אבל כבד בקיבוץ ניר עוז: יממה לאחר שבקיבוץ התבשרו על מותה של תושבת הקיבוץ, אפרת כץ ז"ל, שנהרגה בשבעה באוקטובר, ככל הנראה מאש של מסוק קרב של חיל האוויר שכוונה לעבר רכב של מחבלי חמאס שחטפו אותה, התבשרו היום (שבת) בקיבוץ על הירצחו בשבי של תושב הקיבוץ, אלעד קציר ז"ל.
3 צפייה בגלריה
אלעד קציר ז"ל
אלעד קציר ז"ל
אלעד קציר ז"ל
(צילום: מתוך הרשת החברתית לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

אלעד קציר בן ה-47 נחטף מביתו שבקיבוץ ניר עוז בשבת של השבעה באוקטובר ועל פי המידע שנמסר מצה"ל הוא נרצח לאחר כשלושה חודשים בעת היותו בשבי החמאס, במהלך חודש ינואר האחרון.
אלעד נחטף מביתו שבקיבוץ, בעוד אביו, רמי קציר ז"ל, נרצח במתקפת המחבלים על הקיבוץ ואמו חנה קציר נחטפה והוחזרה לישראל בחודש דצמבר האחרון בפעימה הראשונה של עסקת החטופים לאחר 49 ימים בשבי.
במהלך שהייתו בשבי של אלעד קציר פרסם החמאס פעמיים סרטונים אודות הימצאותו בשבי כשהוא בחיים, אך, כאמור, על פי המידע המודיעיני שהגיע לידי צה"ל התברר כי במהלך חודש ינואר הוא נרצח ובסוף השבוע חולצה גופתו ממקום קבורתו סמוך לחאן יונס על ידי כוחות צה"ל ולאחר זיהוי סופי של גופתו נמסרה הבשורה הקשה למשפחתו.

3 צפייה בגלריה
אלעד קציר ז"ל בשבי החמאס
אלעד קציר ז"ל בשבי החמאס
אלעד קציר ז"ל בשבי החמאס
(צילום: מתוך הרשת החברתית לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

עם היוודע דבר מציאת גופתו של אלעד קציר ז"ל, שיתפה אחותו, כרמית פלטי-קציר, וציינה כי "קיבלנו בשורות קשות. אלעד הובא הלילה לישראל אחרי שנרצח בשבי. דובר צה"ל יספר לכם על פעולת החילוץ האמיצה שאכן היתה כזו. במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר ודאות.
"דובר צה"ל לא יספר לכם שלראש הממשלה, לקבינט ולצה"ל אין מושג איפה מוחזקים מרבית החטופים, החיים והנרצחים. הוא גם לא יספר לכם שאין להם שום דרך לשמור על החטופים, גם כשהם יודעים איפה הם.
"אלעד נחטף מביתו בניר עוז חי ושלם וצולם פעמיים מתוך השבי. ניתן היה להציל אותו לו עסקה היתה קורית בזמן. המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים ולכן זה לא קרה. הוא אולי יוכר כנפגע פעולות איבה, אבל המונח המדויק הוא 'נפגע פעולות הפקרה'. הוא הופקר בשבעה באוקטובר והופקר 183 ימים בשבי, בהם ניתן היה להחזירו בחיים. ראש הממשלה, קבינט המלחמה וחברי הקואליציה, תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה. יש לכם עוד 133 חטופים לפדות, עולמות להציל.
"אלעדי, יהי זכרך צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. לא ככה הסיפור שלך ושלנו היה צריך להסתיים. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך. אוהבת אותך לנצח. כרמית".

"כל יום הוא סכנה"


ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר, כי "קיבלנו בצער ובתדהמה את הבשורה על הירצחו בשבי של אלעד קציר שנחטף חי מביתו בניר עוז בשבת השחורה. אלעד היה איש אדמה בכל נימי נפשו עם לב רחב, שהיה רכז ההשקיה של ענף גידולי השדה המפואר של הקיבוץ. אני משתתף בצערן העמוק של אמו חנה, של אחיותיו כרמית ואביטל ושל קהילת ניר עוז.

3 צפייה בגלריה
ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני: "מדובר בשירות חיוני והכרחי ביותר לתושבים שלנו"
ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני: "מדובר בשירות חיוני והכרחי ביותר לתושבים שלנו"
ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני
(צילום: הרצל יוסף)

"כל יום שהחטופים עדיין בשבי הוא סכנת חיים עבורם ולא נוכל להשתקם כל עוד הם מוחזקים שם אחרי שהופקרו. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת ולעשות כל שבידה כדי להביא לשחרורם של כל החטופים והחטופות הביתה, את החיים ואת הנרצחים. אנו קוראים לעסקה עכשיו.
"לא יהיה חוסן אזרחי ולא שיקום ותקומה אמיתיים לעוטף עזה ולכל ישראל אם הם לא יחזרו אחרי שהופקרו. גם אם יהיה פה שקט עולמי, לא נוכל לחיות בשקט בלעדיהם. החזרתם היא המשימה העליונה והחשובה מכל".
"עם אלעד", סיפר בר חפץ, חברו של אלעד מקיבוץ נירים, "גרתי חמש שנים באותו בית במוסד החינוכי 'מעלה הבשור'. בשנים האחרונות, כל פעם שנפגשנו רבנו על פוליטיקה. אלעד אולי נרצח על ידי מחבלי הג'יהאד, אבל הופקר פעמיים על ידי מדינת ישראל, פעם ראשונה בשביעי באוקטובר כאשר כוחות הצבא הגיעו לניר עוז שעות אחרי שהוא נחטף משם ופעם שניה בחצי השנה האחרונה כשפורסמו סרטונים שלו חי בשבי. זו המשמעות של עסקה שלא נעשית. תחזירו אותם כבר לפני שיהיו רק ארונות".

קראו גם:

"השבת גופתו של אלעד קציר", נמסר היום (שבת) מהמטה להחזרת החטופים והנעדרים, "היא תזכורת כואבת, מידית וקשה , כי לחטופים נגמר הזמן, מזמן. השבת גופתו של אלעד היא תזכורת כי לחטופים ומשפחותיהם אין זמן למשאים ולמתנים, אין זמן למאבקי כוחות, אין זמן לדיפלומטיה עולמית. מטה משפחות החטופים קורא לראש הממשלה ולקבינט המלחמה – מדינת ישראל לא תוכל להשתקם אם נקבור את כל 133 החטופים שהופקרו מאחור. אין לנו אף יום לבזבז. יש בשבי החמאס חטופים שחייבים להציל. יש בשבי החמאס נרצחים שחייבים להגיע לקבורה וכבוד באדמת ישראל".
ממועדון הכדורגל של מכבי חיפה, הקבוצה אותה אהד אלעד קציר ז"ל, נמסר, כי "מועדון הכדורגל מכבי חיפה מרכין ראש וכואב על הירצחו בשבי של אוהד הקבוצה אלעד קציר ז"ל. אלעד הגיע למשחקי מכבי מקיבוץ ניר עוז. מאז השבעה באוקטובר המתנו והתפללנו לשובו הביתה של אלעד בריא ושלם, אך לדאבון ליבנו התבשרנו היום על הנורא מכל. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ומייחלים לחזרתם בשלום הבית של החטופים".