיים משותפים בישראל ויצירת חברה ישראלית אחרת. השנה נערך הכנס במעמד השרה לשוויון חברתי מירב כהן, כלת פרס ישראל עדינה בר שלום ו יו"ר עמותת "סיכוי" מייסם ג'לג'ולי.
קראו גם:
הכנס הפגיש, לראשונה מאז המהומות בין ערבים ויהודים במהלך מבצע 'שומר חומות', 700 בני נוער, יהודים, ערבים, חילונים וחרדים משני המגזרים שדנו בסוגיות של חיים משותפים בישראל.
3 צפייה בגלריה
מובילי המפגש המרגש
מובילי המפגש המרגש
מובילים שיח של שינוי
(צילום: אדר ענקי)
במסגרת הכנס נערך סקר, שבוצע על ידי מכון Rest, על רקע המצב השברירי בין יהודים וערבים בישראל בקרב מאות בני נוער, וממנו עולה כי 83% מבני הנוער מאמינים שהאירועים הקשים בין ערבים ויהודים במהלך מבצע 'שומר חומות' פגעו בסיכוי לקיום חיים משותפים בישראל.
יחד עם זאת, הנתון המעודד הוא שרק 11% חושבים שהפגיעה קשה ובלתי הפיכה. 85% סבורים כי שילוב האוכלוסייה הערבית בחברה הישראלית היא משימה חשובה. 66% מאמינים שלממשלה הנוכחית יש סיכוי רב יותר לרפא את השסע בין שתי האוכלוסיות מאשר לממשלה הקודמת.
3 צפייה בגלריה
בני הנוער נפגשו לראשונה
בני הנוער נפגשו לראשונה
בני הנוער נפגשו לראשונה
(צילום: אדר ענקי)
בכנס נשאה דברים השרה לשוויון חברתי, מירב כהן שאמרה: "בחודש הקרוב נגיש תכנית חומש בעלות 30 מיליארד ש"ח לאישור הממשלה לפיתוח כלכלי וחברתי של המגזר הערבי כי האוכלוסייה הזאת נופלת בין הכיסאות בכל הפרמטרים. בתכנית הזאת ננסה לפתור בעיות יסוד, לתת תקווה לאנשים, לתת חינוך, להפחית את העוני, לסלול כבישים ועוד.
יש בממשלה תפיסות שונות והתפקיד שלנו למצוא את המכנה המשותף ולנסות לפתור איך אנחנו חיים פה ביחד. יש שרואים בממשלה הזאת כורח פוליטי אני רואה בזה היא התגשמות של חזון כי ככה יוצרים פה חיים משותפים".
מנכ"ל בית יגאל אלון, ערן שוורץ: "מאות בני הנוער שהגיעו לכאן היום, דור העתיד של מדינת ישראל, מוכיחים לכולנו כי חיים משותפים בארץ הזאת הם אפשריים ויותר מכך, הם הדבר הנכון ביותר עבור החברה הישראלית ומדינת ישראל. אם לא נשכיל ליצור כאן חברה ישראלית אחרת שחיה בשיתוף ובשוויון, לא נוכל לקיים פה עתיד טוב יותר".
לעדכונים - חדשות הקיבוץ