נפרדים מאיש יקר: מאיר (מאיר'קה) ויזל ז"ל, חבר קיבוץ נתיב הל"ה, שהיה ראש מועצה אזורית מטה יהודה בין השנים 1994- 2009, הלך לעולמו והוא בן 90.
2 צפייה בגלריה
מאיר ויזל ז"ל
מאיר ויזל ז"ל
מאיר ויזל ז"ל
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
ויזל נולד בתל אביב ב-1933 והצטרף לגרעין המייסד של קיבוץ נתיב הל"ה. הוא היה חקלאי, על רקע הקשיים הכלכליים של קיבוצו, שהתקשה להתקיים מחקלאות בלבד, יזם והקים בקיבוצו את מפעל תנ"ה (תעשיות נתיב הל"ה), אשר היה מבוסס על מסגריית הקיבוץ והחל לפתח מוצרים בתחום טיהור מים.
ויזל שימש כמנכ"ל המפעל, אשר ברבות השנים הפך למפעל בינלאומי בעל מכשיר טיהור המים תמי 4 ונרכש על ידי חברת שטראוס מים במאות מיליוני שקלים.
חבריו מספרים שמאיר'קה היה לוחם עז נפש. במלחמת יום הכיפורים שרת במילואים כמפקד מעוז "פורקן" מול איסמעיליה. המעוז בפיקודו נלחם ללא אבידות במשך שלושה ימים מבלי להיכנע. לאחר שניתנה פקודת פינוי לכל מעוזי קו בר לב, הוביל את חייליו בבטחה דרך כוחות האויב אל כוחות צה"ל. על מעשיו אלה קיבל צל"ש אלוף פיקוד המרכז יונה אפרת. בשירות המילואים הגיע עד לדרגת סגן אלוף.
בבחירות לרשויות המקומיות 1994 התמודד לראשות מועצה אזורית מטה יהודה ונבחר ברוב גדול. כראש מועצה יזם את הקמת "דרך היין". הוא המשיך לכהן בתפקיד במשך ארבע קדנציות רצופות, עד שפרש בשנת 2009. גם אחרי פרישתו היה מעורב ופעיל ציבורית מתוך אכפתיות ומחויבות לערכי ההתיישבות ותנועת העבודה.

קראו גם:

הוא היה נשוי לדליה, ונולדו להם שלושה ילדים: איל, ניב וגיא. הוא נישא בשנית, לרחל, ולזוג נולדו שני בנים, ערן ואריאל.

2 צפייה בגלריה
"זכיתי לעבוד מולו". ניר מאיר
"זכיתי לעבוד מולו". ניר מאיר
"זכיתי לעבוד מולו". ניר מאיר
(צילום: דנה בר-און)

ניר מאיר מזכ"ל התנועה כתב לזכרו: "היכרתי את מאירק'ה, אישית. זכיתי לעבוד מולו כראש מועצה תזזיתי וסוער. ובסוף... אף הפכנו לקרובי משפחה. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה כולה ולניב ויזל בנו, הממשיך בהצלחה את דרכו, כראש המועצה האזורית "מטה יהודה". יהיה זכרו ברוך.