רעות תורג'מן - מסיבת החלפות

"קורונה, קורונה, קורונה", נאנחת רעות תורג'מן מנס ציונה, פאשניסטה שגזרה על עצמה שנה ללא קניית בגדים, וגילתה שפחות זה ממש יותר. מאז נחת עלינו הווירוס, תורג'מן הפכה לאורחת קבועה בתוכניות הסטייל והבוקר, שם היא מטיפה את משנתה: כשקונים פחות, יש יותר מה ללבוש.
3 צפייה בגלריה
רעות תורג'מן
רעות תורג'מן
רעות תורג'מן
(צילום: קובי קואנקס)
"רבים מוצאים את עצמם בימים אלה בבידוד, בחל"ת ועם תקציב מדולל", היא אומרת. "במקום להישאב להלך רוח דיכאוני אני מציעה לשנס מותניים ולהפיק מהלימונים לימונדה".
ההמלצות: זה זמן מושלם להתלבש על הארון ולייצר שפע ממשאב קיים. כשיש עמוד שדרה אופנתי – יש עמוד שדרה צרכני. אמירה אישית היא ההיפך מלהעמיס את סל הקניות ולרדוף אחרי טרנדים.
לבגדים יש כוח לשנות הרגשה, להכניס אנרגיה אחרת. בגד עוטף את הגוף מהחוץ אל הפנים. בגדים ישנים, קטנים, לא מחמיאים – כל אלה מתפקדים על תקן בלמים ומעצורים. אין לנו באמת צורך בג'ינס מהתיכון או בחליפה לעבודה העתידית שלנו. הארון שלנו צריך לשקף את כאן ועכשיו, את ההווה. כשמפנים מקום בארון, מפנים מקום בחיים".
התקציב דליל? קודם כל תנשמו עמוק ותזכרו שמדובר במצב זמני. ואז תתחילו בשינויים: תעברו לחנויות יד שנייה, כי זה זול, אקולוגי ומלא במציאות שלא מהעולם הזה. תעשו מסיבת החלפות. לא זוגות, בגדים! השאריות של האחד הופכים לאוצרות של האחר, אז מה רע? מדי שבוע מתפרסמות עשרות מסיבות החלפה ברחבי הארץ ושווה לנסות.
במקום לקנות – תנסו ליצור, לשחק עם הארון, להפוך כל בגד לוורסיה מוצלחת יותר. ללבוש הפוך, מעל ומתחת. כשמנסים – התוצאה מפתיעה".
גם בבית - תתלבשו! יש משהו בטקס ההתלבשות שמכניס למוד אפקטיבי של עשייה. אז בראש ובראשונה: צאו מהפיג'מה. קלפו את הלילה והישנוניות וקבלו את היום באנרגיות מחודשות. אל תתעצלו להתבשם ולהתאפר קלות, אין לכם מושג עד כמה זה מקפיץ את האנרגיות. אני יכולה להעיד שאחרי שהתלבשתי, התבשמתי, התאפרתי וארגנתי לי לו"ז מסודר, היום שלי נראה אחרת. האנרגיות בשיאן. הפוקוס חוזר והתפוקה עולה בהתאם".
ללא ספק: מעיל מחויט בהיר באורך מקסי. ראשית, העובדה שהוא מחויט עם קשירת מותן מחטבת ומדגישה את קווי הגוף שבחורף נוטים להיעלם. שנית, הצבע שלו הוא הדבר הכי חם בפלנטה. באופן אישי הפסקתי לפחד ללבוש בגדים בהירים. החיים קצרים, כדאי ללבוש אותם כמו שצריך! שלישית, טרנד המעיל המחויט מעל טרנינג ביתי הולך וצובר תאוצה, מה גם שהאורך שלו מאפשר לי לצאת עם פיג'מה מהבית ואף אחד לא שם לב. הכל מכוסה, הכל נסתר. בימי קורונה זה ממש life saver!

