יושב ראש ועדת הבחירות האזורית חיפה, השופט יצחק כהן, קבע כי התוכנית "חמישי בחמש" שמגיש ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, היא תעמולת בחירות אסורה, והורה לו להפסיק לשדר אותה באמצעות משאבי המועצה. השופט כהן הורה למחוק את כל הסרטונים שפורסמו במסגרת התוכנית ונאסר על איזק להעלותם שנית ל-"יוטיוב" באופן פרטי.
1 צפייה בגלריה
 איזק ב"חמישי בחמש". יעבור לעדכן בעמוד הפייסבוק הפרטי
 איזק ב"חמישי בחמש". יעבור לעדכן בעמוד הפייסבוק הפרטי
איזק ב"חמישי בחמש". יעבור לעדכן בעמוד הפייסבוק הפרטי
(צילום מסך)
ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה שהגיש חבר המועצה, אלחנן שורץ, לוועדת הבחירות, בה טען כי איזק והמועצה עושים שימוש במשאבי המועצה ברשתות החברתיות ובעובדי המועצה, לשם תעמולת בחירות וקידומו האישי של ראש המועצה.
שורץ טען באמצעות עו"ד שמעון שמואלי, כי עובדי המועצה מפיקים סרטונים ומפיצים אותם, מפרסמים ברשתות החברתיות, בעיתונות המקומית ומבצעים סקרים מכספי המועצה.
קראו עוד >>
בעתירתו התייחס שורץ לסדרת סרטונים שכותרתה "חמישי בחמש" המופקים על ידי המועצה ועובדיה. לדבריו, ראש המועצה איזק ממתג את שמו וזוקף לזכותו את הישגי המועצה. "מחלקת הדוברות של המועצה מנהלת 'עשרות קבוצות' ברשת הווטסאפ, ובמסרים המועברים בקבוצות אלה נכרך שמו של ראש המועצה ומוטמעים בהם קישורים ישירים לדף הפייסבוק האישי של ראש המועצה", טען שורץ.
בנוסף טען כי המועצה, המונה גם מספר קיבוצים, מקדמת את שמו ותמונתו בכתבות ופרסומים בעיתונות המקומית. "המועצה והעומד בראשה הגדישו את הסאה ופיתחו והתאהבו בשיטה חדשה – הפצת סרטונים תחת הכותרת 'חמישי בחמש', בהם כרך ראש המועצה את עובדי המועצה, סמלי המועצה וכספי המועצה-לו עצמו, ובצורה מוחצנת, כאשר אין כל ספק שהמטרה היחידה שלשמה נועדו הסרטונים - היא תעמולות בחירות אסורה".
השופט כהן קבע בהחלטתו כי ראש המועצה והמועצה האזורית חוף הכרמל ביצעו תעמולת בחירות אסורה והורה להם להסיר מהרשתות החברתיות המנוהלות על ידי המועצה את כל הסרטונים, הפוסטים וההודעות של המועצה החל מה-1/1/2022 שבהם מופיעים תמונות או שמו של ראש המועצה, שכן מדובר בתעמולה אסורה. כמו כן, השופט כהן אסר על המועצה להפיק חומרים כאלו בעתיד.
כמו כן, השופט כהן פסק כי יש להסיר את כל הקישורים והשיתופים לסרטונים, לפוסטים של ראש המועצה או לתמונות שלו שפורסמו באתרים חיצוניים. למען הסר ספק, הדגיש השופט, כי על המועצה להסיר מאתר "יוטיוב" את כל סרטוני התעמולה של "חמישי בחמש" שפורסמו מאז ינואר 2022, זאת מכיוון שהם הופקו ממשאבי המועצה.
חבר המליאה אלחנן שורץ: "בהחלטתו קובע השופט את מה שכולנו ידענו - המועצה והעומד בראשונה משתמשים במשאבי המועצה לצורך תעמולת בחירות בלתי פוסקת. החוק מאוד ברור. חבל שהיה צריך החלטה של בית משפט בכדי להבהיר זאת למועצה. אמנם הבחירות רק עוד שנה וחצי, אבל ראש המועצה שלנו עושה תעמולה אסורה ללא הפסקה כבר חודשים רבים ועכשיו זה ייעצר. המועצה האשימה אותי בבזבוז כספי ציבור בהגשת העתירה. החלטת השופט ברורה – מי שבזבז כספי ציבור לתעמולה אסורה זאת המועצה והעומד בראשה".
מהמועצה האזורית חוף הכרמל נמסר: "כחלק מהשירות אותו נותנת המועצה לתושביה מבקשת המועצה לידע את הציבור באופן שוטף ובשקיפות מלאה על ההחלטות הרבות אותה היא מקדמת על מנת לשפר את אורח חייהם של התושבים.
"המועצה מקפידה על שקיפות המידע לתושבים ובנוסף מקפידה בכובד ראש לפעול אך ורק על פי החוק והדין וכך נפעל גם במקרה הזה על פי צו בית המשפט, בהתאם לפסק הדין ימשיך ראש המועצה לעדכן את התושבים בפינה השבועית בכל יום חמישי בשעה חמש בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו".
לכל העדכונים - חדשות הקיבוץ