לי שוורץ - להעיף מיד אהטרנינג

לי שוורץ (31) מרחובות עבדה כעורכת דין בתחום הנזיקין באחד המשרדים הגדולים, אבל קורס סטיילינג שעשתה גרם לה להבין עד כמה הבגדים משפיעים על חיינו. "סטיילינג זה לא רק הבגד, זה השינוי הפנימי", היא אומרת. "שינוי הלבוש יכול להפוך אותנו לזקופים ובטוחים יותר בעצמנו ולהוציא החוצה את העוצמות שטמונות בנו".
3 צפייה בגלריה
לי שוורץ
לי שוורץ
לי שוורץ
(צילום: קובי קואנקס)
לפני כארבע שנים עזבה שוורץ את משרתה הבטוחה לטובת ליווי סטיילינג של קרייריסטיות ומנהלות בכירות. רבות מהן, לדברי שוורץ, פשטו בימי הקורונה את הבלייזר המחויט לטובת הטרנינג.
"אין ספק שמסלול החיים קיבל תפנית", היא אומרת. "המון נשים קרייריסטיות ובעלות עסקים מצאו את עצמן עובדות מהבית, מדוכדכות, מותשות ומבולבלות. האווירה ומצב הרוח משפיעים על הדרך שבה אנחנו בוחרות להתלבש, ורבות מתפתות להישאר בטרנינג. אז נכון שיש כמה תירוצים טובים, כי הקניונים נסגרים ונפתחים, התורים בהם לא הגיוניים וגם הקיצוץ בהוצאות פגע אוטומטית בסעיף ההלבשה. ובכל זאת, למרות הנסיבות המקלות, נראות היא חלק משמעותי מהתפיסה שלנו את עצמנו ומהתפיסה של אחרים אותנו. היא כרטיס הביקור שמבדיל אותנו כלפי חוץ וכלפי פנים, שמשפיע על מצב הרוח ושמשליך על התפקוד הקוגנטיבי.
ההמלצות: קודם כל תצאו מהטרנינג ותחזרו להתלבש. זאת פעולה קטנה שתגרור שינוי במצב הרוח ותפתח הזדמנויות חדשות.
זה הזמן לתת ליצירתיות לפרוץ החוצה ולגוון את האפשרויות בתוך הארון. יצירתיות בבגדים שווה יצירתיות בחיים.
קחו פריטים בסיסיים שלא לבשתם מזמן ונסו ליצור שילובים חדשים. למשל, אותה חולצה יכולה להיראות אחרת לגמרי כשהיא משולבת עם ז'קט או חצאית.
כשרוצים לקנות והתקציב מוגבל, אפשר להתרכז בפריט אקססורי אחד. למשל, שרשרת או עגילים עם נוכחות שיתאימו גם לפגישות אונליין יעשו את כל ההבדל.
בתקופת החורף אנחנו אוהבות את צבעי השחור והאפור המדכדכים. דווקא עכשיו כדאי להוסיף מעט צבעים חיים כדי להשפיע גם על מצב הרוח, אבל רק בפריט אחד או שניים, כדי לא ליצור לוק מוגזם.
פריט ה-MUST לחורף הוא בלייזר! הוא מוסיף שיק, גורם לנו להיראות מבינות עניין ועובד עם כל פריט אחר. הוא לא חייב להיות משעמם: אפשר להפשיל מעט שרוולים, לבחור בלייזר צבעוני, לשלב אותו עם כל פריט בארון ולשדרג את הלוק במהירות גם לפגישות בזום.

מיטל שרון - לעשות שופינג בארון

מיטל שרון (41) היא בהכשרתה עורכת דין ומגשרת. בשנים האחרונות ניהלה את "בית להיות" בחולון, מרכז לטיפוח תודעת השואה ולקחיה. בגיל 40 עשתה הסבה מקצועית לאהבה הגדולה שלה עוד מהילדות: אופנה. כיום מיטל היא סטייליסטית אישית ומסייעת לנשים ולגברים לבטא ייחודיות באמצעות בגדים ולהעז להכניס צבע למלתחה. "בתקופת הקורונה גיליתי את חנויות היד השנייה וקבוצות מכירת בגדים בפייסבוק", היא אומרת. "אני בעצמי התחלתי למכור בגדים מהארונות הפרטיים שלי. מלבד הפן האקולוגי והכלכלי, יש משהו מרגש בסיפור של בגד שכבר נלבש.
3 צפייה בגלריה
מיטל שרון
מיטל שרון
מיטל שרון
(צילום: קובי קואנקס)
ההמלצות: התקופה הזו היא זמן מצוין לעשות שופינג בארון. רובנו משתמשים בכ־20 אחוז מהבגדים שלנו. זה הזמן לפתוח את הארון, להשמיש את הבגדים וליצור שילובים חדשים.
מצאתם שילוב שאהבתם? צלמו את עצמכם ושמרו בגלריה ייעודית. ככה תחסכו זמן התארגנות בבקרים.
אם בכל זאת בא לכם לקנות ולהתחדש, ממליצה בחום לקנות בגדי בייסיק (ג'ינס, חולצות טי, סוודרים בצבעים ניטרליים), שיכולים להתאים לבית וגם, בשדרוג המתאים (בשילוב ז'קט ונעליים מתאימות), לעבודה וליציאות.
אל תחששו: תעזו להכניס למלתחה צבעים חזקים ואופטימיים, שעושים שמח בלב ומעלים את התדר.
הכי: מגפיים עם עקבים בהדפס נחש של סטיב מאדן. ההדפס שלהם מעניין ויחד עם זאת הוא ניטרלי, לכן יכול להשתלב עם כל דבר - שמלה, טייץ, ג'ינס. הם מגיעים עד השקע שמתחת לברך, כך שהם נחתכים באיזור הצר ביותר ברגל ומקנים אשליה של אורך, מה שמאוד חשוב למאותגרות גובה כמוני.